Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Die van mij is ook loeizwaar. Schrok er echt van van het weekend. Kan helaas niet echt rijden, dus lees graag mee voor tips qua bewegen die toch zoden aan de dijk zetten.
Hij heeft laatste tijd niks gedaan en dus nul conditie. Sowieso rustig opbouwen. lastige is dat hij niet zo braaf is buiten, dus wandelen is een struggle.
PLK schreef:Het hooi zit bomvol suiker!
PLK schreef:Het hooi zit bomvol suiker!
manzano schreef:Mijne bunkert hooi echt zo snel weg. Ik heb nu een slowfeeder met maas 2,5 maar dan nog heeft hij het binnen no time op. Heel frustrerend, want wil ook niet dat hij uren zonder staat. Maar 1,5 kg hooi is met een uurtje op.
Ninx schreef:manzano schreef:Mijne bunkert hooi echt zo snel weg. Ik heb nu een slowfeeder met maas 2,5 maar dan nog heeft hij het binnen no time op. Heel frustrerend, want wil ook niet dat hij uren zonder staat. Maar 1,5 kg hooi is met een uurtje op.
Heb je een foto?
Sommige paarden zijn 'vet', maar de meeste paarden zijn lymfatisch en ogen heel dik... maar hebben vooral een verstoorde stofwisseling en houden heel erg veel vocht en afvalstoffen vast (en gerust ook wel wat vet natuurlijk).
Door minder te voeren kunnen paarden die lymfatisch zijn nog dikker worden. Daarom is het belangrijk te weten wat jouw paard heeft.
Het vraagt om andere maatregelen.
Fokker321 schreef:Zijn er hier mensen die hun paard met overgewicht, Gluco Balance geven waarbij het paard niet op de weide komt (geen gras eet), maar wel kuilgras/voordroog krijgt? Ik ben op zoek naar ervaringen.
xxxmh schreef:Hier! Wij hadden in de winter hooi en toen was het op en hadden we voordroog. Meteen na een paar dagen een harde manenkam en na een week gluco balance was het weg. Ik geef het nu nog steeds voor de zekerheid.
Fokker321 schreef:xxxmh schreef:Hier! Wij hadden in de winter hooi en toen was het op en hadden we voordroog. Meteen na een paar dagen een harde manenkam en na een week gluco balance was het weg. Ik geef het nu nog steeds voor de zekerheid.
Bedankt voor je reactie! Merk je buiten dat de harde manenkam na een week gluco balance weg was, ook verschil in gewicht nu? Is ze afgevallen sinds je gluco balance geeft?
MarliesV schreef:Oskarrino wat ontzettend rot, sterkte er mee!
Kan je op deze stal niet hem het grootste deel van de dag op de paddock zetten met hooi in een hooinet?
Inname beperken en weinig gras is echt helaas de enige manier vaak om te voorkomen dat ze te dik worden of blijven. Die van mij is ook met pensioen en doet het goed op 1,5 uur gras per dag en voor de rest hooi op de paddock.
Tijdens het afvallen was het alleen hooi, geen gras. Anders was het echt dweilen met de kraan open.
Ninx schreef:manzano schreef:Mijne bunkert hooi echt zo snel weg. Ik heb nu een slowfeeder met maas 2,5 maar dan nog heeft hij het binnen no time op. Heel frustrerend, want wil ook niet dat hij uren zonder staat. Maar 1,5 kg hooi is met een uurtje op.
Heb je een foto?
Sommige paarden zijn 'vet', maar de meeste paarden zijn lymfatisch en ogen heel dik... maar hebben vooral een verstoorde stofwisseling en houden heel erg veel vocht en afvalstoffen vast (en gerust ook wel wat vet natuurlijk).
Door minder te voeren kunnen paarden die lymfatisch zijn nog dikker worden. Daarom is het belangrijk te weten wat jouw paard heeft.
Heb je een foto?
DuoPenotti schreef:Ninx schreef:
Heb je een foto?
Kun je hier meer over vertellen? Interessant.