Zo kwam de pony een paar maanden geleden

Vol zand, nog een week flinke koorts gehad (40 graden) en nu gelukkig een iets te wakkere draak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hieperdi schreef:Zijn er hier nog meer mensen die met veel regen/slecht weer graasmasker af doen? Mijn paard staat nu dag en nacht op de wei zonder schuilstal. Ze geven voor vanavond en vannacht best wel wat regen en onweer op. Ik vind het zo’n sneu idee als hij daar snachts staat met een graasmasker om in de volle wind en regen
Oskarrino schreef:Hieperdi schreef:Zijn er hier nog meer mensen die met veel regen/slecht weer graasmasker af doen? Mijn paard staat nu dag en nacht op de wei zonder schuilstal. Ze geven voor vanavond en vannacht best wel wat regen en onweer op. Ik vind het zo’n sneu idee als hij daar snachts staat met een graasmasker om in de volle wind en regen
Nee die van mij blijft om, ongeacht het weer
Hieperdi schreef:DuoPenotti schreef:Dan hadden ze hem hier sinds november niet meer om kunnen hebben
Oh jeetje duo haha staan ze hele jaar door ermee? Het is idd echt heel slecht geweest. Welke heb jij
DuoPenotti schreef:Ja, maar bij regen gaan ze er niet in staan, ook niet bij sneeuw.
Gaan ze heel zielig met de kont in de regen staan met de blik van, kijk ons verwaarloosd worden.
Bij dazen vliegen ze er wel beide in en staan ze daar soms ook best lang, zeker mijn merrie.
Dan ga ik ze nog wel eens hooi brengen omdat ik het niet meer oke vind
DuoPenotti schreef:Als jij geen angst hebt voor hoefbevangen dan laat je hem toch lekker af
Mijn ruin ben ik daar wel bang voor. Ondanks dat hij nu weer heel netjes op gewicht is.
Mijn merrie niet direct, maar ze is aan de dikke kant en wil het risico gewoon niet lopen.
Beide koudbloed.
xxxmh schreef:Iemand tips voor paarden die te zwaar zijn maar stil staan vanwege (pees)blessure? Staat nu 2 maanden stil, stap 10 min per dag op het harde. Krijgt 3 keer per dag een portie hooi. En geef een balancer met wat kruiden en supplementen.
Ghostattack schreef:xxxmh schreef:Iemand tips voor paarden die te zwaar zijn maar stil staan vanwege (pees)blessure? Staat nu 2 maanden stil, stap 10 min per dag op het harde. Krijgt 3 keer per dag een portie hooi. En geef een balancer met wat kruiden en supplementen.
Hier zelfde probleem! Vandaag scan gehad, diagnose checkligamentStaat vanaf dinsdag al stil, mogen ook niet op het harde stappen nu. Dus echt 100% vakantie
En hij had al zwaar overgewicht, waren juist goed bezig daarmee. Ga weer een nieuw graasmasker bestellen want de oude heeft ie een groter gat in gevreten![]()
Hier ook 3x per dag hooi, overdag strookbegrazing en 2x daags handje Florian Fibregrass en Vimi-Plus
chery schreef:Hallo allen!
Eindelijk is mijn paard lekker afgevallen op de cavalor silhouette.
Ze krijgt 1 volle schep per dag samen met schep hartog digest en magnesium.
Alleen nu mis ik wat energie. Ze mag wat meer looplust krijgen. Iemand een idee?