Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:15

Door veel zout hou je juist vocht vast. Verwacht dat dit door ( één) van de kruiden komt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:31

DubbelDun schreef:
Is veel plassen meestal niet het gevolg van zouter eten ??

Juist niet, meer zout in het lichaam betekent niet extra vocht uitscheiden. Dat zou dom zijn, want vocht lozen maakt het zoutgehalte nog hoger.

Van zout eten krijg je wel meer dorst. Om bovenstaande reden dus :)
En meer drinken betekent uiteindelijk wel meer plassen.

DubbelFun

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:11

Dan ga je van meer zout toch uiteindelijk meer plassen ?? Want als je van zout dorst krijgt ga je dus idd meer drinken en ik neem aan dat een paard dat ook doet, mits hij vrijelijk bij water kan.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:15

Denk eerder, dat het komt van het "opschonen" van het lichaam. Heb precies hetzelfde gehad toen ik helemaal ben overgegaan naar "anders" voeren..Nu met de C4L geen extra plassen hier, dus denk niet dat het komt van extra zout..

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:53

Meng het half/half met hun 'oude' voer (ze krijgen trouwens maar weinig, in totaal een halve voerschep) naast onbeperkt ruwvoer en Marstall Force. Ene is Marstall Exzemmuesli gewend, andere de Marstall veulenmuesli, zijn vrij kieskeurig, maar eten het zonder problemen. De eczemer (sowieso een lastige huid) nog geen huidklachten. Kleine is gevoelig op de bovenste luchtwegen, geen kuchjes meer gehoord iig. (hebben beide vrije uitloop en voordroog te eten) liksteen van 'paardnatuurlijk.nl'

De grote man gister met rijden veel energie (hij blijft altijd wel een soort van te hanteren) maar misschien toeval. Voer het nog maar een paar dagen/kleine week, dus even aankijken hoe het verder gaat.

Wat is dat voor dieetmix die ik steeds langs zie komen?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:29

Dieetmix is het granenvrije voer van de concurrent, van Subli.
Hoef je ook al minder van te voeren dan normale brok/muesli. Ik ben er wel tevreden over, kan het veilig wat bijvoeren als extra'tje.

Maar nu dus C4L aan het testen. Straks na het werk bied ik ze weer wat aan :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:58

Mijn haflinger doet het er nog steeds echt super op!
Voer niet anders mee.

Mijn fjord heb ik geprobeerd maar de mest werd weer dun en diaarree, dus weer mee gestopt LEES: Fjord met micotoxine ( hoe je het ook mag schrijven ) vergiftiging in verleden en darmproblematiek dus zeer gevoelig en verdraagt alleen de Faser Light of Vito van Marstall.

Of de diarree nu terug kam door de C4L geen idee maar nu is het weer helemaal goed en krijgt weer alleen Vito en wat Daily plus, het kan bij hem ook een andere oorzaak hebben gehad maar durf het niet meer uit te testen op dit moment.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:23

Hier wordt het nog steeds goed gegeten. iemand ervaring met meer mest hierdoor?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:21

Iemand trouwens al gewogen wat precies een kilo is in een voerschep? Zo'n plastic gele schep of blauw
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Mijn paarden krijgen een schep vol verdeeld.
Tinker het meeste en beide shets de rest verdeeld

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:26

Een voerschep vol is volgens pavo ong. 700 gram, dat stond althans in de begeleidende informatie bij de testzak van horse event.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:26

Volgens mij zou een standaard voerschep C4L 700 gr zijn?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:29

1 schep is idd 700 gram! Ik heb het gewogen :D

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:33

@Pavo-GT, Heb zojuist het hele topic doorgelezen en de site en ben een beetje duizelig van alle informatie :):), ben nu volgens mij ook verschillende gegevens door elkaar aan het gooien vandaar mijn vraag;

Ik heb dus 2 robuuste D/E pony's (beiden met een eigen kwaaltje, HB en ZE) die buiten een beetje gras en veel hooi (graszaad-, en momenteel frans kruidenhooi). Beiden hebben bezigheden die vallen onder rust/licht werk en ze zouden buiten de C4L niets bijkrijgen. Kan ik dan volstaan met 300-400 gr per dag te voeren of moet ik dan zoals de site zegt toch nog iets anders bijvoeren.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:47

Loes'sCorner schreef:
Mijn haflinger doet het er nog steeds echt super op!
Voer niet anders mee.

Mijn fjord heb ik geprobeerd maar de mest werd weer dun en diaarree, dus weer mee gestopt LEES: Fjord met micotoxine ( hoe je het ook mag schrijven ) vergiftiging in verleden en darmproblematiek dus zeer gevoelig en verdraagt alleen de Faser Light of Vito van Marstall.

Of de diarree nu terug kam door de C4L geen idee maar nu is het weer helemaal goed en krijgt weer alleen Vito en wat Daily plus, het kan bij hem ook een andere oorzaak hebben gehad maar durf het niet meer uit te testen op dit moment.

die van mij is ook wat dunner op mest. 1 dag heel dun daarna steeds beter, nu bijna normaal. Ik heb helemaal geen verband gelegd met het voer, ook dom, niet data het zo is. Maar net in die tijd ontdekten we ook aarsmaden en ik dacht eerder aan wat zand. Misschien dat die probiotica dat veroorzaakt, al kan ik me dat ook niet zo goed voorstellen. Van het voorjaar 2 zakjes probbiotica gevoerd na een heftige ab kuur en nooit reactie in de mest gezien

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:23

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:29

Ik heb weer een zak gekocht :)

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:32

Vandaag weer gegeven! Met een beetje nature's best erdoorheen (haar oude voer) en ze heeft der hele bak uitgelikt! Gewoon even wennen aan het melasse-vrij denk ik.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:09

freeride schreef:
...Verder erg teleurgesteld in de sojabonen...

Oplossing gevonden: sojabonen schijnen voor mensen wel goed te zijn :D
(ben altijd zo slecht georganiseerd dat ik vergeet eten mee te nemen naar werk of stal :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:46

Hier geen testzakjes :(
Vrijdag komt het voer binnen maar enkel grote zakken. Ben nu aan het twijfelen om dan maar gewoon een zak te proberen ..

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:02

[***] schreef:
Hier geen testzakjes :(
Vrijdag komt het voer binnen maar enkel grote zakken. Ben nu aan het twijfelen om dan maar gewoon een zak te proberen ..

Heb je niemand in de buurt die ook een kleinere hoeveelheid wil proberen, dan kan je b.v. ieder de helft nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:03

Zat ook al te denken om eens op stal te vragen :j Misschien met 2 of 3 personen een zak kopen en kijken hoe de paarden het erop doen :j

Als je de aanbevolen hoeveelheid geeft moet je niks meer van vitaminen-mineralenkorrel geven?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:10

Vind niemand het te duur vergeleken met de andere mueslie van pavo? Het is bijna 5,- duurder per zak..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:18

Hé, Lau, je stalkt me! :+
Het is wat duurder ja.. maargoed

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:36

Boerenbond Oud-Alblas is het te bestellen niet op voorraad voor de prijs van 16,95 euro per 15 kg zak. De introductie prijs van 14,95 euro is onbekend.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:26

Bijna een zak opgevoerd en vandaag 2 nieuwe zakken bij de welkoop gekocht, zat een sticker op van 2,00 korting maar heb ik niet gekregen kwam ik later achter. Of moet je iets op sturen?? Heb de bon ook niet meer.