als ze straks langere afstanden gaat rijden met mij dan denk ik dat de chamion geschikt voor haar is misschien.
nu eerst maar op de faser light

de vito zit toch nog wel zetmeel en suikers in en vindt het vetgehalte best wel hoog
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HorseTopShop schreef:Mijn paard staat nu ruim een mand op de Haferfrei. Ik zie nu veranderingen. Hij ziet er echt super uit en vindt het nog lekker ook.
Billy schreef:HorseTopShop schreef:Mijn paard staat nu ruim een mand op de Haferfrei. Ik zie nu veranderingen. Hij ziet er echt super uit en vindt het nog lekker ook.
wat voor veranderingen zie je?
Ik twijfel tussen de havervrij en de ijslander...
Mijn paard is moddervet van de wei, maar moet toch zn mokpillen en zo binnen krijgen
kevje06 schreef:ik ga de faser ook proberen voor mn oude d pony.
heb hem op de vito, hij is erg jeukerig momenteel maar word niet beter.
Billy schreef:HorseTopShop schreef:Mijn paard staat nu ruim een mand op de Haferfrei. Ik zie nu veranderingen. Hij ziet er echt super uit en vindt het nog lekker ook.
wat voor veranderingen zie je?
Ik twijfel tussen de havervrij en de ijslander...
Mijn paard is moddervet van de wei, maar moet toch zn mokpillen en zo binnen krijgen
Odessa1 schreef:Ik heb nogmaals gebeld met Marstall. Als ik Vito blijf voeren aan mijn merrie in middelzware training (M/Z) dan kan ik problemen op langere termijn verwachten. Er blijkt echt te weinig in te zitten.
Ze heeft ook geen problemen behalve de mok die ze had en dat ze snel dik wordt.
Krijg nu proefzakjes van concoursmuesli en optimall toegestuurd.
Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt![]()
En best veel dat ik moet voeren, 2 kilo concours en 0.5 kilo optimall.
Faser light heb ik ook gevraagd maar is ook niet voor paarden die in training staan.....
Citaat:Ik heb nogmaals gebeld met Marstall. Als ik Vito blijf voeren aan mijn merrie in middelzware training (M/Z) dan kan ik problemen op langere termijn verwachten. Er blijkt echt te weinig in te zitten.
Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt
Faser light heb ik ook gevraagd maar is ook niet voor paarden die in training staan.....
Odessa1 schreef:Ik zou je paard eerst even aankijken.Ik heb nogmaals gebeld met Marstall. Als ik Vito blijf voeren aan mijn merrie in middelzware training (M/Z) dan kan ik problemen op langere termijn verwachten. Er blijkt echt te weinig in te zitten.
Misschien moet ik dan toch maar concoursmuesli gaan voeren. Hoop alleen dat de mok niet terug komt![]()
Odessa1 schreef:Paard wat Concours kreeg is helaas overleden.Met training bedoel ik gemiddeld 3 a 4x per week dressuurtraining waarvan 2x les (1x een uur privé les).
Daarnaast 1x longeren en 1x buitenrit van ongeveer 1.5 uur (met een paar lekkere lange galopstukken). Gemiddeld 2x per week rust. Soms 1x rust en nog concours erbij (eerder M1, volgende = M2).
Oh ja, en de kilo's had ik inderdaad verkeerd begrepen. Ik zou dan 2x 800gr concours voeren en 1x 400 optimal zomer of winter.
Ik heb het maar gelijk gehaald. Ze vind het heeeel erg lekker. Vito at ze wel maar je kon zien dat ze het niet geweldig vond. Ik mix nu nog met Vito maar wil het straks toch proberen met de optimal. Eens kijken hoe het uitpakt.
Stel dat ze mok zou krijgen dan was het advies de hoefregulator bij te geven. Hoop dat dat niet nodig is.En ik hoop ook niet dat ze haar staart weer gaat schuren
. We wachten af.....
Ik vond het verhaal ook wel logisch, als ze hard moet werken moet ze natuurlijk wel wat binnen krijgen.
@kabouterdans, werd je paard er dikker van en waarom ben je er mee gestopt?