[FOTO]Hoe dik/dun is jouw paard (vetscore) met foto's?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:54

nou ik ga ook maar proberen wat cijfers te geven
de fjord zou ik ook een 3,5 geven

de mijne zou ik geef ik iets van 3,5/4
Afbeelding

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:15

linnnh

Re: [FOTO]Hoe dik/dun is jouw paard (vetscore) met foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:02

Ik zeg ook een 3! Ziet er goed uit

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:03

24-6-2012 heb ik foto's gepost van me paard Solinde (zie pagina 30 onderaan)

Ben benieuwd hoe jullie haar nu vinden? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag na het springen even een paar standfoto's gemaakt.

Ben helemaal happy want de vetopslag op zijn schouder word langzaam steeds wat minder. *\o/*

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:37

Hier ook nog wat nieuwe foto's van mn mannetje, hij is nu 3 maanden bij mij en we zijn nu een maandje geleden verhuisd naar een nieuwe stal waar hij heerlijk dag en nacht buiten kan staan :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind hem nu zelf erg mooi, qua vet moet er niks bij, nu alleen nog spieren :)

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:32

Die van mij is heel erg ondervoed geweest, en heb haar net op tijd op "goed" gewicht voor mijn opleiding.
Ik stuur vanmiddag foto's hoe ze er uit zag en hoe ze er nu uit ziet ben erg benieuw naar jullie reacties!

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:37

Hmm beetje jammer, me foto's zijn te groot! en paar te klein! :? |o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 12:45

Wat ziet je paard er goed uit Calanddra!!

Naomi is ook veel afgevallen! Ben er erg blij mee

Nog even voor het beeld
Dit was haar :=
Afbeelding

Dit is haar nu
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:18

Ziet er goed uit Focussed :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:44

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:11

Ik kom dit topic weer even wakker schudden als dat mag :)

Toen ik Frits net had had hij iets ondergewicht. Ik heb toen niet gevoeld maar als ik foto's terugkijk gok ik dat hij ongeveer een 2 scoorde.

Afbeelding

Op het moment begin ik te twijfelen of hij niet de te dikke kant op gaat :') Frits kwam altijd erg moeilijk aan, maar hij geniet nu heel erg van zijn luizenleventje en was al snel weer prima op gewicht :)
Maar ik krijg het gevoel alsof de kilo's blijven aankomen :') En dat is natuurlijk niet de bedoeling.. Kwam er vandaag zelfs achter dat hij dikkere billetjes heeft als een haflinger op stal :=

Afbeelding
Afbeelding
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5383_n.jpg

Ik heb nog niet goed gevoeld bij hem, maar ik gok dat hij nu op de 3,5/4 zit.. Morgen ga ik even goed voelen bij hem en dan zal ik nog even laten weten of ik er dan nog hetzelfde over denk ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:47

Focussed, hele verbetering al! Zou wat mij betreft nog wat af mogen, maar ze ziet er zo al heel heel veel beter uit!
NiKip, hmm, ik denk dat hij op de oude foto misschien de 2,5 zelfs nog net zou halen. Hijs dun op de ribben en hals, maar schouder rug en kont lijken wel mooi. Hij lijkt vooral bespiering te missen.
Op de nieuwe fotos vind ik'm idd te dik. Tis altijd lastig te zien met die fluffy wintervacht, maar zn schouders vind ik erg vol, kont staat helemaal bol, en zowel zn schoft als zn ribben zien er erg ehh, zacht... uit :P

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:45

Hé wat leuk, komt dit topic ook weer eens boven! :)

Ik ga mee met Airborn, op de oude foto mis ik vooral spier maar op zich niet zozeer vet. Op de nieuwe foto kan ik het heel lastig beoordelen door de hoek van de foto en zijn winterhaar, dus daar durf ik niks over te zeggen :o Derde foto vind ik vooral het achterwerk erg vol aan doen :j Denk dat je met de 3,5-4 aardig in de richting zit nu.

Toevallig heb ik mijn Miep ook weer eens op de spekjes-foto's gezet vorige week, dat doen we inmiddels 4x per jaar om een beetje objectief te kunnen blijven en te zien hoe het in de tijd verloopt :Y)

Vorig jaar januari:
Afbeelding

Hier werd ze geschat tussen de 3,5/4 door het trotse baasje en de 4,5/5 door de objectieve buitenstaander :') :+

Dit jaar januari:
Afbeelding
Afbeelding
(ze vond het duidelijk niks om op de foto te moeten, trekt echt haar zieligste hoofd :+ Achgut :(:) :P )

Hals is mooi vetloos, mist bespiering in de bovenlijn. Kippenekje :+ Voorste lijn van de schouder is mooi droog, maar achter de schouder zit nog een duidelijke vetpocket. Ribben zijn nèt te zien en te voelen, zo zou ik ze willen houden. Minder buikvulling, maar haar mama-buikie is en blijft aanwezig. Gelukkig heeft dat niks uit te staan met vetpercentage :D Heup zie ik weinig vet, net als de achterhand an sich. Langs de staart zouden nog wat spekjes eraf mogen zie ik IRL. En m.n. ook de achterhand mag nog wat meer spier op. Al met al zou ik haar tegen de 3 geven, maar ben benieuwd wat anderen ervan zeggen (op stal wordt ze door mensen te schraal genoemd trouwens) :) Ben in elk geval zelf al erg blij met haar vooruitgang. Nu nog die spieren erop krijgen :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:29

Thanx voor de reacties :)
Ik heb vandaag even gevoeld. Frits zijn nek en schouders zijn prima. Op zijn borst zit wel veel vet. Dus heb de voorkant een 3,5 gegeven.
Zijn rug was ook prima, maar ik kon zijn ribben bijna niet voelen :') twijfel tussen een 3,5 en een 4 voor midden.
Zijn billetjes zijn duidelijk te zien, maar ik kan zijn staartbeen nog prima voelen. Dus de achterkant is ook ongeveer een 3,5.

Ik moet dus toch zijn krachtvoer wat gaan minderen denk ik. Zolang hij op dit gewicht blijft vind ik het in principe prima, maar er hoeft echt niet meer bij :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:09

Om even wat leven in dit topic te schoppen ben ik wel eens benieuwd wat de vetscore van Angel momenteel is

Toen ik haar kreeg was ze zo (dag 1 op stal)
Afbeelding
Ze was wel een kleine 5 maanden daarvoor bevallen van haar 2de veulen

Afbeelding
Een half jaar later, een behoorlijke dikkerd vanwege veel kuil...

Afbeelding
Zoals ze nu is !

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:18

Hallo allemaal,

Ik ben even heel benieuwd hoe jullie mijn paard beoordelen.
Ik vind het namelijk echt heel moeilijk en ik heb in een week tijd 2 keer gehoord dat hij te dik is en een keer gehoord hij word wel mager he?

Mijn paard is erg dik geweest:

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img62/1014/dsc8632w.jpg

http://imageshack.us/a/img856/6325/dsc7490m.jpg

Vervolgens is hij naar mijn idee te mager geworden maar daar heb ik eigenlijk nooit wat over gehoord van anderen dus misschien was dit wel niet zo?
Ik vond hem bottig op zijn kont/heupen en bij de schoft.

Afbeelding

Ik weet dat hij hier zijn rug wegdrukt :o
http://imageshack.us/a/img560/2439/5825 ... 905489.jpg

En nu is hij zo:

Afbeelding

Wat vinden jullie?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:34

Nog maar eens een poging! Heb afgelopen mei fotos geplaatst en ze werd toen op een 4,5 geschat.
Ikzelf vond het wel meevallen, tuurlijk kon er genoeg af, maar keuze tussen 24/7 buiten of op stal, kies ik toch voor land. Momenteel lijkt ze eindelijk op gewicht te komen. Kan haar ribben nu voelen en ze heeft geen geultje meer op de bovenlijn :P

Vorig jaar april, begin weideseizoen.
Afbeelding

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... ond/22.jpg
Als 3 jarige.

En nu:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaat de goede kant op, toch :P

Sigarda9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:59

Afbeelding
Dit is mijn paardje. Wat vinden jullie ervan.
Heeft 6 weken niet mogen lopen van de DA. Hij is rond de 1.76 m.
Dus alles is eraf. Hij wou richting het einde ook niet meer eten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:06

Ik heb nog geen foto's gemaakt maar heb wel mijn haflinger en mini shet geprobeerd te vet scoren.
Ik vind mijn shet een 2/3 maar kan het niet precies voelen door zijn enorme lange wintervacht.
Mijn haflinger zou ik een 4 geven.
Als ik er aan denk maak ik morgen foto's.

Ik vind trouwens bij het tweede filmpje de pony op het laatst veel te dik ogen en de eerdere pony goed op gewicht, ze scoren precies andersom hahahaha

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:24

even een stipje

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:37

Ik wilde jullie eigenlijk toch niet dit resultaat onthouden:

voor de verhuizing naar onze nieuwe stal stond m'n verzorgpaardje er verschrikkelijk dik bij:
Afbeelding Afbeelding

En nu, bijna een jaar later en op een nieuwe stal met een ander voerschema:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Als ik nu een vetscore zou moeten geven, komt hij op ongeveer een 2,5 uit: ribben zijn duidelijk te voelen, schouders zichtbaar, geen vethoop meer rond de manenkam en afgezien van z'n uitstekende heupbotten heeft hij ook geen appelkont meer. Rondom de ruggegraat (die nu weer netjes het hoogste punt is :) ) is ook veel vet verdwenen.
Ben hier zo blij mee! Nu wat spieren er bij op en het wordt nog eens een echte sportpony! *\o/*

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:22

@ D_Desteny

Ten eerste wat knap dat je hem zo hebt laten afvallen, hij was echt heel dik! Op die eerste paar foto's zou ik hem echt een 4-5 geven...

Op de foto's waar jij hem te dun vindt geef ik 'm een 2, dus slank, maar zeker niet te dun. Ik zie een paard liever zo dan een 4. Tussen 2 en 3 is goed! Is dit een herfst/winter foto? Van wat ik uit het filmpje begreep kan een paard een beetje schommelen tussen 2 en 3, vooral wat betreft zomer/winter. Ik snap dat het een heel verschil is om te zien, je bent je paard waarschijnlijk vooral wat dikker gewend en dan is het logsich dat je hem wat bottig vindt. Ik zou er juist trots op zijn. Ik vind je paard er slank, maar gespierd uitzien :)

Als de laatste foto's (foto's van nu) echt recent zijn en je paard nu op het land loopt dan vind ik dat je het perfect doet. Wel vind ik hem dan richting de 3,5 gaan, dus net ietsje dikker dan helemaal perfect is. Dit doordat je denk ik zijn heupbot niet heel goed meer kan zien, is wel erg rond daar. Hetzelfde voor de schouder. Maar, misschien kun je dit wel degelijk voelen! Z'n nek en bovenlijn vind ik er uit zien zoals het hoort. Mooi gespierd en van de schoft tot de kont kun je waarschijnlijk je hand mooi rond houden.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:40

flavlip schreef:
@ D_Desteny

Ten eerste wat knap dat je hem zo hebt laten afvallen, hij was echt heel dik! Op die eerste paar foto's zou ik hem echt een 4-5 geven...

Op de foto's waar jij hem te dun vindt geef ik 'm een 2, dus slank, maar zeker niet te dun. Ik zie een paard liever zo dan een 4. Tussen 2 en 3 is goed! Is dit een herfst/winter foto? Van wat ik uit het filmpje begreep kan een paard een beetje schommelen tussen 2 en 3, vooral wat betreft zomer/winter. Ik snap dat het een heel verschil is om te zien, je bent je paard waarschijnlijk vooral wat dikker gewend en dan is het logsich dat je hem wat bottig vindt. Ik zou er juist trots op zijn. Ik vind je paard er slank, maar gespierd uitzien :)

Als de laatste foto's (foto's van nu) echt recent zijn en je paard nu op het land loopt dan vind ik dat je het perfect doet. Wel vind ik hem dan richting de 3,5 gaan, dus net ietsje dikker dan helemaal perfect is. Dit doordat je denk ik zijn heupbot niet heel goed meer kan zien, is wel erg rond daar. Hetzelfde voor de schouder. Maar, misschien kun je dit wel degelijk voelen! Z'n nek en bovenlijn vind ik er uit zien zoals het hoort. Mooi gespierd en van de schoft tot de kont kun je waarschijnlijk je hand mooi rond houden.

Bedankt! Ja hij was inderdaad echt heel dik toen, hij had een blessure gehad maar kwam wel hele dagen op het land dus dan zetten ze wel aan.

Oke dan weet ik dat dat weer mijn doel kan zijn! Dit zijn zomer foto's dus hier stond hij wel op de wei maar we trainde 6 dagen in de week intensief
De laatste foto's zijn inderdaad recent maar eigenlijk weer door ziekte zo aangekomen.
Hij had bloedarmoede dus om extra vitaminen en mineralen moest ik hooi en lucerne bij voeren alleen door de bloedarmoede trok hij het werk niet meer dus deed hij ook weer weinig. Hij stond niet op het land hier wel dagelijks op de paddock ik wandelde dagelijks 2 keer een half uur minimaal en longeerde 20 minuten zonder bijzet. Vrij weinig dus maar meer ging voor hem niet.
Bedankt voor het beoordelen daar kan ik wat mee!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:02

Interessant topic! Ik zie heel veel voorbeelden van paardjes die goed zijn afgevallen, netjes!
Ik ben zelf altijd bang dat mijn Haflinger te dik wordt, vooral in de zomer.
Ik vind het toch erg moeilijk te beoordelen!

Welk cijfer zouden jullie mijn Haflinger James geven?
Foto van vandaag.
Afbeelding

Foto van een week geleden.
Afbeelding