Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:05

ik had van de champion ook een proefzakje besteld en zag er heerlijk uit maar nu nog niet geschikt voor mijn tinker
als ze straks langere afstanden gaat rijden met mij dan denk ik dat de chamion geschikt voor haar is misschien.
nu eerst maar op de faser light ;)
de vito zit toch nog wel zetmeel en suikers in en vindt het vetgehalte best wel hoog

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:58

Citaat:
Ik weet niet of je paard aanleg heeft om dik of dun te zijn. Mijn merrie komt snel aan en daarom werd de corn mij afgeraden.

Dan ga ik daar iig niet voor want mijn paard heeft ook wel de neiging om wat dik te worden, vooral in de zomermaanden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:04

HorseTopShop schreef:
Mijn paard staat nu ruim een mand op de Haferfrei. Ik zie nu veranderingen. Hij ziet er echt super uit en vindt het nog lekker ook.

wat voor veranderingen zie je?
Ik twijfel tussen de havervrij en de ijslander...
Mijn paard is moddervet van de wei, maar moet toch zn mokpillen en zo binnen krijgen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:32

Billy schreef:
HorseTopShop schreef:
Mijn paard staat nu ruim een mand op de Haferfrei. Ik zie nu veranderingen. Hij ziet er echt super uit en vindt het nog lekker ook.

Mijn paard is moddervet van de wei, maar moet toch zn mokpillen en zo binnen krijgen

Als jouw paard moddervet is zou ik niet aan de havervrij gaan. Het mais-aandeel is nogal hoog en het wordt vaak gegeven aan paarden die op gewicht moeten blijven of dikker mogen worden.
Als jouw paard last van mok heeft en dik is zou ik eerder denken aan de Faser-light.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 03:23

Maar IJslandermuesli is voor sobere exceemgevoelige paarden... en daar staat ook mok bij geloof ik..

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:22

Klopt. Het kan ook. De Faser is later ontwikkelt, het is een relatief nieuw voeder. Je kan kijken waar je eigen voorkeur naar uitgaat.
Ik heb even in je profiel gespiekt. Maar heb jij een Groninger? Ik heb zelf ( ook) een Groninger en die staat op 800 gram faser per dag. Hij heeft ook mok gehad van de winter en schimmel (toen had ik hem net een paar weken, hij was blijkbaar toch erg gestresst door de verhuizing). Nu ik de Faser voer staat hij er uitstekend bij, appeltjes op zijn vacht, geen mok meer.
Ik zou voor een Groninger niet kiezen voor de Robuust. Maar misschien is het ook niet bedoeld voor je Groninger?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:40

ik ga de faser ook proberen voor mn oude d pony.

heb hem op de vito, hij is erg jeukerig momenteel maar word niet beter.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:40

Ja, het is wel bedoeld voor Odin...
Nou zal morgen eens langs de winkel gaan en Faser Light proberen...

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:00

kevje06 schreef:
ik ga de faser ook proberen voor mn oude d pony.

heb hem op de vito, hij is erg jeukerig momenteel maar word niet beter.

Mijn paard stond eerst op gewoon brok en was ook jeukerig, DA had het zelfs over prednison prik voor a.s. jaar.. maar sinds Faser Light heeft ze nergens meer last van, waarschijnlijk zit het in de suikers. hoop dat het voor jouw pony ook helpt!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:08

Billy schreef:
HorseTopShop schreef:

Hij is én in de groei én was wat te mager. Nu ziet hij er echt perfect uit. Er zou nu niks meer aan hem moeten veranderen.

In jouw geval zou ik niet gaan voor de haferfrei. De IJslander robust is voor sobere paarden die weinig nodig hebben, maar zo toch de vitaminen en mineralen binnen krijgen.
Ik zou dan eerder denken aan de Faser Light voor Odin.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:47

Die wou ik vanmiddag komen halen, heb ej hem in voorraad? :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:05

van de winter kreeg hij wiesencobs, force en mash maar nu opeens jeuk.
korstjes op voorhoofd, onder manen etc.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:35

Ik heb nogmaals gebeld met Marstall. Als ik Vito blijf voeren aan mijn merrie in middelzware training (M/Z) dan kan ik problemen op langere termijn verwachten. Er blijkt echt te weinig in te zitten.
Ze heeft ook geen problemen behalve de mok die ze had en dat ze snel dik wordt.

Krijg nu proefzakjes van concoursmuesli en optimall toegestuurd.

Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt :n
En best veel dat ik moet voeren, 2 kilo concours en 0.5 kilo optimall.

Faser light heb ik ook gevraagd maar is ook niet voor paarden die in training staan.....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:05

Billy schreef:
Die wou ik vanmiddag komen halen, heb ej hem in voorraad? :D

Ja hoor, die hebben we altijd liggen ;)
Gezellig :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:19

odessa1 wat versta jij onder training
want mij werd aangeraden wel faser light te voeren en 2 a 3 keer per week buitenritje moet prima kunnen op faser

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:21

Odessa1 schreef:
Ik heb nogmaals gebeld met Marstall. Als ik Vito blijf voeren aan mijn merrie in middelzware training (M/Z) dan kan ik problemen op langere termijn verwachten. Er blijkt echt te weinig in te zitten.

Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt :n

Faser light heb ik ook gevraagd maar is ook niet voor paarden die in training staan.....

Concours is echt zo gek nog niet hoor :) Is best lekker voer :)

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:34

Citaat:

Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt

Je zou toch ook kunnen mengen. (1/2) Kilootje Vito voor de mok en de rest concours of/en optimall

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:04

Odessa1 schreef:

Ik zou je paard eerst even aankijken.
Mijn paard M niveau en niet snel dik te krijgen heeft ook de concours gehad en dat was 2 scheppen per dag.
Een voerschep muesli is minder dan een kg.
Heeft het er super op gedaan.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:37

Met training bedoel ik gemiddeld 3 a 4x per week dressuurtraining waarvan 2x les (1x een uur privé les).
Daarnaast 1x longeren en 1x buitenrit van ongeveer 1.5 uur (met een paar lekkere lange galopstukken O:) ). Gemiddeld 2x per week rust. Soms 1x rust en nog concours erbij (eerder M1, volgende = M2).

Oh ja, en de kilo's had ik inderdaad verkeerd begrepen. Ik zou dan 2x 800gr concours voeren en 1x 400 optimal zomer of winter.

Ik heb het maar gelijk gehaald. Ze vind het heeeel erg lekker. Vito at ze wel maar je kon zien dat ze het niet geweldig vond. Ik mix nu nog met Vito maar wil het straks toch proberen met de optimal. Eens kijken hoe het uitpakt.

Stel dat ze mok zou krijgen dan was het advies de hoefregulator bij te geven. Hoop dat dat niet nodig is :n .En ik hoop ook niet dat ze haar staart weer gaat schuren :( . We wachten af.....

Ik vond het verhaal ook wel logisch, als ze hard moet werken moet ze natuurlijk wel wat binnen krijgen.

@kabouterdans, werd je paard er dikker van en waarom ben je er mee gestopt?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:44

"Je zou toch ook kunnen mengen. (1/2) Kilootje Vito voor de mok en de rest concours of/en optimall"

CintwiZo : De Vito is geen geneesmiddel, maar een voeder die er voor zorgt dat het paard zo min mogelijk belast wordt met stoffen waar hij minder goed tegen kan. Het heeft dan geen nut om een beetje Vito te geven voor de mok en de rest aan te vullen met een ander voeder als het probleem van de mok ligt in het feit dat hij te veel ballaststoffen ( b.v. suikers) binnen krijgt.
Laatst bijgewerkt door mirim op 05-06-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:45

o ja, dat klinkt logisch :)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:54

Odessa1 schreef:
Met training bedoel ik gemiddeld 3 a 4x per week dressuurtraining waarvan 2x les (1x een uur privé les).
Daarnaast 1x longeren en 1x buitenrit van ongeveer 1.5 uur (met een paar lekkere lange galopstukken O:) ). Gemiddeld 2x per week rust. Soms 1x rust en nog concours erbij (eerder M1, volgende = M2).

Oh ja, en de kilo's had ik inderdaad verkeerd begrepen. Ik zou dan 2x 800gr concours voeren en 1x 400 optimal zomer of winter.

Ik heb het maar gelijk gehaald. Ze vind het heeeel erg lekker. Vito at ze wel maar je kon zien dat ze het niet geweldig vond. Ik mix nu nog met Vito maar wil het straks toch proberen met de optimal. Eens kijken hoe het uitpakt.

Stel dat ze mok zou krijgen dan was het advies de hoefregulator bij te geven. Hoop dat dat niet nodig is :n .En ik hoop ook niet dat ze haar staart weer gaat schuren :( . We wachten af.....

Ik vond het verhaal ook wel logisch, als ze hard moet werken moet ze natuurlijk wel wat binnen krijgen.

@kabouterdans, werd je paard er dikker van en waarom ben je er mee gestopt?
Paard wat Concours kreeg is helaas overleden.
Het eerste voer waarvan ik zei, dit is wat ik zoek.
Paard in super conditie, at het goed, bij andere merken wisseling van samenstelling, te vet, te zoet, schimmel in de zak.
Voer nog wel Marstall, maar dan Champion en Freizeit.
Equi Totaal komt het brengen, nu al bijna 8 jaar.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:08

Ik geef inmiddels ook een paard de Cornmuesli en die doet het daar super op. Fijn spul hoor, ze wordt eindelijk wat voller. En ik heb de man van Marstall aan de lijn gehad en die zei ook dat 2 scheppen voldoende was (en 3 als ze echt moest aankomen). Dus dan valt de prijs ook nog mee! Met ander voer moest ik er wel zoveel zooi in gooien om haar op gewicht te houden.
Het is trouwens ook wel een knetterhete die niet dik te krijgen is. Maar daar is dat voer volgens mij uitermate geschikt voor :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:50

ik ben ook aan de gang gegaan met marstall. Heb de vito brokjes besteld, en ga de eczem muesli bestellen voor mijjn jeukende fjordje.

zoudenjullie dan de eczem muesli doen, of de wiesencobs? Daar hoor ik ook goede dingen over

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:03

ik zou eczeem muesli doen dan zit meer vitamines in