Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pien_2010 schreef:OK, hierin de regio is internet te traag om voor je gaan zoeken. Maar voordat ik mijn keuze gemaakt heb, heb ik gegoogled, gezocht zowel in BOKT topics als buiten BOKT wat ik moet gaan gebruiken. Begrijp me goed, het maakt me niets uit hoor wat iedereen gebruikt, maar zelf heb ik heel bewust voor citraat gekozen want dat zou het best werken en daarvan zou je het minste hoeven te geven.
Omdat ik in Frankrijk woon kan het nog wel even duren voordat internet problemen zijn opgelost (men loopt hier niet zo hard en het is al twee dagen bezig dat iedereen hier in de regio niets meer kan met internet want orange heeft problemen). Dus zodra ik weer vooruit kan ga ik opnieuw zoeken en kijken of ik wat kan plaatsen wat meer licht werpt op de zaak. En nu maar hopen dat ik dit bericht kan versturen.
karev schreef:Ik merk dus geen verschil. Mijn fjord is heel strak en hard in de spieren zonder stijf te zijn. Ook kan ze met regelmaat zenuwachtig zijn en spoken zien. Ik geef nu een maand de gries en merk geen verschil.
dus voor de liefhebber heb ik nog een bijna volle zak van de welkoop.
pien_2010 schreef:Nee, Zwanenpol dan ben je goedkoper uit,. Ik geloof dat mijn pot over de € 32,50 kostte exlusief bezorgkosten maar je kon het bij een andere shop ook voor € 27,50 kopen maar die leverde weer niet op Frankrijk. Zelf geef ik ongeveer 2,5 gram (ongeveer kleine theelepel is dat).
Hier is met Orange grote "panne" die morgenvroeg is opgelost. Dan kan ik weer normaal surven en ga ik het eens allemaal opzoeken de verschillen en hier plaatsen. Is nu ondenkbaar. Maar nogmaals dames, het is mij echt om het even hoor wat iedereen gebruikt en als je paard er goed op doet vooral gebruiken wat je hebt!
Keet schreef:Komt ie:
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.
De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.
Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.