Ghostattack schreef:xxxmh schreef:Iemand tips voor paarden die te zwaar zijn maar stil staan vanwege (pees)blessure? Staat nu 2 maanden stil, stap 10 min per dag op het harde. Krijgt 3 keer per dag een portie hooi. En geef een balancer met wat kruiden en supplementen.
Hier zelfde probleem! Vandaag scan gehad, diagnose checkligamentStaat vanaf dinsdag al stil, mogen ook niet op het harde stappen nu. Dus echt 100% vakantie
En hij had al zwaar overgewicht, waren juist goed bezig daarmee. Ga weer een nieuw graasmasker bestellen want de oude heeft ie een groter gat in gevreten![]()
Hier ook 3x per dag hooi, overdag strookbegrazing en 2x daags handje Florian Fibregrass en Vimi-Plus
Die van mij is ook al een hele tijd te dik en zijn peesblessure (checkligament) geeft mij juist mogelijkheid hem af te laten vallen. Normaal staat hij in de kudde met onbeperkt hooi en overdag uur of 7/8 op de wei (met graasmasker). Omdat hij apart staat kan ik hem nu op ander voer zetten. Nog steeds onbeperkt maar nu voornamelijk graszaad hooi gemengd met gerste stro. Daarnaast nog een klein beetje normaal hooi, balancer, variatie aan knabbeltakken en een half uurtje grazen per dag. Blessure gaat nu goed dus aan het opbouwen we stappen 2x30 minuten per dag.
Eerste foto is van 2 maanden terug, laatste foto afgelopen week. We zijn er nog niet maar gaan wel de goeie kant op. Hoop wel met het opbouwen van de beweging dat er weer wat meer spier op komt.