Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Piekosjj schreef:Ik heb sinds afgelopen week eindelijk een zak gehaald, en ben er enorm tevreden over, alledrie de pony's eten het hier prima en vooral mijn ruin waarvoor ik het in eerste instantie heb gekocht vindt het erg lekker, hij krijgt er dan ook nog steeds muesli doorheen, en de anderen niet. Het enige 'probleem' dat ik heb is dat het bij lange na niet in tien minuten klaar is, ik heb 't vandaag zo'n drie uur laten staan en toen was het wel allemaal netjes uitgezet en zacht, maar wel een enorme kliederzooi. Heb ze voor drie pony's een halve schep gegeven en zoals aangegeven 5 keer de hoeveelheid water erop, zou ik het bijv ook met 4 keer de hoeveelheid water erop kunnen doen zodat het niet zo'n zootje wordt, of blijft het dan te droog?
Piekosjj schreef:Dat verklaart een hele hoop
Wegen ga ik niet aan beginnen, ga niet helemaal een weegschaal meenemen om te wegen hoe veel ik ze exact voer. Maar dan weet ik dus dat ik er volgende keer iets minder water bij hoef te doen
Ik heb hier alleen maar koud water, wat met dit weer bijna ijswater is.
Mizora schreef:teb je het gedaan op gewicht of op volume? Want qua bietenpulp weegt geen kg/L. Als ik het goed begrepen heb kom je met 1L bietenpulp op 4L water goed uit.
Ook zou ik bij een beetje droge bietenpulp me niet direct zorgen maken. Het flinke uitzetten is het risico, maar als het al grotendeels geweekt is dan is de uitzetting nog maar minimaal (ook brokken zetten vaak iets uit, zolang het maar niet te veel en te snel is, is er geen probleem).
Mizora schreef:Niet "een beetje" droge pulp als in: een kleine hoeveelheid, maar als in "een beetje droog" dus niet helemaal verzopen.
Een kleine hoeveelheid volledig droge pulp kan al snel een probleem veroorzaken, dat ben ik absoluut met je eens.
fargo schreef:Piekosjj schreef:Dat verklaart een hele hoop
Wegen ga ik niet aan beginnen, ga niet helemaal een weegschaal meenemen om te wegen hoe veel ik ze exact voer. Maar dan weet ik dus dat ik er volgende keer iets minder water bij hoef te doen
Ik heb hier alleen maar koud water, wat met dit weer bijna ijswater is.
Warm water gaat veel fijner en sneller, geen waterkoker te regelen oid?? Of een thermoskan van huis meenemen met heet water? Is veel sneller en veel lekkerder heb ik het idee
Cynt_K schreef:Ik wil het ook gaan proberen.. De een zegt nee niet doen de ander zegt juist wel doen..
Ik heb een merrie dat 24/7 buiten staat en onbeperkt ruwvoer kan eten.. Ze is wel wat aan de stevige kant.. Wat zeggen jullie?
Veulen84 schreef:Cynt_K schreef:Ik wil het ook gaan proberen.. De een zegt nee niet doen de ander zegt juist wel doen..
Ik heb een merrie dat 24/7 buiten staat en onbeperkt ruwvoer kan eten.. Ze is wel wat aan de stevige kant.. Wat zeggen jullie?
Mijn paard is 1 van de weinige die er slanker van is geworden. Ze stond op bijna onbeperkt ruwvoer en at zich een slag in de rondte. Ze had ook altijd een enorme grasbuik/waterbuik.
Doordat de speedibeet lekker vult eet ze juist minder... Mooie bijkomstigheid.