Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ash_ schreef:Ook is mijn paard erg hongerig de laatste tijd. Waarmee kan ik dit dan opvangen?
Krijgt hij genoeg hooi op een dag?
b485 schreef:@ Mandyke: ik heb mijn pony nu ook nog met een graaskorf op de weide lopen. In de zomer had ik hem bijna 24/7 aan, maar nu doe ik hem smorgens uit en s'avonds weer aan.
@Chendo: al gehoord van het start to run programma? Daarmee kan je op 10 weken tijd zelf leren om 30 min (5km) aan een stuk te lopen. Misschien kan je zo jou conditie en die van je paard opschroeven.
amber18 schreef:Chendo, ik begrijp dat jouw paard onbeperkt hooi krijgt. Dat zou je zeker wat kunnen verminderen (als dat tenminste mogelijk is ook met de andere paarden) door kleinere hoeveelheden hooi verspreid over de dag aan te bieden (1-2 kilogram per 100 kilogram lichaamsgewicht). Succes!
b485 schreef:Chendo, kan je je sportschoenen niet mee nemen naar stal en dan vlak voor je gaat lopen aan doen?
Denk ook dat je het een beetje moet opbouwen.
Kan je hem niet als handpaard meenemen als je met een ander paard gaat buitenrijden (wel natuurlijk eerst oefenen).
heb ook ooit eens een website gezien van mensen die hun paar meenamen langs de step (niet zo eentje met van die hele kleine wieltjes). het voordeel hiervan was dat ze er sneller af waren in het geval dat hun paard een beetje moeilijk ging doen.