Vera schreef:Taniya, bij Equifit Quarter staat weer dat je het moet aanvullen met een basis muesli (snap niet waarom) en ik probeer juist zo min mogelijk krachtvoer in huis te hebben.
Of is dit niet nodig?
En dit verontrust mij best wel omdat ik een pittige tante heb:
Is een zeer energieke, spieropbouwende structuurmuesli! Maar, indien de paarden te energiek reageren, dient men de toegediende hoeveelheid Equi Quarter sterk te verminderen, en aan te vullen met Equi Zupa of voldoende kwalitatief goed ruwvoeder om zodoende de nodige rust en controle te herwinnen
De Equifyt Quarter kan je samen met de narural base geven, in de natural base zitten seizoenskruiden en is alleen onderhoud.
Met 500 gram Natural Base geef je alle vit-min aan je paard wat hij nodig heeft maar geen energie.
B.v paarden op rust en recreatief hebben dus aan 500 gram voldoende en weet je zeker dat ze alles binnen krijgen.
En duur is het dan niet omgeekend kost het als je je paard 500 gram per dag geeft 37 cent per dag aan voer.
Door dit samen met de Quarter te geven geef je niet meer voer maar pas je het aan , aan de arbeid.
Voorbeeld:
Quarter horse in training krijgt b.v. 1500 gram Equifyt voer per dag waarvan 1200 gram Quarter en 300 Gram Natural Base.
Met een dag rust draai je de verhouding om naar 1200gram Natural Base en 300 Gram Quarter.
Wat is het voordeel hiervan?
Je paard krijgt altijd dezelfde hoeveelheid voer wat hij gewend is , aangepast aan de energiebehoefte, altijd de juiste verhouding in vit/mineralen, seizoenskruiden per 3 maanden wisselend, geen supplementen meer toevoegen omdat het voer al compleet is.
Speciaal gemaakt voor de Quarter,Paint,Appaloosa ivm andere spiervezelstructuur.
Het voer bevat Magnesium, L-Lysine, Omega 3-6-9, Lijnzaad, Zeezout, Appelazijn, Biergist,Pre Biotica enz.
Dit is dus gemiddeld wat je een paard geeft, dit kan afwijken omdat niet 1 paard hetzelfde is, kijk altijd naar je paard jij kent hem het beste.
Succes!