Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
IcePrincess schreef:Ze mag geen luzerne, graan, soya en liever ook geen lijnzaad dus er blijft dan bar weinig over. Ik mix bijvoorbeeld ook zelf haar kruidenmuesli met de balancer, esparcette of grasbrok en losse kruiden die ze wekelijks zelf uit zoekt.
IcePrincess schreef:Ik voer de Pavo Vital 18plus nu ruim 2 weken en ben tot nu toe erg positief!
Mijn tinker is een moeilijke eter. Ze haalt al snel haar neus op voor dingen, letterlijkMaar ze viel echt meteen aan op dit voer en ze eet het nog steeds met smaak dus daar ben ik al erg blij om.
Hiervoor kreeg ze Equilin balancer, dat ging er in principe ook goed in maar ik had het idee dat ze niet voldoende op nam dus ik was al meer gaan voeren dan de aanbevolen dosering. Toen het vorige maand even nergens leverbaar was ben ik gaan zoeken of er misschien toch iets anders was. Ze mag geen luzerne, graan, soya en liever ook geen lijnzaad dus er blijft dan bar weinig over. Ik mix bijvoorbeeld ook zelf haar kruidenmuesli met de balancer, esparcette of grasbrok en losse kruiden die ze wekelijks zelf uit zoekt. Zo weet ik zeker dat er geen dingen in zitten die ze niet wil eten en blijft het makkelijker om haar op gewicht te houden.
Naast de Equilin kreeg ze ook nog een koper en biotine supplement. Koper zit niet voldoende in ons hooi dus moest ik extra van bijvoeren. De nieuwe Pavo zit veeel hoger in vitamine mineralen dus geef ik nu weer gewoon de aanbevolen hoeveelheid van, en ik hoef geen biotine en koper bij de voeren, al moet ik vooral die laatste wel even in de gate blijven houden.
Twee weken is natuurlijk nog niet voldoende om echt een conclusie te trekken maar ik merk wel dat mijn pony sinds een week veel kwieker is, ze zit eindelijk echt lekker in haar vel. Ze eet het goed en het scheelt best flink in mijn portemonnee dus ik hoop dat deze tevredenheid blijft.
Madelief7 schreef:Mijn paard verdraagt ook precies dezelfde ingrediënten niet. Je hoort het niet vaak. Ik dacht al dat ik de enige was met zo'n lastige voerpuzzel haha. Goed om jouw ervaring met Pavo Vital 18+ te lezen. Ik ben ook wel benieuwd welke kruidenmuesli je voert?
Ik geef nu al een tijdje Dodson & Horrell Daily Vitamins en Minerals en daar doet ze het tot nu toe erg goed op en eet zo ook graag. Deze bevat ook geen graan, luzerne, soja en lijnzaad.
. En dan zet ik de voerbakjes met de mix voor de rest van de week klaar, meestal kom ik op 5-6 verschillende kruiden.
, munt staat er bijvoorbeeld vrij hoog in en vind ze niet lekker, rozenbottel is ze ook geen fan van, alleen van die hele grote verse.plutolover schreef:Equilin kan je toch via de de webshop bestellen? Ik heb altijd snel binnen.
Maar geef jij dan de nieuwe pavo van de 18Plus voerlijn?
.
. IcePrincess schreef:Die van mij heeft CPL en reageert heel erg gevoelig op voeding maar ook medicatie bijvoorbeeld. Er zijn heel veel tinkers die hetzelfde probleem hebben maar wat gewoon niet herkend wordt helaas. Waardoor mag jouw paard dit allemaal niet?
De kruidenmuesli maak ik zelf, basis zijn de vitamine brokken en een klein handje esparcette of grasbrok. En qua kruiden heb ik altijd een hele voorraad liggen, iedere week laat ik haar daar zelf uit kiezen door het in kleine bakjes neer te zetten en te kijken welke ze eet, al weet ik inmiddels wel welke kruiden ze nooit kiest en welke in welke tijd van het jaar een grotere kans maken, scheelt iedere keer tientallen bakjes uitproberen. En dan zet ik de voerbakjes met de mix voor de rest van de week klaar, meestal kom ik op 5-6 verschillende kruiden.
Die Dodson & Horrell durfde ik niet aan, teveel ingrediënten, munt staat er bijvoorbeeld vrij hoog in en vind ze niet lekker, rozenbottel is ze ook geen fan van, alleen van die hele grote verse.
Heb je Maridil plus ook al eens geprobeerd? Die kreeg mijn vorige pony altijd maar paste qua gehaltes niet meer bij ons huidige hooi.

Muze schreef:Vital style heeft een nieuwe balancer…
Een soort oerbalans maar dan zonder de kruiden.
Muze schreef:Vital style heeft een nieuwe balancer…
Een soort oerbalans maar dan zonder de kruiden.