Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperLiesje schreef:Hoi,
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb een vraag en hoop dat iemand hier een tip kan geven
Mijn paard (haflinger, 4 jaar) staat dag en nacht buiten, krijgt voldoende ruwvoer en een halve schep vitaminebrok per dag.
Na het werken geef ik hem graag wat extra's, op dit moment muesli. Ik vraag mij af of speedibeet daar ook geschikt voor is?
Ik had een ienieminie proefzakje die bij Bit zat, en hij vond het heerlijk.
Tuhan schreef:Hier ook goede resultaten. Mijn merrie vind het niet echt lekker, maar als ik het uit een emmer geef eet ze het plotseling wel (verwend dier hihi).
Ze ziet er een stuk minder opgeblazen uit terwijl ze ook haar normale hoeveelheid kuil en krachtvoer krijgt.
Hoeveel geven jullie van de speedibeet naast het gewone eten?
Jemawi schreef:Voor de geinteresseerden: mijn succesverhaal met de Speedibeet (en Podo grow) staat sinds vandaag op de Pavo site: http://www.pavospeedibeet.nl/wat+zeggen ... +van+renee
RoosG schreef:Jemawi schreef:Voor de geinteresseerden: mijn succesverhaal met de Speedibeet (en Podo grow) staat sinds vandaag op de Pavo site: http://www.pavospeedibeet.nl/wat+zeggen ... +van+renee
Na aanleiding van dit verhaal zojuist mijn eerste zak SB gehaald. Mijn 21 jarige krijgt zo zijn eerste portie. Hij ziet er inmiddels net zo uit als jouw eerste foto. Dierenarts en ik kunnen er van alles inpompen maar het werkt niet. Dus ik hoop dat dit helpt!
RoosG schreef:Dank je wel! Zojuist zijn eerste portie gegeven, heb er toch iets extra water bij gedaan. Hij dook er niet gelijk op zoals bij SP, maar vind het tot noch toe nog wel lekker. Dus ik ben benieuwd! Ben van plan om die twee te gaan mengen, dus een kilo SP en een kilo SB, omdat hij die eerste heel erg lekker vind. Heb niet het hele topic gelezen, maar doet iemand dat nog meer?
Maris schreef:Jemawi, waarom adviseren ze bij Pavo een brok hoog in koolhydraten en zetmeel voor een paard met cushing ???
turtlelito schreef:In de Speedibeet zet net even wat meer dan in de Seniores Priores (waarschijnlijk omdat daar behalve bietenpulp ook nog wat ingrediënten inzitten die wat lager in voedingswaarde zijn).
De EWPa (Energie Waarde Paard) van SP is 0,75, ten opzichte van 0,83 voor de Speedibeet. (Volgens Voervergelijk).