Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sussanne schreef:Het is hier al een tijdje stil, maar ik heb toch nog even een vraagje over speedibeet. Ik heb een te dik paardje. Een merens merrie van 17. Toen ik haar kocht was ze nog zo'n 100/150kg zwaarder als wat ze nu is. Nu las ik op Pavo dat je dit eventueel kon geven voor de weidegang. Zodat ze minder gras gingen eten. Is dit een idee? Of gaat ze dan weer dikker worden. Ik dacht namelijk dat bietenpulp een dikmaker was. Het suikergehalte van de bietenpulp bevalt mij eigenlijk wel. Ze krijgt verder metazoa sfb. En staat op de wei vanaf 11/12uur tot 20uur. Daarnaast krijgen ze onbeperkt graszaadhooi. Wat overigens niet heel goed gegeten wordt. Ik denk 1á2 plakken per nacht/ochtend. Ze staat samen met twee shetten, die allebei echt niet te dik zijn. Alleen een grasbuikje hebben. Deze twee zijn best gevoelig op de darmen. Hen zou ik het geven wegens het probiotische effect.
Wat zouden jullie doen? Het proberen of raden jullie het af?
paulinevld schreef:Hoeveel gram geven jullie als ze juist aan mogen komen?
Ramzi schreef:Ik gebruik nu ook emmers met een deksel, echter gaan die mayonaise emmers met het omgooien altijd na verloop van tijd stuk. De opstaande rand waar de deksel op gaat breekt een stukje van af, en zie maar waar het ergens ligt. Dat met 4 paarden op een dag. IK WIL PAVO EMMERS