Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
b485 schreef:amaai. daar heb ik absoluut niet de tijd voor.
Ik denk persoonlijk wel dat het beter is om regelmatig korte stukken te lopen dan 1 maal per week een lange tijd.
Is het ook niet een mogelijkheid om hem een graaskorf aan te doen? Daar kunnen ze ook hooi mee eten, maar alleen langzamer. Ik behaal goede resultaten met mijn graaskorf (imperial riding). (2 A ponys op meer dan 1ha)
_Emm_ schreef:Ik meld me hier ook even. Heb een te dikke haflinger, al zolang als ik hem ken. Veel bewegen is niet mogelijk vanwege spat (maar ben nu bij Monya van t Balingehof geweest, en als het goed gaat kunnen we over een paar maanden weer wat gaan draven en longeren!) en veel eten krijgt hij ook niet. Hij krijgt ongeveer 3 of 4 plakken hooi per dag en een klein schepje muesli (ik denk nog geen halve kilo). Ik voer nu als muesli Subli Zonder, dat is zonder haver en melasse en met weinig eiwitten.
Ik las net dat het zou kunnen dat hij insuline resistentie heeft? Ik werk zelf bij de Welkoop, dus zal eens dat Feel good meenemen, misschien dat dat werkt. Iemand nog andere ideeën?
b485 schreef:Waarom hij het doet kan ik je niet mee helpen, maar ik probeer altijd het hooi over verschillende hoopjes te verdelen. Bij jou dus minstens 6 hoopjes (1 per paard en 1 reserve).
Blijft hij zich zo ook gedragen als je enkele weken continu hooi voorziet? Meestal krijgen ze na een tijdje door dat het hooi echt onbeperkt is (en gaat hij dan rustiger eten).
Misschien eens een graaskorf proberen. daarmee kan hij ook hooi eten maar niet zo snel.
Ash_ schreef:Zo is haf op het moment.
(miss zelfs iets dikker) Zal nog eens kijken voor een resentere foto.
http://94.100.118.123/875100001-8751500 ... _BK7m.jpeg
Charlie_P schreef:Mijn paard is ook echt te dik en het afvallen gaat voor geen meter. Ze krijgt 's morgens een paar handjes ponybrok. Dan op de wei een plak hooi (want er staat echt niks). Als ze weer op stal komt weer een plak hooi en een heeel klein beetje slobber met daarin medicatie. En 's avonds later nog een plak hooi voor de nacht. Minder geven is dus echt geen optie. Door een chronische blessure is intensief werken niet mogelijk. Ze staat wel hele dagen buiten en als de bak redelijk begaanbaar is doen we wat licht werk in de bak. Nu de dagen weer wat langer worden is langs de weg stappen 's avonds aan de hand ook nog een optie. Maar het lijkt wel vast te zitten. Hou mijn hart vast voor als het gras straks weer meer wordt. We gaan in ieder geval aan strookbegrazing doen.