Welk merk voer????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Re: Welk merk voer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:01

Qua brok voer ik Equiral Sport en op het moment gemengd met Pavo Graanvit. Ik wissel vaak hetgeen wat ik door de brok heen meng, Pavo sportmengeling is ook fijn spul en Subli heeft een lekkere meusli. In de muesli zitten alleen geen energie makers dus die voer ik niet meer want menneertje mag wel wat meer pit hebben Knipoog

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:49

balance van hartog .
ze heeft op de basic van pavo gestaan maar dat ging niet goed, werd druk enz.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:44

Mijn veulens krijgen 's morgens AVEVE Fokkerijmengeling en 's avonds PAVO Podo Grow.
Ik ben zeer tevreden over het paardenvoeder van AVEVE. Mijn vorig paard heeft altijd AVEVE Kruidenmengeling en AVEVE Sportkorrel gekregen.
Voor een recreatiepaard is deze voeding van voldoende kwaliteit. Hij zag er ook altijd tiptop in orde uit en ik gaf hem niet overdreven veel kilo's per dag.
Maar als nu mijn veulens volwassen zijn, ga ik ze toch enkel PAVO en Cavalor voeding geven, omdat ze meer in de sport gaan staan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 11:55

Wij hebben een Friese hengst die huidproblemen heeft(beet zichzelf open vanwege stress) van teveel eiwitten belasten we de lever te veel dus hebben we zijn Duitse dierenarts gebeld(we hebben het paard in Duitsland gekocht) en gevraagd wat hij hetb beste voer vond voor dit paard.

Hij raadde ons Havens dieetmuesli aan, omdat daar bijna geen eiwit in zit en het erg goed werkt voor de darmen en lever. het is een groene zak, en heet Havens Reform Muesli.

Onze Andalusierhengst, 18 jaar oud en moet op gewicht blijven, krijgt Havens Power Plus muesli.

Bevalt ons super, de huid van de Fries geneest goed en de Andalusier doet het heel goed op zijn voer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:12

pielepataan ,ik heb ook een poosje de kruidenmengeling(sport geloof ik) van aveve gevoerd,was echt heel goed voer,en het rook heerlijk Lachen

paarden deden het er erg goed op...

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:53

kimmie261 schreef:
pielepataan ,ik heb ook een poosje de kruidenmengeling(sport geloof ik) van aveve gevoerd,was echt heel goed voer,en het rook heerlijk Lachen

paarden deden het er erg goed op...

hier het zelfde Clown

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:07

Dan gooi ik een ander merk op: MARSTALL.
Ik heb PAVO en HAVENS gevoerd, maar kom steeds terug op MARSTALL.
Voeren is kijken naar je paard en dan maakt het merk niks uit.
De paarden welke in training staan krijgen 3 kilo MARSTALL zonder haver en een kilo MARSTALL champion en de pony krijgt net een kilo per dag zonder haver.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:15

en wat is over het algemeen de mening over havens? en dan met name de basis sportbrok, en de muesli zonder haver, en dan voor een koudbloedje(fjord) die 4x per week 45 min-60 min werkt?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:47

karev schreef:
en wat is over het algemeen de mening over havens? en dan met name de basis sportbrok, en de muesli zonder haver, en dan voor een koudbloedje(fjord) die 4x per week 45 min-60 min werkt?

HAVENS is een goed merk. Tis per paard verschillend hoe ze erop reageren.
Onze paarden deden het er wel goed op, maar doen het beter op MARSTALL, vandaar dat we over zijn gegaan op MARSTALL.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:40

Pavo, voor mijn KWPN

Havens, voor mijn fjord

xAAPYE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:45

Pavo. voor mijn eigen paardje (Fries)
En voor mijn verzorg paard op stal, Energie control.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:58

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:41

Rozanne schreef:
Pavo, voor mijn KWPN

Havens, voor mijn fjord

waarom havens vor je fjord, en pavo voor je kwpn? ben effe nieuwschierig, heb zelf een fjord, mischien een reden om havens aan fjorden te voeren?

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:43

ik voer mijn pony mueslie van pavo

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:17

Ik ben sinds deze week helemaal om kwa voeren.

Ik kreeg mijn fjord nooit lekker in conditie met een basis brok van Havens...dan moest ik er min elke dag 1kg in gooien en dat bij een paard wat amper werkt en de hele dag door hooi krijgt.

Vanwege dat niet lekker in conditie krijgen voer ik sinds vorige week Pavo Supply bij gemixt met een halfje geplette haver. Al met 2 dagen had ik resultaat. Paardje heeft veel meer energie en knapt veel sneller op als ik wat gedaan heb.
Komt niet van de haver want vorig jaar zat ie op een kg haver en toen gebeurde er nog niks. Puur vitaminen gebrek en ik vind het niet echt gezond een paard 2kg biks te voeren (al zeker een fjord niet) om een klein beetje resultaat te krijgen.

Mijn haf doet het prima alleen op de kuil en af en toe handje. Maar die staat al meer dan een jaar stil.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 09:25

hippostar muesli en walzhaver

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:35

Die van mij krijgt op een dag 1 kg museli en 1/4 - 1/2 kg brok, een handje luzerne en om de darmen aan het werk te houden nog een beetje maiskorrel.
Biks en museli en maiskorrel zijn van Treurniet, luzerne van Hartog.

Hij doet het erg erg goed op, heeft voldoende energie terwijl ik hem toch regelmatig goed rij. Heb verschillende merken geprobeerd hiervoor, maar bij de voeders van Treurniet heb ik toch wel het idee dat het het beste voor hem werkt.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:24

Ik voer mijn pony nu : 1/2 aura koek en 1/4 schep basisbrok van havens. Is de basisbrok op krijgt hij alleen nog koeken.

Mijn paard krijg nu all sports van Pavo, 2 kg per dag.

Ik ben verder niet trouw aan 1 bepaald merk, ik wissel vaak van voer, verschillende soorten uitproberen. Wel heb ik het liefst een goed merk, pavo, havens of subli. Ben niet zo van de huismerken.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:26

Ik voer pavo All-sport
Paarden hebben genoeg conditie, goede zin, hebben lust om te lopen, zitten goed in de haren.

Heb een tijdje Havens gevoerd, maar moest de dubbele hoeveelheid geven om aan de energievraag te kunnen voldoen.

Havens muesli vind ik wel erg goed.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:33

Haven slobber mash met geplette kentucky Lite E van Havens voor mijn ene merrie en
Kentucky Lite E van Havens met structuurmuesli van Subli van mijn andere merrie Lachen

Paarden doen het hier super op.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 01:26

Dilayla krijgt sportbrok van Hippostar, hiervoor kreeg ze Pavo condition (wat ze wel lekkerder vond). En Muesli van Pavo

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:27

Ik voer Hartog Balance en Pavo Natures best, hiervoor had ik Marstall champion maar dat is onwijs duur geworden en echt verschil merk ik in niet!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:22

Ik voer Pavo.. heb wel eens een zak Subli gekocht, maar zag er een stuk minder lekker uit en rook ook niet zo lekker..
en Pavo bevalt heel goed Haha!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:26

Ik voer Hippostar Kruiden Muesli Select zonder Haver. Ziet en ruikt zo lekker dat ik het bijna zelf in mijn yoghurt zou doen!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:00

Ik voer nu Pavo.

Ik heb Duncan een tijd lang Subli gevoerd, echter beviel dat steeds minder goed. Paard veel ziek geweest, kreeg schimmel aan zijn hoofd, zat niet lekker in zijn vel. Veel behoefte aan vitamines en mineralen dus. Maar als ik veel bijvoer, dan komt hij ook ongelooflijk aan. Mijn vader heeft een soort lezing over het voeren van paarden gevolgd en naderhand heeft hij speciaal gevraagd wat nu het beste was om een tinker te voeren (hele verhaal ed. uitgelegd natuurlijk) werden we geadviseerd om de Nature's best muesli en de Summerfit koeken van Pavo eens te proberen. Papa kreeg een beetje mee om te proberen en het leek ons wel wat. Zak en doos gekocht, sindsdien willen we niet meer anders.

Duncan's jeuk in de zomer is ook een stuk vermindert, en het verharen gaat stukken beter dan voorgaande jaren.
Ik voer hem het hele jaar door de koeken, in het najaar wordt hij met muesli nog een beetje bijgevoerd. In de voorjaar/zomer soms ook afhankelijk van hoeveel hij bereden wordt.
Hij is niet meer ziek geweest sindsdien, heeft genoeg energie, maar ook niet teveel.

Wat ik ook merk is dat zijn hoefkwaliteit enorm is verbeterd! In de tijd dat ik Subli gebruikte moest ik biotine (op advies van DA) over het eten doen. Zijn hoeven waren erg broos.
Sinds ik Pavo voer (nu een jaar) heb ik ook geen biotine meer gebruikt. Helemaal geen supplementen oid. Hoeven zijn er drastisch op vooruit gegaan.
Hoefsmid zei laatst nog dat Duncan's hoefkwaliteit erg verbeterd is. Geen scheuren meer, geen grote brokken eruit.

Ik wil niet meer anders! Dat lijkt me duidelijk.
Ben ook niet meer zo te spreken over de kwaliteit van Subli eigenlijk.