Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Triptofaan is ook rustgevend, nadeel is dat je niet weet of dit spul of de magnesium helpt. Was het niet handiger(en veel goedkoper) geweest om eerst gewone koeienmagnesium bij te voeren? Kost ong zes euro de kilo en kun je bijna twee maanden mee doen.
Charisma schreef:.
Ik heb met staleigenaresse overlegd en ze wil hem eventueel wel minder tot geen sportbrok meer geven, al denkt ze niet dat het probleem daar zit. Ze denkt dat er eerder iets mis is gegaan in zijn opleiding als jong paard, dat hij met teveel stress is opgeleid en dat het zich nu uit bij dingen die hij moeilijk vind of nieuwe dingen en dat dit zijn uitweg is.
Chesss schreef:sinds dinsdag geef ik mijn ristelige ruin ook magnesium op advies van de dierenarts. hij krijgt nu de equistro betamag forte. klachten die wij hebben is dat erg veel last heeft van spierspanning, moeilijk ontspannen, spoken kijkerig en hij word dan heel lastig te rijden omdat ie heel erg terugkomt. ben benieuwd hoe snel je iets merkt.
mirgino schreef:laetitia schreef:Even een vraag: ik voer de magnesium sinds dinsdag en dan alleen op de dagen dat ik kom.
Dat is 4 dg per werk, is dat genoeg om iets op te bouwen van de magnesium?
magn hebben ze elke dag nodig
mijn paard krijgt het elke dag door zijn voer
maar 4x is beter dan niks.
pien_2010 schreef:Ik denk ook S_en_Z dat als een paard goed op zijn gemak raakt de problemen ook over gaan. Mijn merrie heeft nooit magnesium gehad en toen ik overstapte na duits klassieke les voorspelde mijn instructrice dat ik na een jaar mijn paard niet meer terug zou herkennen. Dat klopt dus helemaal. Ze is absoluut niet meer rennerig of loperig of neiging tot vluchten. Het is gewoon een super fijn sensibel paardje om te rijden geworden. Ze is ook heel dapper blij en vrolijk geworden en van het onderdanige is niets meer over.
Chesss schreef:op advies van de da bloedwaardes waren net goed zeg maar. Maar sommige paarden hebben meer nodig ook al zitten ze net goed qua waardes. Maar goed waarom wil je dat weten?