Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:29

ook icm de force? en hoeveel force zouden jullie geven? Ze krijgt nu eenbodempje subli ponybrok, zonder vitaminekorrel. Die moet eerst even op.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:05

de force kreeg mijn tinker 60 gram van per dag

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:44

karev, ik geef een handje Subli ponybrok met daarop de volwassen pony's 30-40 gram Force.
Mijn jonge pony krijgt meer ponybrok en meer Force (80 gram)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:13

Ik geef nu sinds december Faser Light. Tijdens het stalseizoen (1 nov t/m 30 april) wordt er vanuit stal gevoerd en krijgt ze 's ochtends en 's avonds 3/4 kwart schep subli basisbrok. Daarnaast voer ik na het rijden/longeren de Faser Light. En nu in het weideseizoen krijgt ze alleen Faser Light.

Voerde eerst Pavo Nature's Best bij. Maar ze had zoveel last van jeuk, dat ik toch ook iets anders wilde proberen. Het schuren van staart en manen is aanmerkelijk minder geworden. Daarnaast stampte ze regelmatig met haar achterbenen vanwege de jeuk en ook dat is stukken minder geworden.

Toevallig vandaag haar sokken weer bijgeknipt om de mok geen broeiplaats te geven en tot mijn grote verbazing zag haar (inmiddels bijna chronische |( ) mok er heel rustig uit.

En ze vindt de Faser Light ook nog eens heerlijk eten.

Dus ik ben uitermate tevreden over de Faser Light.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:58

Ik geef mijn jonge paard 80 mg force omdat hij bijna geen andere brok krijgt.

Ben ulisse sinds vrijdag de concoursmuesli gaan voeren. Nog maar 1/3 van wat ze zou moeten hebben gecombineerd met Vito (omdat het op moet en kon wel volgens die man). En waar ik al bang voor was gebeurde ook, ze staat dus te stuiteren. Ze is best gevoelig voor haver, ze wordt daar pittig, wat goed is, van maar ook erg sterk en kijkerig. Heb ik die man wel gezegd maar volgens hem zou dat niet gebeuren :( . Ja, ik weet het ik ken mijn paard en daarom was ik hier ook zo bang voor maar de man had me overtuigd ...... Ik wacht het nog even af, maar ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat...

Ik zat nog even bij de muesli's te kijken en vroeg me af of de champion niet beter geschikt voor haar zou zijn. Of worden ze daar dikker van?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:08

mijn paard werd ook wat druk en kijkerig van de vito, de faser light werkt beter bij hem, misschien ook een idee voor jou?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:21

Vito deed ze het heel goed op eigenlijk. Ze mocht wel wat pittiger maar ze was niet meer zo gespannen en kijkerig.
Maar dat was niet geschikt voor haar omdat ze naast de mok en staartschuren geen problemen had.
Bij Vito kwam ze tekort en daar zou ik op langere termijn problemen mee krijgen.

Faser light was ook niet geschikt voor paarden die in training staan.

Heb net maar weer gebeld en moest het toch even twee weken afwachten als het dan niet beter werd dan de complete proberen of eventueel de champion maar daar werden ze ook wel heet van zei hij.
Maar daar zit geen haver in en ik heb het idee dat ze daar gevoelig voor is.

Voordeel van de champion vind ik wel dat ze daar geen voer meer naast nodig is. Bij de concours zou ik optimall moeten bijvoeren..

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:41

voor zover ik weet is vito een compleet voer, wat zou ze dan tekort komen?
Volgens mij zit er alleen minder suiker en zetmeel in en dat kan toch voor geen enkel paard kwaad?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:48

Het is speciaalvoeder voor paarden met een aandoening (zie beschrijving). De spieropbouw wordt stil gelegd. En de bedoeling van training is dat er spieren op worden gebouwd.
Er zit niet genoeg voedingswaarde in voor paarden die meer dan lichte arbeid verrichten. Daardoor kunnen ze op langere termijn allerlei klachten krijgen. Oa vachtproblemen zo is mij verteld.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:01

waarom was de faser light niet goed dan

vraag dit omdat mijne nu op faser staat

vito kreeg ze en ben nu blij dat ze daar af is want spieren stil leggen bha

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:07

Zit niet genoeg in. Voor paarden die geen tot lichte arbeid verrichten. Mijne wordt aardig getraind.
Als er wat uit moet komen moet je er ook wel wat in stoppen is het motto volgens mij.
Maar bij mij is dit nu wel weer heel heftig, ze kan al zo'n druktemaker zijn. Teveel energie wordt omgezet in werklust maar ook in rug vastzetten, onrustig stalgedrag, kijkerigheid bij mijn paard.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:08

Ik heb zojuist ook de Faser light besteld voor mijn haflinger.
Hij krijgt nu pavo maar ben er niet zo heel tevreden over,hij begint jeukerig
te worden en er zit vrij veel suiker in de pavo.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:13

ja pavo is suiker en zetmeel rijk!! niet ideaal voor sobere paardjes
ik voerde eerst hippostar en de fipagraan maar blijkt dat granen zich omzetten in suikers dus ook niet ideaal

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:18

Het blijft lastig dat voeren..... :( |o

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:33

Morgen komt mijn Marstall bestelling binnen! :D

Ik heb Marstall Force en Naturell Muesli besteld.

Ik hoop dat mijn paard in combi met grasmix, goed op gewicht blijft (hij wordt snel wat schraal) en dat hij genoeg vitamine binnenkrijgt, zonder dat hij er te druk van wordt..

Ben erg benieuwd!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:50

Op de Equitana had ik een emmertje Sinfonie meegenomen voor mijn paard (daar was ik al bekend mee van een stal waar ik stage gelopen heb en vond het altijd zo lekker ruiken) heb het als beloning na het rijden gegeven en ze vind het heerlijk, maar heeft verder geen problemen met de luchtwegen.

Nou heb ik voor op de site van Marstall die test ingevuld, maar het kan 1 tot 2 weken duren voordat daar de uitslag van komt, dus ik vroeg me af wat jullie zouden voeren aan een paard dat 5-6 dagen in de week werkt (rijden of longeren, basiswerk voornamelijk gericht op ontspanning) en voor de rest aan de hand wandelt, ruwvoer=kuilvoer, dagelijks weidegang heeft en erg snel gespannen en loperig is?
Haver is absoluut niet nodig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:56

ik heb de eczem mmuesli besteld. Maar met de hoeveelheid die ik voer, max een halve kg daags, zaler wel een vitamine brokje naast moeten denk ik?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:29

ja halve kilo is te weinig denk ik anders even je dealer vragen of marstall zelf

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:13

haha, ja, maar leveranciers geven vaak altijd een vrij ruim voer advies, daar doe ik zowiezo niet aan. Pavo zei dat ik mijn fjord rustig 2 kg basis brok daags kon geven. Zolang ze nog glimt, energiek is, en kan doen wat ik verwacht..

Voeren doe je op het oog vind ik

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:21

veel leveranciers geven inderdaad vrij ruim voeradvies, maar het valt mij op dat marstall dat eigenlijk niet zo erg doet als anderen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:23

Ik denk dat het ook erg van het ras en type paard afhangt welk voer geschikt is. Ik heb een heel sober ras Noordzweeds paard, en krijgt dagelijks 300 gram faser light en om de dag 70 gram Force. Hij is 4 jaar oud en ik rij hem 3 a 4 keer in de week een half uur, hij werkt nog niet echt dus..... Mijn sobere paard heeft hier meer dan genoeg aan zelfs als hij over een jaar wat meer gaat werken. Met goed hooi, gras en een liksteen erbij hebben ze volgens mij niet zo snel een tekort ergens aan.......

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:30

Mocht er iemand nog interesse hebben in Marstall Exzem muesli, heb hier nog ruim 12 kilo staan, mijn pony eet het helaas niet. Eventueel kan ik tegen een zacht prijsje proefzakjes maken, maar liever verkoop ik het in één keer. :)

Oracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:35

Wat vinden jullie van de combinatie van ExZem met amino sport voor een vijfjarige ruin op L/M niveau training met een allergie voor pollen? Vanuit Marstall werd ExZem aangeraden, maar zou hij met alleen ExZem niet tekort komen voor de sport?

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:49

Mijn wedstrijd paard geef ik nu complete met amino sport en dan een paar handjes sinfonie en force. Ik was erg bang dat zij ook erg heet zou worden, dat was ze nl wel met PAVO voer. Maar het is echt een wereld van verschil ze is nu gewoon goed te rijden. geen dooie donder maar lekker beheersbaar. Ik ben de force erbij gaan geven omdat ik idd door het vele gras in het rantsoen haar niet teveel wil geven en wel wil zorgen dat ze genoeg vitamines binnenkrijgt. Ik krijg van iedereen altijd het compliment dat ze zo glanst. Dat is ecjt het beste bewijs van een gezond paard. Ik heb ook wel eens de optimall gehad maar dit vindt ze niet lekker.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:25

Weet iemand van jullie of het ook de bedoeling is dat je naast de weidemuesli en 24/7 weidegang ook nog een andere brok voert? Of zit in gras en de weidemuesli alle vitamines die ze nodig hebben?