Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:44

Ik kreeg het bij de winkel.. Ze scande de zak en toen die sticker! Bij de welkoop..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:59

Ohhhh handig. Niet bij mij gedaan. Hè
Had expres twee zakken mee genomen omdat ik dacht scheelt me toch weer ....

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:04

Wel heel rot dat je het bonnetje niet meer hebt! Misschien gewoon even bellen, want het is ook wel aardig dat ze die korting niet vanzelf scannen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:18

Lauura schreef:
Vind niemand het te duur vergeleken met de andere mueslie van pavo? Het is bijna 5,- duurder per zak..

Nee, want ik voerde bij mijn vorige muesli een supplement bij dat ook een klap geld kostte, en dat hoeft nu bij deze niet.
Dus per saldo ben ik niet duurder uit. En mijn paard heeft inmiddels twee maanden dit voer gehad, glimt als een spiegel, zelfs als hij net in het zand gerold heeft en dus stoffig is, is fit, zit ontzettend happy in zijn vel.
Dus de meerprijs is het wat mij betreft prima waard.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:21

Marije_jiplover schreef:
Lauura schreef:
Vind niemand het te duur vergeleken met de andere mueslie van pavo? Het is bijna 5,- duurder per zak..

Nee, want ik voerde bij mijn vorige muesli een supplement bij dat ook een klap geld kostte, en dat hoeft nu bij deze niet.
Dus per saldo ben ik niet duurder uit. En mijn paard heeft inmiddels twee maanden dit voer gehad, glimt als een spiegel, zelfs als hij net in het zand gerold heeft en dus stoffig is, is fit, zit ontzettend happy in zijn vel.

Hier ook een fit en blij spiegel paard!

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:25

chery schreef:
Hier wordt het nog steeds goed gegeten. iemand ervaring met meer mest hierdoor?

Nope, wel dunnere mest.
Geen diaree, maar de mestballen zijn minder vast en worden ook door de vogels losgepikt.
Die vinden het ook lekker?
:+

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:26

Marije_jiplover schreef:
Lauura schreef:

Komt vast omdat het per kg hogere gehalten aan zink en koper heeft.
Da's 'n goeie zaak!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:26

Hier juist stevigere mest. Ook tijdens buitenritten veel minder snel dunne drap langs zijn achterbenen dan voor de C4L.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:31

Ik maak me er niet ongerust over; die kruiden reinigen tenslotte ook, dus wie weet wat er zo uitgescheiden wordt.
Mijn paard heeft eigenlijk nooit dunne mest of vocht op het eind, dus het viel erg op.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:32

Wij voeren sinds twee weken Care4Life voor een CriolloxEngels Volbloed die best intensief (western) getrained wordt en daarbij overgevoelig is voor suiker. Ik moet zeggen dat hij het er niet slecht op doet! We voeren ook kleefkruid nu bij tegen zijn stalbenen. Hiervoor voerden we extra 100 gr. Marshall vitamine per dag, dat hoeft nu niet meer. Tot nu toe erg tevreden over het product (maar misschien nog te vroeg om er echt iets van te zeggen)

Ow en de mest ziet er prima uit! :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:34

gaucho schreef:
Ik ga morgen aan een zak beginnen, ben erg benieuwd.

Lijkt geschikt te zijn voor mijn paard met aanleg voor spierbevangenheid en het snel schuren van manen en staart. Grote voordeel is wat mij betreft de makkelijke verkrijgbaarheid tov merken als equifyt, dodson en horrell en st. hypolyte.

Eigenaresse had al gepost! Nou, het gaat goed dus!

(Moet wel zeggen dat er erg veel fijn (stof) voer in zit, is dit bij jullie ook de ervaring?)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:43

Ik ben nu aan de tweede zak bezig van care 4life. Ik zag dit voer liggen bij de countrymill en was wel benieuwd! Ik voer al gedurende de zomer subli dieetmix, maar toen ik deze zag en las dat er extra kruiden,gister etc in zaten was ik nog meer benieuwd.
Ik geef het aan mijn ruin die kampt met wat overgewicht. Niet meer op wei doet al wonderen en ook de overstap naar granenvrij voer begint ook positief te werken.

Nu vraag ik me af of extra vit/min handig is om bij te voeren. Ik zat te denken aan marstall force??
Hij krijgt nu totaal per dag tweederde Care4Life.

Zouden er meer merken komen met een granenvrij voer???

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:49

Ik heb ook net een proefzakje geprobeerd.......althans mijn paarden.
Volgens mij stap ik ook over dan ga ik ook voor care4life.Ik ben benieuwd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:52

Wij zijn gestopt met de Marshall Force toen we begonnen met Pavo. Hij krijgt een schep per dag, over twee voermomenten verdeeld. Extra vitamine voeren zou kunnen, wij doen dat nog even niet, eerst even kijken hoe dit gaat.

Fuego zit de laatste tijd een beetje in de lappenmand (hij gaat morgen naar de kliniek voor een bronchoscopie) en heeft veel medicijnen gehad, dus is ietsje afgevallen. Zijn spiermassa is ook afgenomen, omdat we niet zo intensief trainen als voorheen. We voeren dus nog wel steeds 100%, hij krijgt ook gewoon dezelfde hoeveelheid beweging per dag. Hopelijk dat het allemaal meevalt, hij desnoods een inhaler meekrijgt en we weer kunnen opbouwen. Ik zeg dit erbij omdat het in mijn de resultaten dus iets kunnen afwijken van de voerresulaten van een "gezond" paard

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:56

JuravelOX schreef:
Ik ben nu aan de tweede zak bezig van care 4life. Ik zag dit voer liggen bij de countrymill en was wel benieuwd! Ik voer al gedurende de zomer subli dieetmix, maar toen ik deze zag en las dat er extra kruiden,gister etc in zaten was ik nog meer benieuwd.
Ik geef het aan mijn ruin die kampt met wat overgewicht. Niet meer op wei doet al wonderen en ook de overstap naar granenvrij voer begint ook positief te werken.

Nu vraag ik me af of extra vit/min handig is om bij te voeren. Ik zat te denken aan marstall force??
Hij krijgt nu totaal per dag tweederde Care4Life.

Zouden er meer merken komen met een granenvrij voer???

Dieetmix is ook granenvrij. Ik zou geen extra vit/min bijvoeren, dat zit hier al in een hoger percentage in (behalve biotine helaas) dan in bijv. de dieetmix. Dus als je hetzelfde aantal voert, zou ik geen vit/min bijgeven.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:38

Ik heb nu twee zakken achterin liggen, netjes voor de promotie prijs meegekregen. Ben heel erg benieuwd! Verkoper had er tot nu toe iig veel positieve reacties op gehad.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:54

tinkersjakie schreef:
Ohhhh handig. Niet bij mij gedaan. Hè
Had expres twee zakken mee genomen omdat ik dacht scheelt me toch weer ....

Ik weet niet of je je bonnetje nog hebt... Zo niet, dan misschien gepint? Dan even je afschrijving meenemen.
Maar ik zou gewoon bellen en misschien regelen ze het zo wel...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:09

Ik heb ook een grote zaak gehaald nu.
Hoor er veel positieve reactie's op dus ben benieuwd.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:18

Tot wanneer gelden de actie prijzen, was bij de BB en daar was geen sprake meer van korting (helaas ook alleen maar grote zakken)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:19

Zolang de voorraad strekte volgens mij.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:07

Geeft iemand dit voer ook aan een sportpaard wat in training staat? Of moet je dan nog iets gaan bijvoeren? Morgen komt het paard van mijn dochter voor lange tijd thuis (paard is voor opleiding in Deurne gebruikt, het vierde en laatste schooljaar gaan we hem niet meer aandoen). We voeren automatisch (en sinds een paar weken C4L) en maar 1 soort krachtvoer. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om hem twee keer daags apart te zetten met een emmertje brokken.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:37

Zo, bijgelezen!

Als ik het goed heb gezien hebben de volgende Welkoopwinkels het nog niet liggen: Wekerom, Raalte en Epe?
Dat ga ik doorgeven, want het is gewoon verkrijgbaar.
Mochten jullie meer Welkoop en BoerenBondwinkels tegenkomen waar het niet is, geef het door :)

BoerenBond Oud Alblas zegt alleen 16,95. Klopt niet. Overal geldt de actieprijs van 14,95. Ze moeten dan eerst de code op de zijkant scannen en dan die op de kortingssticker (heeft met het kassasysteem te maken) en dan kost het gewoon 14,95.

@Deaglan, welke BB was jij? Zolang de actiestickers erop zitten geldt de actieprijs! Dus inderdaad zeker tot half december en daarna zolang de voorraad strekt..

De kleine zakjes zijn inderdaad relatief goedkoop met 2 euro voor 3kg. Zoals aangegeven is dat inderdaad ivm kennismaking.

@Sammyoo: Dat hangt van de energiebehoefte af. Mijn eigen paard krijgt naast de C4L ook SportsFit, maar die loopt dan ook subtop/topsport.
Mocht alleen de C4L niet voldoende zijn kun je het evt ook mixen met een ander product en het mengsel in de automaat doen?

@Gimme_Spurs, dat zijn inderdaad vnl de kruiden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:52

Ik ga zo naar de Welkoop in Aalten en dan zal ik een zak meenemen.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:02

bij de welkoop in Steenwijk is het nog niet te krijgen en ook niets van bekend.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:33

Fijn dat je daar wat mee gaat doen Pavo_GT!
Klopt inderdaad, Raalte en Epe hebben het niet, zover ik weet. Baal er goed van nl!