Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Akke_sSpring schreef:Wellicht dat mijn paard geen magnesium tekort had gehad als ik geen andere producten bij had gegeven. Echter omdat ik vond dat ze terugviel in spieren en energie ben ik lucerne bij gaan geven. Metazoa adviseerde mij hun eigen merk maar vanwege de hogere kosten heb ik de lucernemix van Hartog aangehouden.
Ik zou nu opnieuw Metazoa kunnen gaan geven en dan niks ernaast maar dat voelt niet goed. Een stalgenoot van mij is er nog steeds heel tevreden over. Zij geeft naast de Metazoa nog gras/hooi en mais (haar paard valt snel af) Paard is er veel relaxter van geworden en kwam goed de winter door.
De dierenarts heeft mij verteld dat magnesiumcitraat het best wordt opgenomen maar ook dan lijkt het me dat als je daar een hoog calciumgehalte naast zet dat ook de citraat niet voldoende wordt opgenomen.
MartineC1711 schreef:Dit is bij mij het tweede jaar dat het zo is, dus ik weet niet of het met Metazoa te maken heeft. Volgens mij voerde ik vorig jaar juli nog geen Metazoa..
Het is bij ons iedere keer half juli dat ze echt van fit naar futloos gaat, kan me niet voorstellen dat dat met de seizoenswisseling te maken heeft? Ik zou ook niet weten wat wel hoor..
We gaan nu voor de 2e keer de mallemolen in en hopelijk komt er wat uit.
Vorig jaar was ze ook erg geel en heeft ze een wormbesmetting gehad. Uit alle onderzoeken kwam een leverbeschadiging (opstapeling van ijzer) en bloedarmoede in de zin van; de rode bloedcellen hadden een te korte levensduur. Daar hebben we een supplement voor gekregen en begin 2014 was ze weer als nieuw! 200% verbeterd!
Helaas begint het nu weer van voor af aan en is ze sinds half juli weer erg futloos en begint ze weer wat gelig te worden. De mest is nu schoon gelukkig, maarja, waar ligt het dan wel aan? Het lijkt seizoensgebonden, wellicht het gras? De temperatuur? Wie het weet mag het zeggen
Ik hoop vandaag de bloeduitslag binnen te krijgen, mocht daar wat uitkomen zal ik het laten weten.