Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:12

No_No schreef:
Mijn zak is ook bijna leeg, ik weet nog niet of ik nieuwe ga halen.. Daarbij is mijn leverancier gestopt en moet ik 30km rijden om een zak te halen. Dat maakt het ook niet goedkoper natuurlijk

Waar in overijssel woon jij ?

No_No

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:37

Deventer

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:09

Oh jammer. Ik haal mijn voer in weerselo. Maar das ook al een flink eind

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 22:35

Ik heb mijn paardjes nu op half c4l staan en half op metazoa, en Justine is een stuk meer voorwaarts en wil weer werken! Alleen metazoa werd ze sloom van.
Bij de excemer merk ik weinig verschil in jeuken helaas, maar tja ik verwacht van voer ook niet echt wonderen meer. Wel is ze levendiger als ze was en glanst ze eindelijk wat. Ook mijn andere shet glanst ondanks het verharen. Dus alleen metazoa werkt hier niet, de combi metazoa en c4l bevalt me tot nu toe goed!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:04

Ik heb ook contact gehad met metazoa over de leverancier, ze zeggen iedere keer dat ze er op terug komen maar dat gebeurt niet. Vanaf augustus ben ik al aan het mailen met hun!
Een week of twee geleden zou ik weer wat horen maar ik hoor maar niets..
Ik heb voor deze week nog metazoa, dan is het op.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:18

Geen andere diervoeder die het bestellen kan.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:55

je kan het wel online bestellen her en der..

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:23

Bij divoza bijvoorbeeld

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:47

Bestellen vind ik persoonlijk niets.. :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:46

Ik stop er ook mee..vind het niet iets toevoegen tov een andere vit korrel. Lastig verkrijgbaar en mijn shet is nog steeds aan de dunne..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:25

Het verbaasd mij niet dat het velen tegen valt. Het is gewoon een vit supplement terwijl veel menen overstappen van hun krachtvoer op metazoa. En ik vind dat ook niet zo heel gek, want er wordt door metazoa echt gedaan alsof het een volledig voer is. Dat vind ik heel jammer.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:38

ik probeer met ze te mailen maar krijg mail terug.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:08

Ik voer metazoa omdat ik geen krachtvoer WIL voeren. Heeft hij helemaal niet nodig, zo veel doet hij niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:25

@Anita,
Mailadres is hct.metazoa@gmail.com

@Geryon
Metazoa zegt zelf ook een vitamine/mineralen supplement te wezen. Dat veel mensen er andere dingen van verwachten of aan zien voor een "normale" brok kunnen zij niets aan doen.
Maar in sommige gevallen hebben ze zelf veel te hoge verwachtingen ervan. Paarden krijgen eerder heel wat kilo's aan krachtvoer en worden op een Metazoa sloom bevonden. Om maar een voorbeeld te noemen.

De reden dat ik zelf Metazoa geef is omdat ik geen bergen krachtvoer erin wil stoppen. Dit heeft ze ook helemaal niet nodig. Ik geef het als een aanvulling op haar ruwvoer.
Ze doet het hier goed op. Ik heb ook andere merken vitamine/mineralen brok geprobeerd, maar daarop doet ze het niet goed.

Zijn daarom de andere merken slecht? Nee in mijn ogen niet, alleen niet geschikt voor mijn paard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:37

Ik vind dat ze die indruk wel wekken en dat blijkt ook wel op bokt. Heb eens een reactie gekregen van metazoa zelf dat ze het adviseerden terwijl ik meer zocht dan een vitamine supplement.
Laatst heb jij ook metazoa geadviseerd voor iemand die een energie rijk voer zocht voor haar paard. Ik vind dat je dan wel uitleg erbij moet geven. Anders wek je gewoon de indruk dat metazoa een soort krachtvoer is.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:47

No_No schreef:
Ik voer metazoa omdat ik geen krachtvoer WIL voeren. Heeft hij helemaal niet nodig, zo veel doet hij niet.

Ik voer ook om deze reden alleen mijn pony heeft nog steeds te korten met metazoa. Ja dat is ander verhaal

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:03

Ik wilde metazoa proberen ipv de Force. Ik ben er niet weg van.

Je wil inderdaad naast ruwvoer alleen een volledig vitaminebrokje geven. Als je geen ruwvoer analyse hebt is het al moeilijk om te weten of je goed bijvoert.

In principe moet het voor veel paarden voldoende zijn, maar bij scheve verhoudingen zal ook metazoa weer niet voldoende zijn. Ga je er weer wat bij geven, moet je met 3 voeren rekening houden en op elkaar afstemmen. Dat wordt best lastig gewoon.
Als ik dan toch iets bij ga voeren, kan ik net zo goed een goede mix uitkiezen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:51

@Geryon,

In dat betreffende betreffende topic heb ik ook aangegeven dat het een vitamine/mineralenkorrel is. Het klopt dat degene een energierijk voer zocht. Maar dan moet je ook verder kijken, naar wat degene zocht.
Want het zetmeel en suiker gehalte moest zo laag mogelijk wezen vanwege dat het paard flink jeuk ervan krijgt.
En voor het ene paard geeft het wel voldoende energie en voor de ander niet. Maar dat is met veel meer soorten voer zo (net als er sommige zijn die op bepaald soorten voer heel heet worden en een ander niet)

Kijk ik schrijf hier al mee als gebruiker, niet omdat ik het ook verkoop. Want de reden van wij het zijn gaan verkopen is omdat:
A- mijn paard en serieus van is opgeknapt.
B- ik steeds ruim 60 km moest rijden om het te kunnen kopen.
Dus ik schrijf hier uit ervaring van me zelf en wat ik om me heen zie.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:40

ik kan van iemand een halve zak overnemen omdat haar paard het niet eet, ik weer blij! Kan ik weer even vooruit :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:19

kiki1976 schreef:
@Geryon,

In dat betreffende betreffende topic heb ik ook aangegeven dat het een vitamine/mineralenkorrel is. Het klopt dat degene een energierijk voer zocht. Maar dan moet je ook verder kijken, naar wat degene zocht.
Want het zetmeel en suiker gehalte moest zo laag mogelijk wezen vanwege dat het paard flink jeuk ervan krijgt.
En voor het ene paard geeft het wel voldoende energie en voor de ander niet. Maar dat is met veel meer soorten voer zo (net als er sommige zijn die op bepaald soorten voer heel heet worden en een ander niet)

Kijk ik schrijf hier al mee als gebruiker, niet omdat ik het ook verkoop. Want de reden van wij het zijn gaan verkopen is omdat:

Weet jij toevallig misschien wel waarom die scheve verhoudingen in Metazoa zijn? En hoe je die kan oplossen?

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:44

Worden de paarden er nou rustiger van ik las ook sommige drukker dat is wel belangrijk om te weten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:45

Er merk bij mijn Arabier nog geen enkel verschil sinds hij Metazoa krijgt. Niet positief, maar ook niet negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:34

Ik ben er vanaf gestapt. Ik heb wat vragen over de mineralenverhoudingen gesteld op Facebook, maar nog steeds geen antwoord gehad. De manier waarop ze mensen aanmoedigden hun "meest mooie en ontroerende verhalen over je paard en Metazoa" te delen met hun en bezoekers van Horse Event, waarbij vrijkaartjes gewonnen konden worden, beviel me ook niet zo.
Ze vinden het blijkbaar alleen de moeite om met je te communiceren al je ze vertelt wat ze willen horen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:45

kiki1976 schreef:
@Geryon,

Uitleg gaf je pas later in mijn herinnering. :)

Het gaat mij er gewoon om dat mensen denken dat metazoa een vervanger is van hun krachtvoer (die indruk wordt ook gewekt), wat niet zo is, waardoor het sommigen tegen valt omdat hun paard ineens te weinig energie of eiwitten binnen krijgt. Terwijl het wel een goed vit. supplement is.

@ Jennyxx: Dat is volgens mij in dit topic al uitgelegd. De verhouding in hooi zou scheef zijn en met de scheve verhouding in metazoa zou je dat weer rechttrekken.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:48

Ja ik dacht ook een vervanger voor krachtvoer maar ga het maar bijvoeren en de zak opmaken en stoppen. Best prijzig is het ook nog dus geen goede reclame voor ze