Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:08

Tijdens het testen van het voer stond mijn paard nog op de wei dus toen heb ik niets gemerkt van meer plassen.
Nu voer ik het aan al mijn paarden en de stallen zijn echt veel natter.
De paarden staan van 22.00 tot 8 uur op stal en ik gebruik vlas.
Voor Care4life haalde ik 1x per week de natte plek uit de stal en nu is 2x per week maar net aan genoeg.

Ook zijn alle paarden drukker, er is verder niets veranderd alleen de de Care4life ipv Natures best en vital.
Nou komt dit deels door het koudere weer en niet meer 24/7 buiten lopen maar het is nu wel extremer dan andere jaren.
Ik hou het er maar op dat ze zich erg goed voelen want zo zien ze er wel uit :D

tinkersjakie

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:18

Ik geef het nu een week of 3 denk ik.... Merk niet dat ze drukker zijn of meer drinken of plassen.
Geef alleen niet wat ze nodig hebben, geef me tinker een halve schep en beide shets krijgen samen de andere helft. Dus die ieder een kwart schep. Uitgerekend is dit de helft van wat ze per dag moeten hebben. Zou het daardoor komen? Of geven jullie ook minder dan nodig die wel merken dat hun paarden zijn veranderd.

Heb trouwens me korting terug gekregen die ze vergeten waren bij de welkoop!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:52

Ik geef mijn tinkers ook een halve schep, sinds vandaag krijgen ze dit vier. Wel de testperiode gedaan. Ben benieuwd

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:06

Is het vergelijkbaar met safe & sound? weet iemand dat?

Ik geef nu dus safe& sound + vitaminen "ultimate balancer" van Dodson & horrel

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:06

iana, het is een heel ander product als de S&S. S&S zit heel veel hooi/strosoorten door en bij de C4L geloof een beetje luzerne. Moet als ik de aanbevolen hoeveelheid (zou) voeren heel veel scheppen S&S geven. Dus inderdaad ook een vit. sup. erbij, want echt, die hoeveelheid willen ze geeneens daarvan eten.
Meng het nu dus nog (heb nog een grote ton vol met 2 zakken S&S) maar van de C4L kan ik dus veel minder geven qua scheppen. Gewicht is gewoon heel anders bij deze beide soorten voer.
En voor degenen die problemen hebben met de paarden qua eten..Waarom mengen jullie het niet eerst met het oude voer? Ik doe dat eigenlijk altijd. Stap nooit ineens over naar ander voer..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:22

@Zammie
jij bent dus overgeschakeld naar de C4L.
Komt het door de hoeveelheid dat je kan minderen? Wat heeft je ertoe aangezet om te veranderen?

Als ik voer zoals het op de verpakking staat, is inderdaad veel te veel want dan laat ze zeker de helft liggen.

Ik vraag me dus af of het een meerwaarde zou hebben, de C4L?
Zoja, ga ik toch ook serieus denken naar een overstap ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:29

Nou, ik had een proefzakje gekregen en had ze een handje voorgehouden..Ze vonden het zo lekker en heb toen dus maar een zak opgehaald. De S&S wordt wel gegeten, maar duidelijk met minder smaak en gemengd (gaf er eerst maar een handje doorheen) vonden ze het ineens heel erg lekker.
Dat is dus voor mij de reden geweest om de overstap te maken. Was even afwachten of de ene niet zou reageren met schuren (doet hij altijd op voer van pavo) en met dit gaat het dus goed. Geef nu de helft S%S en de andere helft de C4L. Denk dat ik straks met volledig overgaan op de C4L dus geen vit. supl. er meer bij hoef te geven. Het is precies mooi qua hoeveelheid (voer 3 x daags in de voerbak) om te voeren.
Maar de reden waarom ik ben overgestapt is dus met name, omdat het lijkt te passen bij ze en ze nu eindelijk lekker in de voerbak zitten te eten..Ze genieten echt van dit voer..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:40

Mijn paard eet t dus niet... :n

Nu even wat gemengd met zijn oude musli en dan morgen weer proberen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:42

Okay, dan ga ik eens rondneuzen of ik ergens 3kg kan krijgen in de buurt!
Thanks ;)

stephanie_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:11

Gebruiken jullie de C4L als 'complete aanvulling' naast het ruwvoer?
Of krijgt het paard hiernaast ook nog andere brok/of een gemenge combinatie?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:20

Mijn paard eet het nog steeds met smaak. Hij krijgt per dag 1 kilo C4L en nog 2x een kwart basisbrok van stal bij gevoerd, tot nu toe merk ik nog geen energie tekort dus krijgt hij er ook niks bij.
Ohja hij krijgt van mij wel ongeveer 500 gr. lucerne nog na het rijden.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:00

Ik geef er niks bij, vorig jaar stonden ze op de zelfde hoeveelheid nature's best maar kregen ze vitamines bij van Phytonics.
Zag wel vandaag mijn tinker schuren tegen de boom, dus ga ik even in de gaten houden of dit gewoon en jeukje was of dat ie meer jeuk krijgt, heeft ie niet van nature's best gehad alleen van de koek.
Shets jeuken niet en daar zit ook een excemer bij.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:05

Ik geef er verder ook niets bij...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:49

Ik heb nu mijn 2e zak gekocht. Tot nu toe wel positief,ze vindt het erg lekker en zit goed in haar vel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:27

Vandaag gelukkig meer succes dan gisteren. Ze gingen meteen met hun neus in de voerbak en ondanks dat de ene in mijn ogen alweer heel snel richting hooi ging was vandaag wel alles op. En de andere heeft de voerbak echt volledig uitgelikt en ging toen bij de buurman kijken of die nog wat had :+

Wat zou ik nu doen? Want mijn andere voer is nog niet op .. Zou ik dat eerst opmaken en dan volledig omschakelen? Of zou ik eerst deze zak opvoeren en kijken of er eventueel bepaalde effecten optreden en dan beslissen? Of zou ik daarvoor meerdere zakken nodig hebben? En zou ik nu al een voorraad in doen nu er nog korting is? :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:37

@sabine: ik zou het mengen met het andere voer tot dat op is en dan helemaal over gaan. Natuurlijk kun je wel alvast een voorraadje inslaan, afhankelijk van hoeveel ander voer je nog hebt liggen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:26

Mijn paarden reageren tot nu toe erg goed op het voer.....
Nou hopen dat de mok ook minder wordt, zou mooi zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:16

Het andere voer is grof geschat voor nog zo'n week of 2 ..
Misschien inderdaad mengen .. maar ga je het dan wel merken als er bepaalde effecten optreden van de C4L? Of misschien deze zak volledig zo opvoeren en dan nog een zak halen en die mengen om het andere voer op te krijgen? En dan terug volledig naar C4L? Of is dat te wisselend voor hen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:24

stephanie_vs schreef:
Gebruiken jullie de C4L als 'complete aanvulling' naast het ruwvoer?
Of krijgt het paard hiernaast ook nog andere brok/of een gemenge combinatie?

als ik dit zou gaan voeren, word het het enige bijvoer naast hooi :j

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:35

[***] schreef:
Het andere voer is grof geschat voor nog zo'n week of 2 ..
Misschien inderdaad mengen .. maar ga je het dan wel merken als er bepaalde effecten optreden van de C4L? Of misschien deze zak volledig zo opvoeren en dan nog een zak halen en die mengen om het andere voer op te krijgen? En dan terug volledig naar C4L? Of is dat te wisselend voor hen?

Ik heb het een dag of 4 gemengd met het restje nature's best wat ik nog had en toen alleen Care4life gegeven. Ze eet het goed, en als ik het in de wei geef moet ik de andere paarden uit mijn nek halen, die willen ook een hapje :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:22

Zijn er ook eczeempaarden die het krijgen? En wat is de ervaring dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:00

Hier een eczemer, maarja, ik zit op dag 3 en het jeukseizoen is nu toch wel voorbij .. dus weinig zinnigs te vertellen. Zijn volgens mij wel mensen met eczeempaarden bij de testgroep geweest, dacht niet dat er meer jeuk ontstond, maar ikzelf zal het pas volgend jaar merken :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:02

Mijn paard reageert sterk met schuren aan manen en staart op voer, onder andere Nature's Best ging hij flink van schuren. Nu een zak Care4life op zonder klachten; maar het is nu inderdaad niet echt seizoen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:04

Nu, als ze schuren puur op het voer dan kan dat op elk moment natuurlijk ;) Dan zou je nu weer reactie moeten hebben als je bv. Nature's Best ofzo gaat geven. Het kan volgens mij ook wel dat het voer bij een eczeempaard net dat tikkeltje meer doet .. dus een lichte schuurder door eczeem gaat harder schuren door bepaald voer, maar ik weet eigenlijk niet of die dan ook buiten het seizoen zou schuren op dat voer :+

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:09

Denk dat als ze jeuk krijgen van het voer dat het niet moet uit maken welk seizoen het is.
Zo kreeg mijn zus haar paard die koek in de winter en ging er enorm van schuren. Staat nu al een jaar of wat op nature's best en daar geen last van.