Dribbelkont schreef:Wat denk je van de Force?de ijslander robust of de faser light zou ik proberen voor je fjord
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Billy schreef:Mirim, je post kwam erg belerend over...ik ben geen groentje...
Daarbij probeer ik eerst van alles om hem te laten eten, maar hij vindt het gewoon niet erg lekker.
Volgende keer geen Faser Light meer, misschien een andere van Marstall, maar dat weet ik nog niet..
Dribbelkont schreef:Deze 3 jarige Fjord is niet van mij, ik heb op hem gepast tijdens de vakantie.de ijslander robust of de faser light zou ik proberen voor je fjord
elmo1 schreef:het is vind ik niet mogelijk een ander van advies te voorzien,
je voert op het oog en kent zelf je paard en de omstandigheden het best, ook qua werk weet jij wat je paard doet,
het enige waar je op moet letten is dat je na het werk voert en niet extra gaat geven er voor, en dat je een korrel als Force kan geven als je paard alleen op gras en hooi leeft.
vb van mijn Arabier
alleen gras momenteel en een klein handje naturell met force en lijn/distel olie
na het werk een handje extra, that's all
Hij doet het hier al jaren super op, in de winter vervangt hooi het gras uiteraard, we voeren hooi bij tot een eind in het voorjaar en vanaf eind zomer begin herfst, dat ligt er aan hoe de weides erbij liggen
ik heb nooit zoveel uitgeprobeerd maar deze combi was meteen een schot in de roos, eerst kreeg hij Marstall Arabier maar dat maken ze niet meer
Kabouterdans schreef:Dribbelkont schreef:Deze 3 jarige Fjord is niet van mij, ik heb op hem gepast tijdens de vakantie.de ijslander robust of de faser light zou ik proberen voor je fjord
Verder zag ik nog een foutje in mijn bericht, aangezien ik zelf gewend ben om mijn eigen dieren met hooi te laten beginnen en daarna pas muesli.
De Fjord gaat na het halfje Havens Natural Balance op de wei zonder hooi.
Hij staat op vlas kan dus geen stro knabbelen op stal.
Avond 1/2 schepje Pavo Basis brok met schraal hooi.
Er staat erg kort gras, als aanvulling buiten hooi bijvoeren?
Een combinatie van Naturell met Force is dat een idee?
En dan hoeveel van elk?
Nixxs schreef:Ik voer nu nog muesli van Pavo ,maar heb de Faser besteld.Zodra dat binnen is ga ik ermee beginnen.
Ik voer nu 2 x daags één handje van de Pavo,weinig omdat mijn koudbloed snel teveel aan energie krijgt,dan heb ik binnen No time een kijkerig en vliegend paard.Zolang ik hem maar een handje geef kan ik hem goed onder controle houden.
Moet ik nu van de Faser ook 2 x daages één handje geven of zou ik daar wat meer van kunnen geven omdat er minder suikers inzitten ?