Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:34

Jemawi schreef:
Voor de geinteresseerden: mijn succesverhaal met de Speedibeet (en Podo grow) staat sinds vandaag op de Pavo site: http://www.pavospeedibeet.nl/wat+zeggen ... +van+renee

:)

Wauw wat een verandering zeg!
Fijn dat je paard het zo goed doet!
En top van pavo dat ze je zo hebben geholpen!

Jemawi

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:23

Dankjewel. Het Pavo team is echt fantastisch, ze onderhouden zelfs telefonisch contact met me en zijn heel betrokken. Dit was echt mijn laatste optie, ik dacht als dit niet meer werkt laat ik haar gaan.
Ze gaat niet meer zo hard, maar is superfit en heel fris en attent. Het kan zo nog mooi een tijdje mee.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:48

Wat fijn dat het zo goed gaat :j

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:30

Goed te horen dat het met de 33-jarige goed gaat. Heb een 31-jarige als verzorgpaard die ook SB krijgt; lijkt echt goed aan te komen. Hij krijgt ook nog SP (dat gaat er nog met net iets meer enthousiasme in).

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:35

Rongyos schreef:
Goed te horen dat het met de 33-jarige goed gaat. Heb een 31-jarige als verzorgpaard die ook SB krijgt; lijkt echt goed aan te komen. Hij krijgt ook nog SP (dat gaat er nog met net iets meer enthousiasme in).

Mijn paard heeft ook liever SP ;)
Ik heb dat afgebouwd ivm de melasse. Ze krijgt nu een mix van Podo Grow van Pavo en dus de SB.
Rij je nog op je verzorgpaard?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:22

nou ik paar nu al 2 weken bezig met geven aan de mijne van 22 mare hij vind het echt niet lekker:( gemixt warm/koud water van alles geprobeerd maar hij is er niet blij mee. ik maak de zak leeg en dan gaan we maar over op wat anders

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:40

Ohjee, slanker worden na de SB? Erg goed nieuws voor mijn erg dikke en hoefbevangenheid-gevoelige merrie, maar de andere twee krijgen het juist omdat ze van boven wat dikker mogen en omdat ze beiden wat last hebben van diarre (twee oudjes met Cushing's) maar, worden ze dan juist niet slanker? Of is het juist meer dat die hooibuiken er vanaf gaan?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:44

@Jemawi, wat een verandering zeg, super.

Ik voer ook SB sinds een week of 3 aan mijn kruising fries die wat meer vlees bovenop mag krijgen en ben tot nu toe erg tevreden heb het idee dat het langzaam aan goed gaat komen bij haar, de tinker krijgt het ook maar die hoeft niet aan te komen maar krijgt het voor haar darmen en voor beide ben ik zeer tevreden. Ze eten het hier ook goed trouwens, doe er de wel meusli doorheen.

Cynt_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:46

Ik ga het vandaag maar eens eventjes halen en proberen bij me paardjes.. Ben reuze benoeiwd

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:22

Hier ook een tevreden gebruiker van de Speedibeet!
Mijn paard staat in training voor de klasse 2 endurance en heeft een enorm snelle stofwisseling.. Hierdoor valt hij snel af en komt hij zeer moeilijk aan. Door de verandering (verhoging) van de trainingsintensiteit begon hij erg op te drogen. Hij werd niet mager, maar vooral heeeeeel erg (te) droog. Ik zie bij een sportpaard graag een kleine (vet)reserve zodat ze iets hebben om te verbranden.
Brok en muesli vind ik niet om op te voeren als een paard aan moet komen... Omdat die van mij niet tegen suiker en melasse kan - wordt hij supertraag van - kon gewone bietenpulp of mais geen uitkomst bieden.

En tatadadaaaaa! Daar kwam Pavo met Speedibeet. Het is ideaal!

Ik maak het klaar met wat brandnetelthee, daardoor ruikt het al veeeel lekkerder en eet hij het veeeel liever dan zonder de thee. Zo hoef ik het ook niet te mengen met slobber :j

Hij is in 3 weken goed aangekomen en nu heb ik de hoeveelheid gehalveerd, omdat ik merk dat hij er op de lange duur ook wat meer energie aan overhoudt.

Daarnaast krijgt hij onbeperkt ruwvoer en loopt hij lekker de hele dag buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Ik vind het supervoer :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:48

Waarom de brandnetel thee? Kreeg ie dat al dat je weet dat ie het lekker vind?

Citaat:
Ohjee, slanker worden na de SB? Erg goed nieuws voor mijn erg dikke en hoefbevangenheid-gevoelige merrie, maar de andere twee krijgen het juist omdat ze van boven wat dikker mogen en omdat ze beiden wat last hebben van diarre (twee oudjes met Cushing's) maar, worden ze dan juist niet slanker? Of is het juist meer dat die hooibuiken er vanaf gaan?

Mijn paard d'r hooibuik is gewoon verdwenen. Maar ik heb ook het idee dat ze minder hooi en stro naar binnen klikoot.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:49

Hey dat is een goede, brandnetel thee erdoor.
Meteen zuiverend dan ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:52

Maken met heet water was hier het toverwoord voor een paard wat nu de SB inhaleert, ze heeft 200gram+1,5liter water (dus beste berg SB) + een schep muesli sneller op dan haar normale prak van muesli met lijnzaadolie en poeder :))

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:59

Veulen84 schreef:
Waarom de brandnetel thee? Kreeg ie dat al dat je weet dat ie het lekker vind?

Citaat:

Mijn paard d'r hooibuik is gewoon verdwenen. Maar ik heb ook het idee dat ze minder hooi en stro naar binnen klikoot.

Oke, dat is fijn, die hooibuik mag van mij natuurlijk altijd weg zolang die bovenop (vnl rug & achterhand) maar niet afvalt *D
Wat is die zuiverende functie van brandnetelthee als ik vragen mag?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:26

In de natuur eten paarden ook brandnetel. Je kan het ook zelf vertrekken, zuivert lever en nieren..
Ik hakte op mn die het zelf wei vaak de netels om. Geheid binnen 24 uur opgegeten ;-)

spotgaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:58

Ik voer Speedibeet al sinds de proefverpakking te koop was.
Mijn merrie krijgt iedere ochtend 200 gram speedibeet.

Ze was te dit een erge stro buik en door het geven van speedibeet is ze afgevallen en is de strobuik weg. Het was zo dat ze het idee had continu moest eten nu krijgt ze een verzadigd gevoel waardoor ze nu niet constant een drang heeft om te eten. Ze krijgt voldoende ruw en krachtvoer maar ze is een kruising fries x ?? in ieder geval een sober ras die alles wil opslaan.

Dus ook al is je paard dik speedibeet helpt ook voor dit soort paarden! Ik ben meeeer dan tevreden over dit voer en ga ook zeker niet stoppen met het voeren hiervan

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:37

spotgaai schreef:
Ik voer Speedibeet al sinds de proefverpakking te koop was.
Mijn merrie krijgt iedere ochtend 200 gram speedibeet.

Ze was te dit een erge stro buik en door het geven van speedibeet is ze afgevallen en is de strobuik weg. Het was zo dat ze het idee had continu moest eten nu krijgt ze een verzadigd gevoel waardoor ze nu niet constant een drang heeft om te eten. Ze krijgt voldoende ruw en krachtvoer maar ze is een kruising fries x ?? in ieder geval een sober ras die alles wil opslaan.

Dus ook al is je paard dik speedibeet helpt ook voor dit soort paarden! Ik ben meeeer dan tevreden over dit voer en ga ook zeker niet stoppen met het voeren hiervan

Ik merk dit ook aan mijn pony. Geen ook s ochtends 200 gram SB met een kwart C4L (op aanraden van Pavo ivm de vitaminen en mineralen). Merk nu dat hij in het weiland wel eens staat te suffen terwijl jij normaal gesproken, haast obsessief in het gras stond te eten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:42

Ik zou het ook graag 's octends willen geven, maar zet het voer klaar/ Zou ik het 's avonds klaar kunnen maken voor de volgende ochtend? Staat het toch een kleine 12 uur klaar. Nu is het wel koud, dus zou maar tijdelijk kunnen. Of helemaal niet doen?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:04

Ik zet het ook s'avonds klaar voor de volgende ochtend superpony, volgens mij is dat geen probleem.
In principe kun je dan ook de 'gewone' bietenpulp nemen als je toch langer de tijd hebt om het te weken echter doe ik dat liever niet ivm suikers. Die zitten in SB minder dan in 'gewone' bietenpulp

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:42

Ik geef idd SB omdat het ook goed is qua suikers en ik denk dat bij PAVO elke zak redelijk gelijk blijft, waar je bij een merkloze variant daar misschien verschillen in gaat krijgen.

Van de zomer zie ik het niet zitten, maar zal het nu gewoon doen. Kan ze het 2x daags krijgen met haar vit brokje erdoor. Voor de d-pony en shet wil ik wel zien of ze meer 'voldaan'' zijn.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:30

superpony schreef:
Ik zou het ook graag 's octends willen geven, maar zet het voer klaar/ Zou ik het 's avonds klaar kunnen maken voor de volgende ochtend? Staat het toch een kleine 12 uur klaar. Nu is het wel koud, dus zou maar tijdelijk kunnen. Of helemaal niet doen?

Heb die vraag ook voorgelegd aan Pavo, dit was hun reactie:

Hi Marije, SpeediBeet is zo'n 24 uur houdbaar in geweekte vorm. Dat is overigens wel afhankelijk van de temperatuur en een deksel. Zonder deksel komen er snel vliegen. In de zomer is 12-18 uur een betere indicatie. Ik doe er zelf ook, 's avonds klaarmaken en 's morgens voeren, omdat ik voor mijn werk weinig tijd heb. Groeten, Carolien Staal

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:53

Oke, thanx. Ik wilde het overgooien in het bakje wat ik klaarzet, dat is met deksel. Verandert het nog als het weer opdroogt? Kan ik natuurlijk ook wel testen eerst hoe het eruitziet na 12 uur.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:53

Hoi,

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb een vraag en hoop dat iemand hier een tip kan geven :)

Mijn paard (haflinger, 4 jaar) staat dag en nacht buiten, krijgt voldoende ruwvoer en een halve schep vitaminebrok per dag.
Na het werken geef ik hem graag wat extra's, op dit moment muesli. Ik vraag mij af of speedibeet daar ook geschikt voor is?
Ik had een ienieminie proefzakje die bij Bit zat, en hij vond het heerlijk.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:36

Ik zoek me helemaal gek naar de emmer met deksel. Helaas is deze niet los te verkrijgen. Wil iemand er toevallig 1 verkopen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:41

Tuhan schreef:
Ik zoek me helemaal gek naar de emmer met deksel. Helaas is deze niet los te verkrijgen. Wil iemand er toevallig 1 verkopen?

Hier zijn ze gewoon te koop hoor. 3 euro voor een emmer met proefpakket erin.
Heb er zelf 3 maar ze zijn hier nog gewoon te koop.