Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:45

Serieus, elke welkoop kan het bestellen. In het topic hier staat een barcode en als je die doorgeeft kan iedere welkoop het bestellen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:31

SteffiiY schreef:
Serieus, elke welkoop kan het bestellen. In het topic hier staat een barcode en als je die doorgeeft kan iedere welkoop het bestellen.

dat kan dus niet, hangt af van de leverancier van de welkoop.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:27

Raar, ik had van de week het hoofdkantoor aan de lijn en die vertelde mij dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:19

Hier in Overijssel heeft de CAV (soortgelijke winkel als de welkoop) de zakken ook. Misschien is dat een optie?

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:42

Ze kunnen het wel speciaal bestellen maar dat is dan per pallet van x aantal kg. Ik weet niet precies hoeveel juist maar het kan gerust 1000 kg zijn.
Dus als ze dit normaal niet in het assortiment hebben gaan ze dit ook niet voor een zakje van 20 kg bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:24

Dat is niet waar hoor Edice. Elke Welkoop heeft het in het assortiment zitten en zij bestellen het simpelweg bij het hoofdkantoor. Dat hebben ze voor mij ook gedaan, sterker nog; ik kon het bestellen en kreeg een telefoontje zodra het binnen was.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:22

Hier ook besteld voor mij, maar niet standaard in het assortiment. Verkoper kende het niet eens maar is met mij gaan zoeken op i-net. Hun leverancier heeft het dus is het te bestellen.
Komt gewoon met andere bestellingen mee. Niks geen 1000kg, gewoon 20kg, en dat zijn kleine zakjes, want magnesium is zwaar.

Fennaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:20

Mocht iemand op zoek zijn naar de magnesium van de welkoop, ik heb nog een zak in de aanbieding voor de liefhebber. Af te halen in huizen of eemnes.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:52

Ik ga deze week weer maar eens een poging wagen om eraan te komen. Merk toch wel verschil nu de pot op is.

Ik zag dat treurniet het ook in het assortiment heeft!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:03

manonutjuh schreef:
Ik ga deze week weer maar eens een poging wagen om eraan te komen. Merk toch wel verschil nu de pot op is.

ik haal het bij de Horticoop in Rockanje, daar word het besteld voor me.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:39

mirgino schreef:
manonutjuh schreef:

ik haal het bij de Horticoop in Rockanje, daar word het besteld voor me.

Net besteld, ben benieuwd!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:22

Ik ben sinds een tijdje gestopt met de magnesium, en ben overgegaan op Elektrolyt.
Dit schijnt voor de zomermaanden heel goed te zijn voor je paard, vooral zwarte paarden (zoals die van mij)
En het werkt idd beter dan magnesium vind ik.
Voer er heel weinig van, maar een kwart van de aanbevolen hoeveelheid.

Iemand zei het op een training waar ik was dat dat wel een goed idee was om te proberen, omdat ik en magnesium en vitamine E bij voerde.
Nu ik de Elektrolyt voer hoef ik alleen dat nog maar te geven, en ben ik niet elke dag in de weer met 100 verschillende potjes en dingen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:40

In de zomermaanden hebben de meeste paarden sowieso geen extra vitamine E nodig aangezien... gras er vol mee zit!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:45

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als het toch al benoemd is.

Helpt magnesium bij een hoefbevangen paard? Mijn bijrijd haflingers zijn nu ong. een maand hoefbevangen en krijgen nu magnesium, maar ik heb er een hard hoofd in dat dit helpt. Of vergis ik me?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:05

Gras dat gemaakt is voor paarden zit daar vol mee, maar dat gras is maar 20 procent van het gras in Nederland. De meeste paarden krijgen hier dus te weinig van.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:54

Ladyson heb je het nu over Magnesium of Vitamine E - in verse groene producten zit voldoende Vitamine E - in goed hooi in principe ook maar hoe ouder het hooi hoe verder de vitamine E is afgebroken - dus Vitamine E bijvoeren als de paarden geen vers groenvoer krijgen kan wenselijk zijn.

niels0683

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:53

Volgens mij is het voor mensen ook goed maar die hebben andere darmen dan paarden dus... hebben weer graag een andere soort magnesium. Wel wordt er ook voor mensen magnesium oxide verkocht - en mensendarmen kunnen dat niet verwerken blijkbaar. Paarden wel...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:33

sunny43 schreef:
In de zomermaanden hebben de meeste paarden sowieso geen extra vitamine E nodig aangezien... gras er vol mee zit!

Ja, maar die van mij krijgt geen gras ivm eczeem.
Dus dan heeft die die vitamine E wel nodig, helemaal in de wintermaanden.

fohadie schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als het toch al benoemd is.

Helpt magnesium bij een hoefbevangen paard? Mijn bijrijd haflingers zijn nu ong. een maand hoefbevangen en krijgen nu magnesium, maar ik heb er een hard hoofd in dat dit helpt. Of vergis ik me?

Bij hoefbevangenheid kan het zeker goed werken.
Maar zoals ik zeg kan.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:17

Gebruik het nu een jaar en het is zeker een stuk beter geworden met het extreme vlucht gedrag en is gewoon weer de oude geworden. Maar nu de laatste week of 2 heb ik het idee dat het weer iets erger wordt...nog niet zo extreem hoor, maar ging eergisteren met mijn bijrijder in de rijbak er vantussen omdat hij iets hoorde aan de slootkant. Normaal zou ie wat opzij lopen of opzij springen maar nu schoot ie door de hele bak heen. Dit gedrag ben ik dus niet normaal van hem gewent. Nu net terug gekeken naar mijn oude berichten hier in dit topic, en zag dat het dezelfde periode is.....
Waar zou dit van kunnen komen?? Voer (sulbli dieetmix) is zelfde en staat 24/7 op de wei. Krijgt wel een maand nu kruiden bij voor hoesten. http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 2008/25546 hoestmiddel van de paardendrogist. Maar hij krijgt vaker kruiden en heeft daar nooit op gereageerd.

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:47

Het kan in elk geval geen kwaad

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:42

Mijn paard heeft gauw last van verzuring en stijve spieren. Ze moet altijd erg opwarmen en heel veel buigen voor ze eindelijk eens loslaat. Ik overweeg om haar ook magnesium te geven. Buiten is ze gauw gespannen, in de bak juist niet. Iemand hier ervaring mee?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 08:06

Vanaf gister geef ik Athos weer magnesium er bij.
Hij had tot 2 weken geleden een poeder, waar ook magnesium in zat en ik merk nu echt dat hij het wél nodig heeft.

Snel afgeleid, heftig in reactie, "stijf" met rijden etc. Ben benieuwd over 10 dagen hoe hij dan weer voelt.

Wel ben ik erg blij met magnesium en de werking er van.

Muppett, geen idee waarom je paard buiten wel gespannen is. Is ze verkeersmak etc?

Tinkersjakie: Wat gek: Dit ervaar ik ook zo! Athos is nu deze periode ook net als vorig jaar.
Wat voor paard(type) heb je als ik mag vragen?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:38

EngeltjeS schreef:
Vanaf gister geef ik Athos weer magnesium er bij.
Hij had tot 2 weken geleden een poeder, waar ook magnesium in zat en ik merk nu echt dat hij het wél nodig heeft.

Snel afgeleid, heftig in reactie, "stijf" met rijden etc. Ben benieuwd over 10 dagen hoe hij dan weer voelt.

Wel ben ik erg blij met magnesium en de werking er van.

Muppett, geen idee waarom je paard buiten wel gespannen is. Is ze verkeersmak etc?

Tinkersjakie: Wat gek: Dit ervaar ik ook zo! Athos is nu deze periode ook net als vorig jaar.
Wat voor paard(type) heb je als ik mag vragen?

Ohh echt waar??? Ja snap er ook niks van....
Ik heb een tinker en zo te zien jij ook en een haf. Dus eigenlijk wel allemaal koudbloeden.
Zat later zelf te denken komt het omdat ie nu al vanaf mei volop het gras staat en daar misschien meer calcium uit haalt waardoor de opname magnesium minder wordt.

Staat jou paard op het land??

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:51

Oh niet helemaal goed gelezen, maar ik bedoel selenium en magnesium. Van vitamine E heb ik geen verstand.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:26

Pas wel op met het geven van Selenium als je niet weet of daar ook tekort aan is :\ teveel daarvan kan namelijk spierproblemen veroorzaken. Zit vaak ook erg veel suiker in VitE+selenium

Ik geef vitamine E apart in capsules.