Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chery schreef:zoedeloe schreef:Fijn om jullie ervaringen te lezen. Is nog wel verschillend lees ik wel/niet gebruiken.
Vorig jaar een graasmasker geprobeerd maar helaas de pasvorm was 'm niet en vond het hem ook beperken qua social contact.
Vorig jaar kon ik een stuk minder rijden dan nu dus hoop dat dat bijdraagt. Ook qua voer weten we nu dat hij snel aankomt als het gras groeit. Hij staat nu dus op het rantsoen en ik vind hem er netjes bijstaan op dit moment..maar wil dat natuurlijk ook zo houden.
Heeft iemand al ervaring met de Sugar balance van Sectolin?
Foto van hoe hij er nu uitziet:
[ [url=m/ge5CQg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet er netjes uit toch!
Spenk schreef:Er is opzich echt geen enkel aantoonbaar bewijs dat die middelen helpen. Het helpt vooral je portemonnee dunner te worden.
Twiggy2008 schreef:Spenk schreef:Er is opzich echt geen enkel aantoonbaar bewijs dat die middelen helpen. Het helpt vooral je portemonnee dunner te worden.
Precies dit. Het enige wat werkt is te stoppen met onbeperkt hooi en het helemaal anders te doen.
Bij mijn ruin was dát de oplossing en heeft eigenlijk meteen het leven van mijn IR paard gered. Al die middeltjes hielpen totaal niets, waren vooral een aanslag op mijn portemonnee. Om over de diverse (holistische) dierenartsen maar te zwijgen....
chery schreef:Twiggy2008 schreef:
Precies dit. Het enige wat werkt is te stoppen met onbeperkt hooi en het helemaal anders te doen.
Bij mijn ruin was dát de oplossing en heeft eigenlijk meteen het leven van mijn IR paard gered. Al die middeltjes hielpen totaal niets, waren vooral een aanslag op mijn portemonnee. Om over de diverse (holistische) dierenartsen maar te zwijgen....
Hier alleen vitaminebrok met handje ruwvoermix en afgewogen hooi(7 kilo)
Weidegang kan ik helaas niks aan veranderen.
En toch lukt het niet haar wat slanker te laten worden. Ik rij 5 tot 6x per week. En ook lange ritten.
Spenk schreef:En dat gras isi nou juist het probleem chery.. ipv suikerbalans aan te schaffen heeft je paard veel meer baat bij iets doen aan de inname. Klinkt misschien hardmaar het is wel zo.
Zolang je daar niks aan doet is het dweilen met de kraan open. 7 kilo hooi naast weidegang is heel erg veel.
Dus inname beperken. Graasmasker om de hele dag en dan als dat hooi alleen voor de nachten is zou ik dat ook nog beperken en deels vervangen voor bijvoorbeeld stro.
Spenk schreef:En dat gras isi nou juist het probleem chery.. ipv suikerbalans aan te schaffen heeft je paard veel meer baat bij iets doen aan de inname. Klinkt misschien hardmaar het is wel zo.
Zolang je daar niks aan doet is het dweilen met de kraan open. 7 kilo hooi naast weidegang is heel erg veel.
Dus inname beperken. Graasmasker om de hele dag en dan als dat hooi alleen voor de nachten is zou ik dat ook nog beperken en deels vervangen voor bijvoorbeeld stro.
chery schreef:Spenk schreef:En dat gras isi nou juist het probleem chery.. ipv suikerbalans aan te schaffen heeft je paard veel meer baat bij iets doen aan de inname. Klinkt misschien hardmaar het is wel zo.
Nee hoor klinkt niet hard.
Wat zal goede hoeveelheid hooi zijn?
Ze staat vanag 15.30 tot volgende dag 9.30 op stal. En ik hoor steeds dat ze niet te lang zonder ruwvoer mogen.
Ze staat op stro en heeft een slowfeeder.
Graasmasker wil ik halen. Ik kan spoedig aan de waldhausen komen van de welkoop
vikawiek schreef:Nu er over hooi inname wordt gesproken, hoeveel kilo hooi raden jullie aan voor een 13 jarige fjord van 1.45? Ik geef haar nu 6 kilo op een dag en twijfel of het niet te veel is. Ze staat op een paddock zonder gras en 's nachts op stal met stro waar ze een beetje van knabbelt maar niet actief opeet voor honger
manzano schreef:Mag ook hopen dat mensen niet van gluco balance verwachten dat je paard er van af valt of minder dik wordtDaarvoor hoef je het niet te geven nee.
Ik had een pony die 4kg hooi in 2 uur op had in een 2x2 net. En zoooo veel frustratie. Met de feedingmaster is dat helemaal over. Echt geweldig ding. Duur, maar elke cent waard.