Ga nu slapen, zal morgen mijn best doen te scoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Udessa schreef:Safiera schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe paard! Heb je ook een foto waar je paard goed van opzij op staat, zonder zadel?
Dat scoort een stuk makkelijker. Al is mijn eerste indruk van de foto's dat ze toch al ietwat slanker is geworden (met name vetbult bij staartaanzet?).
[ Afbeelding ]
Dat bult bij haar kont had ik ook gezien.. ze heeft geen mooie ronde kont.
Misschien komt dat nog? Ik heb haar nog maar net.
Citaat:@ udessa, hals is een beetje moeilijk te zien, ik gok zo een 2,5... schouder is goed gevuld, punt mooi zichtbaar en zit aardig in de bespiering, maar ook duidelijk een rolletje te zien dat voor de schouder ligt. de schouder krijgt van mij een ruime 3. achter de schouder is een klein pocketje zichtbaar, wat doorloopt naar de ribben. daarop een 3,5. bovenlijn lijkt ook goed gevuld, maar heeft nog wel iets dakvorm. het heupbot is zo te zien ook omgeven door een mooi vetlaagje, en bij de staartaanzet is duidelijk sprake van vetpocketjes. hele achterhand oogt ruim gevuld, en krijgt van mij een 3,5.
duidelijk een type paard dat van zichzelf al vrij rond oogt, in tegenstelling tot bijv. het paard van Floor. dit heeft op zich niet eens te maken met vet of niet vet, het ene paard zal nu eenmaal altijd hoekiger zijn dan het andere.
wel vind ik dit paard duidelijk wat te dik, een dikke 3 á 3,5 gaat het wel worden, voor een gezonde recreatieconditie vind ik het paard toch wel ietsje té. klein beetje minderen in voer (bijv. een deel hooi vervangen door graszaadhooi of stro, minder bijvoer of ander bijvoer), training wat meer oppakken en gericht trainen, en voilá!
Airborn schreef:ohhh, ik wou het niet posten merrieveulen, maar ben blij dat je hem zelf ook iets te dik vind, hihi. Zn nek is nog vrij smal idd, en denk dat zn kont nog beter gespiert kan ook. Zn rug is idd netjes zo, maar algemeen vind ik hem de indruk geven van iets te dik en nog net mager bespierd zegmaar. Wel al heel veel beter dan het was!