[FOTO]Hoe dik/dun is jouw paard (vetscore) met foto's?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hennienke123

Re: [FOTO]Hoe dik/dun is jouw paard (vetscore) met foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:02

en mijn pony?

@ die hierboven vindt ik wel kunnen.
niet te dik ofzoow, :)

Afbeelding

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:04

bedankt :) we zijn zeker op de goede weg! mag nog iets vanaf :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:18

hennienke123 schreef:
en mijn pony?

@ die hierboven vindt ik wel kunnen.
niet te dik ofzoow, :)

http://i49.tinypic.com/30iw1uf.jpg

Misschien even lezen volgende keer? :) Het paard in de post vóór jou mag je proberen te vetscoren, of je idee over te weinig vet/ te weinig spieren geven. Dat dit paard niet te dik is spreekt voor zich ;)

Dit is geen topic als 'ben ik te groot/zwaar' waar je gewoon 'kan' of 'kan niet' kunt zeggen. Daar hebben de posters van foto's weinig aan.

Ik wil jouw paardje wel voor je scoren, heb alleen even weinig tijd. Eerste indruk is veel vetpockets op de kont iig.
Ga het morgen proberen, ok?

@Britt_Mara: op de goede weg zo te zien! Leuk om het verschil te zien :j

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:20

Ik zal ook wel wat mee lezen
Hier boven denk ik 4

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:50

Die hierboven vind ik ook een 4 :j
Lijkt wat weinig bespierd op de hals en een buik(je) te hebben. Maar ik heb hier weinig verstand van hoor :o

Hier een duidelijke foto van mijn fries, had in het begin van dit topic ook al gepost maar op deze foto zie je z'n hals ook goed :)

Afbeelding

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:43

Oeh leuk topic!!! Wel lastig hoor dat scoren haha.
Als ik al kijk naar het verschil van de fries hier boven en mijn eigen fries.
Wat betreft de lengte van de beide friezen lijkt die van jou slanker en die van mij dikker haha mijn fries is een stuk korter gebouwd maar iedereen kent zijn eigen paard het best. Ik denk dat onze beide friezen normaal van gewicht zijn haha.

Afbeelding Emma nog 2 jaar.

Afbeelding Inmiddels 3 jaar.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:24

*even een stipje*

ik heb 1 veel te vet paard en 1 te dunne... Ga morgen of zo maar even checken + foto's maken, straks eerst filmpjes kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:21

Ik ga die van mij nog eens erin gooien... Zal later vandaag mijn eigen bevindingen + reacties op anderen geven ;)
Foto's zijn misschien niet de allerbeste, maar kreeg er gisteren niks beters uit :+

Afbeelding

Afbeelding

Moest het echt niet gaan met deze foto's probeer ik straks of morgen wel betere te maken ;)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:50

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:38

Hier mijn pony, hij is 8 jaar, 1.54 en kruising new forrest x fries. Zelf denk ik 2/3

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb helaas nog geen foto van achteren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:33

Ik vind het moeilijk om foto's te beoordelen die niet (zo) recht (mogelijk) van opzij zijn genomen.
Verder vertekenen foto's in beweging ook vind ik, dan zien die van mij er ook slanker uit :P Ik kan over de laatste foto's dus weinig zeggen, maar dat ligt misschien aan mij ;)

De fries vind ik ook een moeilijke, op de standfoto hangen de manen voor de schouder dus niet te zien, en verder is het ook weer een bewegingsfoto en door het zadel kan je de rug niet zo beoordelen (voor zover dat kan van een foto).

De fries daarboven lijkt me prima zo van die foto. Beetje vetjes op de schouder denk ik, en de achterhand ook misschien een klein beetje, maar ik zou een 3 zeggen.

Ik vind het wel moeilijker worden als je het een tijdje niet meer gedaan hebt :))

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:44

Lynn_x schreef:
Hij is wel verbeterd hoor! Mag nog wel iets vanaf, maar ziet er al iets minder vol uit! Foto is net te ver om goed te beoordelen haha.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3537_o.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7305_o.jpg

Schraal of een tekort aan spieren? Ben benieuwd wat jullie vinden

Ik zeg tekort aan spier.

Je ziet zijn ribbetjes wel maar aan de schouder/front lijkt het een vrij tenger dier van zichzelf. Wat je wel kunt zien (ook al zitten de manen in de weg) is dat de onderhalsspier veel voller is en er dan een deuk terugloopt richting kam) vandaar ook dat ik zeg weinig spier.

Wat een lief hoofdje zit er op zeg!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:56

De pony van Britt vind ik zeker vooruit gegaan zou zeggen een 3.
Die van Lynn zou ik ook zeggen te kort aan spier daar waar ze wat ielig oogt zitten vaak spieren met name haar kont. Dus meen dat dat een score 2,5 is.
Dan die van love shyboy, die vindt ik persoonlijk wel iel ogen. toch lijkt het op de moeilijk beoordeelbare foto's niet mager maar wel zeeeer arm bespierd.
Zou graag foto's van dit paard zien netjes van de zijkant zonder ruiter.

Dan die van mij ben benieuwd wat jullie daar van vinden:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:07

Een volbloed lijkt me? Ik vind 'm vooral wat uit verhouding.... Te mager vind ik hem niet, eventueel met uitzondering van zijn hals die zelfs iets hol loopt aan de bovenzijde, maar zijn hals is wel errug schraal. Terwijl hij vanaf z'n schouder hartstikke mooi bespierd is en zeker niet mager.....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:38

Ja praat me niet over zijn hals hahah net een sate prikker.
Het is inderdaad een volbloed maar zijn hals is gewoon niet meer te krijgen dit is echt zijn bouw een horizontale iele hals. Dat wat er zit bij zijn hals is alleen maar spier geen grammetje vet.
Zijn hals wat dichterbij:
Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:11

Laatste paard vind ik voor een gewoon rijpaard een beetje té. inderdaad geen gram vet, wordt het paard gebruikt voor races? want dan is het natuurlijk sowieso een ander verhaal.

zou het mijn eigen paard zijn dan zou ik er wel een beetje spek bij proberen te krijgen, door middel van bijvoorbeeld een compact ruwvoer. Ik heb zelf een Welsh met zo'n stokkie, doe enorm mijn best om er wat bij te krijgen, haha! maar goed bij de mijne valt winst te behalen dmv training, iets wat bij de jouwe zo te zien niet of minder het geval is. hij zit keurig in de bespiering.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:30

Ja hij doet mee aan koersen dus wil er inderdaad geen vet aan hebben.
Ondanks dat krijgt hij wel veeeeeeel te eten.
7 tot 10 kilo krachtvoer op een dag en daarbij lucerne en natuurlijk meer als voldoende ruwvoer en 24/7 weidegang.
Hij is overigens 100% gezond.
Het is een groot ribbig paarden echt heel ruim geraamd zeg maar.
Vindt het moeilijk uit te leggen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:57

nee hoor ik snap je helemaal! En ik vind dus ook dat bij dergelijke prestaties een paard er anders uit mag zien/ hoort te zien dan bijv. een menpaard of dressuurpaard. Is bij mensen niet anders, de wielrenners pik je er ook zo uit.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:08

Dat ben ik zeer zeker met je eens.
Kijk bijvoorbeeld het wk zet dan een endurance paard naast een dressuur paard en je valt bijna van je stoel vanwege het verschil.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:21

hihi ik heb dat altijd op de Welshjesshows. Ik vertik het om mijn Welsh vet te mesten, waardoor hij dit jaar twee keer laatste is geweest. hij is dan de helft van de andere pony's qua breedte. tja, ik heb nu eenmaal ook andere doelen met hem behalve hem te showen, bovendien vind ik ze zo vet te mesten niet goed voor een pony. Is maar net welke jury je treft.

maar goed, zo is het ook heel relatief wat iemand mooi vindt, hangt dus ook samen met datgene waarvoor men het paard houdt.
In dit topic gaat het puur om het vetgehalte en evt. wat bespiering, wat dat aangaat zit die van jou wel goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:11

Kyrkelover vind die van jouw een net 2 score en daarbij super in de spieren zitten. +:)+
Merrieveulen een van de reden dat ik niet meer naar de fjordenkeuringen ga. ;)

En een woensdag heb ik trouwens even zonder zadel op zijn rug gezeten en eindelijk zat ik niet meer op een paar (vet-)kussentjes, maar had dus zijn ruggraad voelbaar onder me. En zijn koker is mooi klein dus ook momenteel geen vocht vasthouden. Hals voel trouwens ook behoorlijk dun aan sinds jaren. Nu nog wat vet bij zijn schouder en billen eraf, maar we zijn dus op de goede weg. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo was hij trouwens in 2009 en een aantal maanden daarvoor een lichtte HB (voorjaars gras).
Afbeelding

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:43

Wowww wat een verbetering, hoe heb je hem ooit zo dik laten worden haha!! Dat was wel echt heel erg.

Ik zou hem nu ongeveer een 3,5 geven, zie nog wel redelijk wat vet op de kam zitten (lijkt het?), achter de schouder en nog iets op de billen!

Maar ga vooral zo door!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:34

Tja 24/7 buiten op een vette koeienwei.

Hals heb ik geprobeerd om vet te vinden, maar die zit helemaal strak in het velletje, maar is best lastig te zien met die manen ook al zitten ze in vlechten. Eventueel zou er een heel klein beetje vet kunnen zitten bij hals/rug overgang, maar dit is dan heel minimaal. En hij begin ook aardig weer een elastiekje te worden met rijden ben alleen bang wanneer hij dit ook weer tegen me ga gebruiken. := Alleen ik moet nodig les hebben ook.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:29

van de fjord mag inderdaad nog wel wat af om hem mooi sporty te krijgen, maar als je 'm zo zou laten is hij denk ik stiekum al heel blij met je. man wat was die dik! en inderdaad een ongezond gezwollen koker/ onderbuik...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:42

De fjord hierboven mag nog wel meer af.
Bij zijn schouder en manenkam lijkt nog teveel vet te zitten zo vanaf de foto's. Zou hem een 3.5 geven.
Maar echt al een hele verandering want die was echt dik.

Kyrkelover: Schrale hals maar voor de rest niet erg schraal. Super in de spieren. Zou hem een 2 geven.