Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:11

Op nature's best ging die van mij in de winter inderdaad ook schuren, nu dus niet.

Anoniem

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:25

*slik* Even uitgerekend wat de kosten zouden zijn als ik volledig zou omschakelen op C4L (en dan ook de aanbevolen hoeveelheid zou geven zodat ik niks meer moet bijvoeren). Betaal dan € 15 per maand meer dan nu := Zou Pavo nog wat doen met de prijzen? :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 23:30

Dat denk ik niet, Sabine, want de grondstoffen van dit mengsel zijn ook gewoon duur.

Ik ben overigens zelf niet echt meer kwijt dan toen ik Nature's Best voerde mét aanvullend supplement.
Ik voer iets minder dan de aanbevolen dagdosering, voor mijn haflinger zou 700 gram aangeraden worden, hij krijgt meestal ong. 400 gram, als hij echt veel gedaan heeft die dag, krijgt hij 600-700 gram.
Maar ik voerde van Nature's Best dezelfde hoeveelheden en daar kwam dan nog een schepje Grand Vite van marstall bij en dat kost ook 50 euro per emmer. Ik voer nu dus gewoon uit 1 zak en dat vind ik wel zo handig.
En ik heb echt een blij paard met deze C4L.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:48

Dat is inderdaad het voordeel, maar 1 soort voer. Moet nog eens kijken hoeveel dat nu juist is wat mijn pony's moeten hebben, geef ze nu maar gewoon een schep maar heb geen idee hoeveel C4L dat is :+

Wat ik eerst gaf zijn 2 soort voeren + vitaminensupplement .. Als je minder C4L geeft dan aanbevolen dan zou je ook best dat supplement erbij blijven geven, dus dan komt het al helemaal niet beter uit denk ik.

Dus ja, het heeft wel het voordeel van gewoon 1 soort voer, maar € 15 extra per maand is toch niet niks. Op het andere voer deden ze het ook gewoon goed en dan had ik tenminste nog voerbeloningen als ik ze eens nodig had (gebruikte de Vital daarvoor, ideaal :Y) ).

Ik vind het prijzig, en om eerlijk te zijn vraag ik me af of dat echt aan die grondstoffen ligt (hoe doen andere voeders dat dan?) of dat het gewoon geprobeerd wordt omdat het verkooppraatje mooi is, van weinig suikers en geen granen en geen melasse etc. Iemand een idee of soortgelijke voeders (want die zijn er echt wel, alleen vaak minder makkelijk te verkrijgen) ook zo prijzig zijn? Heb geen idee naar welk voer ik dan moet kijken..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:50

Vergelijkbare voeders zijn duurder, variërend van 18,50 tot 22 euro daaromtrent voor dezelfde hoeveelheid . Daar bovenop komen nog de kosten van supplementen want die andere voeders zijn minder 'compleet' dan C4L

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:54

Ok, dat is wel interessant om te weten, maakt het toch weer anders ;)

Maarja, dan zit ik nog steeds met het dilemma .. Prijs zal dan wel ok zijn, maar blijft duurder dan wat ik voor mijn andere voer betaalde .. Hoe moet ik mijn beslissing maken? Wat moet het meeste doorwegen? Het feit dat het voer in theorie het beste, meest complete is? Ik weet niet wat ik moet doen :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 23:59

Ik gaf van het supplement dat ik voerde ook maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid. En daar deed hij het naar mijn mening ook erg goed op, maar ik merk toch wat positieve verschillen op de C4L.
En ik geef nu meer dan de helft van de aanbevolen hoeveelheid C4L en soms zelfs de aanbevolen hoeveelheid, dus ik geeft het supplement helemaal niet meer bij.

Ik heb gezien hoe mijn pony reageerde op dit voer, hij vindt dit echt heel lekker. Verder merk ik dus de kleine positieve verschilletjes op.

En geen voer mixen met supplementen.

Voor mij was de keuze dus niet zo heel moeilijk te maken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:20

[***] schreef:
Ok, dat is wel interessant om te weten, maakt het toch weer anders ;)

Maarja, dan zit ik nog steeds met het dilemma .. Prijs zal dan wel ok zijn, maar blijft duurder dan wat ik voor mijn andere voer betaalde .. Hoe moet ik mijn beslissing maken? Wat moet het meeste doorwegen? Het feit dat het voer in theorie het beste, meest complete is? Ik weet niet wat ik moet doen :=

Je HOEFT NIET over te stappen als je dat niet wilt of er geen reden toe hebt...

Wat voer je nu? Zijn je ponies gezond? Te dik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:26

Neen, weet het wel, maar ik zit in twijfel, zoals wel duidelijk is :+

Op dit moment voer ik 250g ruwe spelt met 500g Optiform van Mijten (soort kruidenhooi zeg maar) en daarbij Pavo Vital. Voor zover ik kan inschatten zijn ze gezond. Eentje heeft wel eczeem maar dat is niet nieuw en hij reageerde ook niet gek op het voer. De andere heeft volgens mij beetje artrose en die doet het in mijn ogen super op de spelt (heb ze ook een tijdje alleen de Optiform gegeven, sinds september weer spelt en sinds toen heb ik hem niet meer kreupel zien lopen, ben er nog niet uit of dat toeval is ;) ). Te dik .. goh .. altijd wel een beetje, maar bij degene waar dit een probleem is is er zo'n 50 kg af en dat probeer ik nu wat onder controle te houden .. (ze staan verder op een mengsel van voordroog & vooral stro).

De reden dat ik zou willen overstappen is omdat het compleet is, ik dan 1 voerton heb waar ik een schep uithaal en that's it. Nu heb ik 3 voertonnen (een zak optiform gaat niet in 1 ton :Y) ) en nog een emmer met Pavo Vital en dat moet dan gemengd worden. Ook geen ramp, alleen net wat minder handig. En omdat er ook kruiden enzo inzitten lijkt dit me wel erg interessant, maar in hoeverre die meer doen dan het voer wat ik nu heb weet ik niet. Ben het ook nog maar 3 dagen aan het geven, dus eventuele langetermijneffecten heb ik geen flauw idee van.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:33

Wat kost zo`n zak C4L dan?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:02

ikenindi schreef:

16,95

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:07

Hoeveel kg is het dan? 20 of 25?

Ik vind de prijd reuze meevallen, ik betaal ongeveer hetzelfde, of iets minder? Weet het niet exact.

In elk geval moet ik ook iets extra 's van supplement voegen bij de safe&sound en dan komt het een heel pak duurder uit ;)

Ik blijf dit volgen want vind het heel interessant als ik ook niet meer moet gaan mengen en alles in 1 zak kan kopen ;)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:11

15 kg

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:14

oei, das ni veel :+ , had minimum 20 kg verwacht

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:12

Ik had verwacht dat het volume meer zou zijn.
Net als een zak lucerne als het ware.
Viel toch tegen toen ik t in de ton deed :=

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:36

Hilli schreef:
ikenindi schreef:

16,95

Speedster schreef:
15 kg

€ 1,13/kg. :(:)

Hooi kost gem. € 0,25/kg
Dus het moet gelijk of beter zijn dan 4-5 kg hooi ??

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:52

mijn mini paardje gaat het ook krijgen
die staat nu op naturel best maar zitten meer suikers en zetmeel in,
daarom stap ik over

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 10:57

Ik weet niet wat voor hooi jij voert, ceasario, maar in dat van ons zitten niet zoveel kruiden en andere toevoegingen die in deze aanvulling op hooi wél zutten.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:59

ceasario schreef:
€ 1,13/kg. :(:)

Hooi kost gem. € 0,25/kg
Dus het moet gelijk of beter zijn dan 4-5 kg hooi ??

Dit is appels met peren vergelijken.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:01

ik koop het voorlopig niet meer, zie nog geen verschil bij 3 paarden, en vindt het toch vrij duur vergeleken met ander voer. ook ga ik dit jaar helemaal af van pavo omdat ik toch vaak hoor dat pavo jeuk stimuleert.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 11:07

Heb je die klachten zelf ook dan, MarimaCorona?
Ik heb horen zeggen dat... terwijl je zelf geen klachten hebt en je paarden het goed doen, vind ik een onzinnige reden om met een product te stoppen.
Mijn haflinger jeukt niet van pavo, of van welk ander voer, zolang ik hem er maar niet te veel van voer.
Maar met elk willekeurig voer kan hij wel gaan jeuken, als ik hem te veel aanbied.
Hij krijgt dus hooi en nu geen nature's best met supplement meer, maar c4l. En dat bevalt uutstekend.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:22

Pavo_GT schreef:
maura schreef:
Vrijwel heel het topic meegelezen. Ik zou graag aan Pavo_GT willen vragen waar met name de soja in C4L vandaan komt? Dit met het oog op de inspanningen die worden verricht in bijvoorbeeld de melkveehouderij om van de soja af te komen waarvoor regenwoud wordt platgebrand?
Ik begrijp overigens heel goed dat er een flink spanningsveld zit tussen de wens van paardenhouders om de kosten zo laag mogelijk te houden en de verantwoordelijkheid van een voerproducent om winst te maken, maar persoonlijk ben ik best bereid om meer te betalen voor voer dat een beetje verantwoord is geproduceerd. Paarden zijn tenslotte een (luxe) hobby, geen primaire levensbehoefte.

Maura, die vraag gezien en uitgezet bij onze productmanager :) Kom ik op terug!

@Pavo_GT, ik was benieuwd of je intussen al antwoord hebt van je productmanager?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:21

ja ik heb 2 die jeuk-exceem hebben, daarom ben ik nu tijdelijk van pavo afgestapt en ga ik kijken of het de komende periode/zomer minder wordt. overigens vindt ik de c4l er prima uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:32

Toen ik vandaag een schep (naja, halve) schep in de emmer deed was ik me aan het bedenken: het is best wel zwaar voer ... en ik zou 10 dagen met een zak moeten toekomen. Echter mindert het heel hard vind ik, dus dat zou betekenen dat ik teveel geef (kan wel kloppen, heb een 2 kg schep voor mijn optiform). Moet het nog eens wegen maar als dat inderdaad zo is moet ik dus minder geven .. maar dan hebben ze het na 5 happen al op denk ik := Ze eten het nu al zo snel :+ Terwijl het andere is een veel grotere hoop en zijn ze dus langer mee bezig, kauwen ze ook beter op heb ik het idee, volgens mij schrokken ze dit maar binnen .. Dus ja, ben er nog steeds niet uit .. misschien toch maar gewoon houden zoals het was :)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:37

mmm ik gebruik fibra en wilde eerst ook overstappen ..maar houd het toch maar bij fibra ..heb aan boerenbond gevraagd in oud alblas of hun leverancier willen worden ,,ze hadden er wel oren naar