Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja_vR schreef:ethoxyquin is een bestrijdingsmiddel/persticide maar word in dierenvoeding nog wel eens gebruikt als conserveringsmiddel (humaan is grotendeels of geheel verboden )
BHT is een middel wat ontwikkeld is om kleurenfilm te conserveren (de WHO heeft een max norm van 0'5mg per kg lichaamsgewicht gesteld voor dit spul bij dieren 150 mg per kg lichaamsgewicht) heeft invloed op de vetstofwisseling in de lever en kan invloed hebben op gedrag, voorplanting en bloedcellen
BHA is een stof die in diervoeding word gebruikt en in verpakkingen van voedingsmiddelen, rubber- en petroleumproducten, en cosmetische producten allergische en pseudo allergische reacties kan veroorzaken en bij proefdieren zijn voldoende aanwijzingen dat het een kankerverwekkende stof is
bovenstaande worden ook beide gebruikt als conserveringsmiddel
E310 is propylgallaat , welke jeuk en eczeem kan veroorzaken
Azmay schreef:Iemand een mening over de Mineral Mix van de Aveve?
Mijn eerste ingeving is niet doen maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd en het is nu in de aanbieding.
https://avevewinkels.be/Producten/Detai ... ound/b9451
Lori schreef:Zijn er hier die al die nieuwe van pavo onder de loep hebben genomen? Heb nog een proefzakje aangevraagd maar blijkbaar al na dat datum dus of ik 'm ga krijgen weet ik niet.
Lori schreef:Oh zag die delen eerst niet, dankje!
tinkersjakie schreef:Lori schreef:Zijn er hier die al die nieuwe van pavo onder de loep hebben genomen? Heb nog een proefzakje aangevraagd maar blijkbaar al na dat datum dus of ik 'm ga krijgen weet ik niet.
De vital of vital complete (deze is vernieuwd of wordt vernieuwd wat ik las)
Heb net als iemand anders hier zo’n grafiek gemaakt met wat ik nu geef en mijn zus en wat mij aantrok. Ook de beide pavos staan erbij
[ [url=m/ShVGXN.png]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe foto’s. Was niet te zien omdat er veel naast elkaar staan. Even in delen
[ [url=m/tahcPP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HwUgrO.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u9jtQT.png]Afbeelding[/url] ]
Lori schreef:Nooit de indruk gehad dat ze van pre active (graanloos) echt energie bijkregen, ik merk hier toch geen verschil als ik iets geef of niets geef. Heb een mini waar ik mee men (10/12km/u) en die is altijd zijn eigen frisse zelf maar als jij de dingen hebt vergeleken in het voer en de reactie dat je tinker geeft als dit hoger of lager is vermoed ik dat je het zelf beter kan inschatten.