Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Komt je oudere paard nu op de wei ook niet aan ?
Bietenpulp werkt meestal erg goed om paarden op gewicht te houden . Lucerne en olie zijn ook nog een optie.
Maris schreef:Is dat niet genoeg?
Met een paar handjes bietenpulp kon ik mijn paard van de winter super op gewicht houden.
Jessix schreef:Het is niet dat ik persee geen krachtvoer meer wil geven. Ik wil beter en natuurlijker voeren. Maar uiteraard moet dat wel geschikt zijn voor mijn paarden.
Wat gebruik jij dan bijvoorbeeld voor je paardje op leeftijd?
Maris schreef:Je kan , als je geen krachtvoer meer wilt geven een vit en min supplement erbij geven.
Maar of het verstandig is om een ouder paard nu nog te laten wennen aan helemaal geen krachtvoer meer ? Ik doe het in ieder geval niet.
Toekie schreef:Maar de olie heeft niet dé werking in de darmen zoals de brok (korrel) die wel heeft... Zoals ik het heb begrepen tenminste?
SuperSmurf schreef:Maris schreef:Je kan , als je geen krachtvoer meer wilt geven een vit en min supplement erbij geven.
Maar of het verstandig is om een ouder paard nu nog te laten wennen aan helemaal geen krachtvoer meer ? Ik doe het in ieder geval niet.
Ik heb t wel gedaanEn heb er nog altijd geen spijt van gehad. Heb t wel in de zomer gedaan, niet in de winter en meneer is super de winter uit gekomen ( voor zijn doen, aan de magere kant blijft ie altijd, maar hij is nu al voller dan dat ie was met krachtvoer, meer bil in ieder geval ook )
Maris schreef:Mag ik vragen hoe oud jouw paard was toen je hem van krachtvoer haalde en overschakelde naar grasbrok etc ? En reed je toen nog op hem ?