Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sellyxx schreef:Ik weet niet of het 100% ontopic is, maar omdat hier denk ik een hoop hooikenners zijn durf ik toch wel mijn vraag hier te stellen. Ik heb namelijk weinig echte hooikennis, behalve dat ik het hooi voor mijn konijnen altijd bij de boer haal. Ik heb nu de keuze om te kiezen uit een eerste snede, die morgen wordt geperst, of uit hooi wat van verleden najaar komt. Ik weet verder inhoudelijk niet zoveel over de voedingswaarde van het hooi, maar ben benieuwd of hier nog op 't eerste gezicht een beste keuze in te maken is
meggiemeg schreef:Sellyxx schreef:Ik weet niet of het 100% ontopic is, maar omdat hier denk ik een hoop hooikenners zijn durf ik toch wel mijn vraag hier te stellen. Ik heb namelijk weinig echte hooikennis, behalve dat ik het hooi voor mijn konijnen altijd bij de boer haal. Ik heb nu de keuze om te kiezen uit een eerste snede, die morgen wordt geperst, of uit hooi wat van verleden najaar komt. Ik weet verder inhoudelijk niet zoveel over de voedingswaarde van het hooi, maar ben benieuwd of hier nog op 't eerste gezicht een beste keuze in te maken is
Is denk ik afhankelijk wat voor type paard/pony het moet eten. Heb je een sober ras zou ik niet voor rijk hooi gaan maar juist wat armer hooi. Eén van onze paarden doet het super op 1ste snee, terwijl het voor de ander eigenlijk voor mooi weer te rijk is.
meggiemeg schreef:Sellyxx schreef:Ik weet niet of het 100% ontopic is, maar omdat hier denk ik een hoop hooikenners zijn durf ik toch wel mijn vraag hier te stellen. Ik heb namelijk weinig echte hooikennis, behalve dat ik het hooi voor mijn konijnen altijd bij de boer haal. Ik heb nu de keuze om te kiezen uit een eerste snede, die morgen wordt geperst, of uit hooi wat van verleden najaar komt. Ik weet verder inhoudelijk niet zoveel over de voedingswaarde van het hooi, maar ben benieuwd of hier nog op 't eerste gezicht een beste keuze in te maken is
Is denk ik afhankelijk wat voor type paard/pony het moet eten. Heb je een sober ras zou ik niet voor rijk hooi gaan maar juist wat armer hooi. Eén van onze paarden doet het super op 1ste snee, terwijl het voor de ander eigenlijk voor mooi weer te rijk is.
DuoPenotti schreef:Wij hebben idd weinig obstakels zeg maar. Dus ze kunnen wel vaart maken met mesten, maar uiteraard ook met het schudden van het gras. Dat zal betreft regeling wel mee spelen.
En dat er geen regeling is kan ik nog wel begrijpen, maar betalen voor de mest...dat is nog weer wat anders. Dat zou ik dus nooit doen.
Wij hebben nu ook al jaren voordroog.
Hele mooie droog gras die ook in kleine pakjes zou kunnen. Dat ligt er dus ook een dag of 5 af.
Voordroog idd omdat kleine pakjes veel werk is. En die grote balen kunnen we zonder schimmel gewoon 3 weken open laten liggen. Omdat het dus zo droog is.
Vorige jaar betaalde we 14,43 incl btw per grote ronde baal.
Dat is dan het pakken/wikkelen en op de plaats laten zetten bij elkaar.
Benieuwd wat het dit jaar gaat zijn.
Vanmiddag gaat het in de pak en het is vrijdag ochtend gemaaid.
Benieuwd hoeveel het er gaan zijn.
DuoPenotti schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Video ]
Hoor het knisperen.
Heel blij met onze eerste snede 2022.
65!!! (nieuw record) balen voordroog hooi.
Ik wil het eens laten testen, ik weet dat het bij Pavo kan.
Maar waar kan dat nog meer?