Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:12

Zammie schreef:
Ze eten de S en S wel, maar lopen makkelijk weg bij de bak met voer. Vooral als ik dan hooi in de stal doe. Nu met dit erbij bleven ze eerst hun bakje lekker leegeten..Dus het wordt wel gegeten, maar minder smakelijk blijkbaar als nu met de C4L.

maar dat is op zich niet erg toch,als ze er niet direct opduiken?
Mijn pony verkiest zijn hooi ook boven vrijwel alles wat ik hem voer, tenzij ik hem een lekkere suikerrijke muesli voorzet of een emmer appels.
:D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:21

Anoniem schreef:
Zammie schreef:
Ze eten de S en S wel, maar lopen makkelijk weg bij de bak met voer. Vooral als ik dan hooi in de stal doe. Nu met dit erbij bleven ze eerst hun bakje lekker leegeten..Dus het wordt wel gegeten, maar minder smakelijk blijkbaar als nu met de C4L.

maar dat is op zich niet erg toch,als ze er niet direct opduiken?
Mijn pony verkiest zijn hooi ook boven vrijwel alles wat ik hem voer, tenzij ik hem een lekkere suikerrijke muesli voorzet of een emmer appels.
:D

Nou nee, voer nml net voor het na buiten gaan 's morgens in de voerbak en ben dan in die tussentijd de hooinetten aan het vullen. Dan vind ik het toch erg prettig, dat ze eerst de bak leeg maken en dan pas komen kijken dat ze naar buiten willen..
Ik heb er echt geen probleem mee, dat een paard voer in de bak heeft wat hij lekker vind. Vind dat zo'n onzin, dat een paard geen lekker voer in de bak mag hebben..Als het maar past bij mijn paarden. Dat is het allerbelangrijkste en heb er dus echt geen probleem mee, dat ze met C4L nu wel lekker hun bak eerst leegeten..

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:05

Nouvel schreef:
dianalamboo schreef:
Hier 2 zakken, even oude voer opmaken en dan over. Wij waren tester en de paarden reageerde er goed op. Krijgen 1/2 schep per dag waarschijnlijk.

Geef je er naast dan nog ander krachtvoer of een vit/supplement of hebben ze hier voldoende aan naast goed ruwvoer?

Voldoende?
Voldoende energie, spoorelementen, mineralen, vitE, electrolyten?

Dat kun je, helaas, niet zo simpelweg stellen.

Feit is, wel, dat het wb spoorelementen mn meer per kg toevoegt dan menig krachtvoeder in de vorm van brok of muesli.
In die zin vind ik het een mooi produkt om je reguliere krachtvoer doorheen te mengen en daarvan zelfs de hoeveelheid te minderen.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:24

Jannepauli schreef:
Marstall Force is een supplement -- C4L is een ruwvoerproduct
Niet met elkaar te vergelijken dus.

Begrijp ik het dan helemaal verkeerd? C4L is toch ook een product om in de basisbehoefte aan vitaminen en mineralen te voorzien, zodat er geen brok/muesli meer gevoerd hoeft te worden? Om deze reden voer ik de Force ook, toch de vitaminen/mineralen, maar geen brok/muesli. Maar volgens jou is het een hele gekke gedachtenkronkel van mij om uit te zoeken of de C4L extra voordelen heeft t.o.v. de Force om te voeren naast voldoende goed ruwvoer?

Marije_jiplover

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 21:28

C4L is in principe wel bedoelt om iets grotere hoeveelheden te voeren (700 gram tot 1 kg, afhankelijk van de grootte van je paard) dan een gemiddeld supplement, wat meestal in orde van grote van 50-100 gram per dag gaat.
Het is een aanvullend voeder, geen puur supplement. Ik voer het mijn pony ter vervanging van de Nature's Best, in min of meer vergelijkbare hoeveelheid.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:20

Stelvio schreef:
Jannepauli schreef:
Marstall Force is een supplement -- C4L is een ruwvoerproduct
Niet met elkaar te vergelijken dus.

Begrijp ik het dan helemaal verkeerd? C4L is toch ook een product om in de basisbehoefte aan vitaminen en mineralen te voorzien, zodat er geen brok/muesli meer gevoerd hoeft te worden? Om deze reden voer ik de Force ook, toch de vitaminen/mineralen, maar geen brok/muesli. Maar volgens jou is het een hele gekke gedachtenkronkel van mij om uit te zoeken of de C4L extra voordelen heeft t.o.v. de Force om te voeren naast voldoende goed ruwvoer?

Ik zat inderdaad ook een beetje met dezelfde gedachte te puzzelen en te rekenen...
Ik geef nu praktisch alleen ruwvoer, de ene een beetje dieetmix van subli erbij en de ander een handje basisbrok, en dan beide force voor de vitamines...
Ik zat me dus ook al af te vragen of ik dit dan evt zou kunnen voeren ipv het kleine beetje krachtvoer dat ik geef en de force...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:14

Ik heb op paard&koets een klein zakje meegenomen om mijn merrie eens te laten proeven. Als ik haar een pavo muesli geef met 3% standaard pavokruiden en 3% melasse valt ze het als een gek aan. Dus ik wilde even proberen hoe dat zonder melasse was. Ze is normaal namelijk best kieskeurig en chemische geurstoffen moet ze niet zo. Maar ze viel het weer enorm aan en likte het laatste gruis direct op. Als ik er daily plus overheen gooi duwt ze dat eerst aan de kant om het andere eruit te snoepen.
Wat me al wel eerder is opgevallen is dat veel paarden graag bitter eten. Kruiden met een bittere smaak of biergist likken ze graag tot het laatste restje op.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:29

DubbelDun schreef:
Annemeik schreef:
Bij King diervoeders op de Goorsteeg in Lunteren hebben ze het ook binnen. Ik ga zo een zak halen.

Goed om te weten, daar kom ik tegenwoordig ook sinda Top geen Pavo meer verkoopt.

Voor mensen die kruidenresten hebben; klein scheutje water erover en even roeren. Dan kleeft het lekker aan elkaar vast.

Verdikkeme, verkoopt hij geen Pavo meer.
:(

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:31

Jannepauli schreef:
Er is al iemand geweest die vond dat haar paard bij buitenritten wat drukker vond en daarom gestopt is met C4L. Of dat terecht is? Ik vraag me het af - je zou namelijk ook kunnen constateren dat een paard zich met dit nieuwe voer eindelijk zo lekker voelt omdat hij/zij hiermee de juiste voeding krijgt en het lichaam niet meer belast wordt door stoffen die ze niet goed kunnen verwerken. En zich daardoor vrolijker/drukker/ levendiger toont.
Net zoals iemand die een idieet op patat en hamburgers heeft geleefd, zich beter gaat voelen als die gezond gaat eten! :))

Ja, precies, dat schoot mij ook al door het hoofd.
C4L bevat meer spoorelementen dan menig ander voer en dan ook nog precies die spoorelementen waar veel paarden niet voldoende van binnen krijgen.
Als die tekorten dan (deels) worden aangevuld, gaat het hele lichaam als 'systeem' beter werken.
En dat heeft dus ook zijn weerslag op de energiehuishouding.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:33

Tinkels schreef:
Jannepauli schreef:
Er is al iemand geweest die vond dat haar paard bij buitenritten wat drukker vond en daarom gestopt is met C4L. Of dat terecht is? Ik vraag me het af - je zou namelijk ook kunnen constateren dat een paard zich met dit nieuwe voer eindelijk zo lekker voelt omdat hij/zij hiermee de juiste voeding krijgt en het lichaam niet meer belast wordt door stoffen die ze niet goed kunnen verwerken. En zich daardoor vrolijker/drukker/ levendiger toont.
Net zoals iemand die een idieet op patat en hamburgers heeft geleefd, zich beter gaat voelen als die gezond gaat eten! :))

Dat leek me ook, ze heeft nu in totaal 1 kilo op in 4 dagen :+ Maar ik merkte het eergisteren al een heel klein beetje, maar gisteren viel het me echt op. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat :P

Kan het niet mede te maken hebben met de koude nachten de afgelopen dagen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:35

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:36

Assiepassie schreef:
Verdikkeme, verkoopt hij geen Pavo meer.
:(

Nope, Ik hoorde het van de dealer eerder als van hem. Het was me al wel opgevallen dat hij de Pavo in de aanbieding had, maar hij zei er niet bij dat ie er mee stopte (laat staan waarom :D )

Ik kan nu wel vragen of de Welkoop/Wekerom het voor me wil gaan bestellen (of dat zij het standaard in het assortiment opnemen).
Zal het morgen eens vragen, moet er toch in de buurt zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:37

Assiepassie schreef:
Jannepauli schreef:

Ja, precies, dat schoot mij ook al door het hoofd.
C4L bevat meer spoorelementen dan menig ander voer en dan ook nog precies die spoorelementen waar veel paarden niet voldoende van binnen krijgen.
Als die tekorten dan (deels) worden aangevuld, gaat het hele lichaam als 'systeem' beter werken.
En dat heeft dus ook zijn weerslag op de energiehuishouding.

Ik weet niet .....
Mijn paard werd totaal hyper ( echt niet leuk meer ) van 5 gram glucosamine. Fabrikanten zeiden idd als antwoord dat hij zich zo goed voelde dat hij daarom zoveel energie had. Maar je hebt energie en je hebt energie. Dit was echt negatieve energie. Dus schrikken van alles en er dan in rengalop vandoor. Niet meer te hanteren door stalgenootjes, geen stapversnelling meer hebben ( alleen maar willen draven en galoperen ) etc etc
in dit pavo voer zit gelatinaat, dat schijnt dezelfde bijwerkingen te kunnen hebben.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:41

Tosadog schreef:
Nounounou..1 ding moet ik PAVO nageven: de PR machine draait hard en op alle fronten.. ;)

'
:=

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:41

Ik geef ze een 1/2 schep met waarnaast ruwvoer wat ook arm is, biologisch vogeltjesland hooi. Krijgen vitamine bij, dan genoeg. Zijn 3 koudbloeden. Voor mijn gevoel is 1 schep teveel. Hebben nog nooit zoveel gehad en doen het prima

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:46

Het kan ook de vitamineboost zijn. Als je normaal weinig krachtvoer geeft geef je ook weinig vitamines bij. In dit voer zijn die geconcentreerder, dus krijgen ze ineens een hoop meer als normaal. Dat kan de eerste dagen een behoorlijke kick geven. Dat deed ik ook altijd bij paarden die op meerdaagse wedstrijden moesten. Wat extra vitamientjes en ze hadden er niks van. Maar na een paar dagen zijn ze daaraan gewend en is dat effect weg.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:40

Mijn paard krijgt een supplement bij voor de spieren en gewrichten, hierin zit ook glucosamine, hiervan had ook zij een paar dagen die negatieve overtollige energie, maar na een paar dagen was ze weer zichzelf. En ik voer het nog steeds bij.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:46

Vandaag heb ik een zak gehaald en meteen wat gevoerd, mijn paard vond het HEERLIJK! :9 Hopelijk blijft dat op langere termijn ook zo, is altijd afwachten bij die van mij.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:56

Vandaag 2 proefzakken op de kop kunnen tikken, ben benieuwd morgen!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:58

Ik ben vandaag nog in Wekerom bij de Welkoop geweest, maar daar hadden ze het ook niet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:10

Ik heb inmiddels ook proefverpakkingen!

Eerste dat opvalt is de intense geur en het vele gruis (de kruiden?).
Nog niet gevoerd, wil het eens los proberen te voeren ipv te mengen met wat ik normaal allemaal voer.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:12

Voor de mensen in Drenthe , in Wachtum ligt het gewoon op voorraad, de landbouw winkel bij de molen. ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:36

Bassenqua schreef:
Voor de mensen in Drenthe , in Wachtum ligt het gewoon op voorraad, de landbouw winkel bij de molen. ;)

Haha, daar ga ik ook altijd heen..Zie nu, dat je dicht bij mij in de buurt woont..
Heb jij ook een proefzakje gekregen? De mijne gaat nog steeds goed. Geen geschuur, maar meng het nog wel met de safe en sound. Heb daar ook nog 2 zak van liggen en dat moet ook op..

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:37

Hij at het vandaag zelfs met de sand clear erdoor helemaal op, wel een klein beetje vochtig gemaakt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:10

Zammie schreef:
Bassenqua schreef:

Haha, daar ga ik ook altijd heen..Zie nu, dat je dicht bij mij in de buurt woont..
Heb jij ook een proefzakje gekregen? De mijne gaat nog steeds goed. Geen geschuur, maar meng het nog wel met de safe en sound. Heb daar ook nog 2 zak van liggen en dat moet ook op..

Denk dat ik een km of 12 bij Wachtum vandaan zit, richting coevorden.

Heb gelijk een zak gekocht maar kreeg ook een proefzakje mee :D