Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yellomofoon schreef:ik heb net bij mijn pony gemerkt dat ze een klein vetbultje rechts onder haar buik heeft... Dat heeft dus met eiwitten te maken? In wat zitten de meeste eiwitten? Hooi?
Eleonoor schreef:Carolshadow, graag eerst even rekenen met die pavo koeken, er zit beduidend minder grammen suiker in dan als je het vergelijkt met voer
Citaat:opgeteld 17,4 grams diverse suikers op een dag
4.2 grams zetmeel
Nature's best:
uitgaande van een schep van 800 grams op een dag:
zetmeel : 192 grams
suiker : 20 grams
Totaal 212 grams suiker/zetmeel
Voorbeeld brok: (zeg 1 kilo/dag)
zetmeel: 260 grams
suikers: 60 grams
Totaal 320 grams suiker/zetmeel!!
Wat zetmeel betreft lijkt mij de hoeveelheid niet schokkend. Over suiker kan je discusseren, maar wat doet suiker precies bij een paard?
Eleonoor schreef:Op de site van paard natuurlijk staat het nodige over fructaan. Maar het loont zeker de moeite om naar een goede magnesium te zoeken.
Waarom heeft ze zoveel stress? En behalve die vetdingen rond haar uiers, heeft ze ook de bekende vette hals?
ninz schreef:Wij zitten nu met het hooi. We hebben nu heel vers hooi eerste snede van dit jaar omdat degene waar we normaal hooi halen (hooi uit een natuurgebied in Belgie wat ouder en structuurrijk met veel soorten en zo) geen hooi meer heeft!! dus nu zitten we met
' koeiengrashooi' na 2 dagen is ze nu nog vetter...
Ik heb wel wel eens gehoord dat als je hooi nat maakt dat het dan minder voedzaam is.. Hebben jullie daar ervaring mee??