Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:05

Mijn voerboer (Willemse, Vijfhuizen) heeft het ook op voorraad, dus misschien dat ik er komend weekend even langsrij om een zak te halen tegen de introductieprijs. Ik moet eerst nog een kilo of 10 ander voer opvoeren (met een week of 3 op denk ik), vandaar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:13

Bij Welkoop Barneveld is het nu ook op voorraad

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:28

@JP: goed om te weten, dat is voor mij wel aan te rijden :)

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:19

De Groot in Dronten en s'Heerenbroek (Zwolle) heeft het nu sinds vorige week op vooraad.
De Welkoop in Emmeloord zou het gisteren in huis hebben maar ik zag het vandaag nog niet liggen.

Ik heb vorige week meteen 4 zakken meegenomen en de 3 arabieren eten het goed, de mini vind het maar gek spul en wou het gisteren niet eten. Vanmorgen heeft hij weer een handje in zijn emmer gehad en nu werd die helemaal uitgelikt. Misschien moet hij even wennen...

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:57

Vandaag voor het eerst gegeven en ze vinden het heerlijk!! Nu waren ze ook al gewend aan weinig suikers in het voer, dus dat zal ook schelen...

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:05

Welkoop harmelen heeft het op voorraad!!!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:50

Bij de BB in Groesbeek is het voer inmiddels ook te verkrijgen!
Vandaag ook mijn zak opgehaald.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:58

Ik ook m'n zak opgehaald net! En meteen maar even gekeken wat ze ervan vonden. Nou mijn Ijsco die wel van eten houdt, at het een beetje met lange tanden.. maar heeft uiteindelijk het wel grotendeels opgegeten. Ijsco van een vriendin probeerde een paar hapjes en liet het toen maar links staan want vond het helemaal niks.. Dus ben benieuwd hoe het met de andere pony's bij ons op stal gaat :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:10

Mijn pony heeft het vandaag ook mogen proeven: normaal een vreetzak, nu at hij niet alles op.

De pony van mijn zusje die altijd al kieskeurig is at de eetste handjes wel, en toen liet ze de helft staan.
Ik ben benieuwd of ze het morgen wel eten!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:17

Mijn paard eet het goed, maar die is gewend aan suikerarm voer.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:22

Mijn paard eet het ook (nog) goed, de Hartog lucerne waar hij altijd gek op is schuift hij aan de kant ervoor :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:47

Zowel Welkoop Raalte als Welkoop Epe hebben het nog steeds niet...

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:51

Mijn paard moet er jammer genoeg niks van weten..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:52

Ook niet na een paar dagen of eerst gemengd?

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:53

Myfairytale schreef:
Ook niet na een paar dagen of eerst gemengd?

Nee, nadat de C4L in haar voerbak had gezeten durfde ze zelfs haar appel er niet meer uit te pakken :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:20

Mijn pony is er nog steeds gek op,ze lijkt zich er prima onder te voelen

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:34

Die van mij aten het de eerste dagen ook slecht, maar nu gaat alles tot op de laatste korrel op.
Mijn paard is IR en reageert snel op voer dat niet goed voor hem is. Ik heb nu de eerste zak bijna op gevoerd en hij doet het er tot nu toe goed op. Hij heeft ook wat meer energie gekregen, hij is niet heet maar wel wat vrolijker. Ook valt het mij op dat hij nu veel meer plast, vind ik wel gunstig want dat plast hij ook de afvalstoffen er uit.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:44

flappie2 schreef:
Ook valt het mij op dat hij nu veel meer plast, vind ik wel gunstig want dat plast hij ook de afvalstoffen er uit.

Verhip, nu je het zegt...Peaces haar stal is ook de laatste dagen veel natter dan anders, had de link nog niet gelegd met het voer.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:54

flappie2 schreef:
Die van mij aten het de eerste dagen ook slecht, maar nu gaat alles tot op de laatste korrel op.
Mijn paard is IR en reageert snel op voer dat niet goed voor hem is. Ik heb nu de eerste zak bijna op gevoerd en hij doet het er tot nu toe goed op. Hij heeft ook wat meer energie gekregen, hij is niet heet maar wel wat vrolijker. Ook valt het mij op dat hij nu veel meer plast, vind ik wel gunstig want dat plast hij ook de afvalstoffen er uit.

Oh, dat zou erg positief zijn! Ik probeer het gewoon nog een paar dagen, of ze het willen eten :)
De dieetmix keek onze kieskeurige merrie ook raar van op de eerste dagen. Maar dat mijn eetgrage haf-kruising het niet op at verbaast me.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:56

Mijn da had hoge verwachtingen van het voer. Juist voor paarden die sober zijn, ir gevoelig ed had hij er een hoge pet van op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:02

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik het ook eens zou proberen ..
Ze doen het in mijn ogen niet slecht op hetgeen ik hen nu geef, dus waarom veranderen denk ik dan.
Maarja, ik zit wel elke keer met 3 verschillende producten .. en dan lijkt het mij ook wel weer luxe om gewoon 1 ton met voer te hebben, daar een schep uit en klaar :Y) Ik weet het nog niet.

Als je de aanbevolen hoeveelheid geeft moet je er niks anders bijgeven van vitaminen/mineralenkorrel?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:06

[***]: nu zijn er nog proefzakjes te krijgen! :D Kun je beter nu proberen dan met een hele zak, denk ik.
Als ze het al niet eten is het snel klaar en weet je dat ook weer.

En als ze het wel lusten kun je altijd nog bedenken of je over wil voor een langere testperiode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:07

Ja, dat zat ik me ook te bedenken :j Ik ga maandag eens langs bij de winkel, kijken of ze al wat hebben liggen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:14

Is veel plassen meestal niet het gevolg van zouter eten ??

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:15

Safiera schreef:
flappie2 schreef:

Oh, dat zou erg positief zijn! Ik probeer het gewoon nog een paar dagen, of ze het willen eten :)
De dieetmix keek onze kieskeurige merrie ook raar van op de eerste dagen. Maar dat mijn eetgrage haf-kruising het niet op at verbaast me.

Ik heb het de eerste paar dagen een beetje nat gemaakt zodat het gruis (kruiden) aan de rest bleef plaken, hierdoor werd het beter gegeten en nu hoef ik het niet meer nat te maken. Onze haf vreet ook alles maar ook hij at het in het begin slecht, maar nu gaat het schoon op.

Ja ik zie het als zeer positief dat mijn andalusier meer plast zins hij op dit voer staat. Hij heeft o.a ook moete om de afvalstoffen kwijt te raken, en door meer te plassen raakt hij ook meer afvalstoffen kwijt. Eerst was zijn urine ook altijd vrij donker geel tot oranje, maar nu heeft het een normale kleur. Dit zal vast komen door de kruiden die er initten die een reinigende werking hebben denk ik.