Wie zijn paard is er goed geholpen door Jan Jonas ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

labionics

Re: Wie zijn paard is er goed geholpen door Jan Jonas ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:31

detour schreef:
Waarschijnlijk heeft hij wel ff moeten zoeken.. Maar toch; de aanhouder wint.

Ben zelf trouwens over allergieen heen gegroeid mbv de alternatieve sector...De reguliere kon me verder niet helpen, alleen maar met middeltjes die de symptomen onderdrukten...

Afgod Zo genoeg eer voor dhr.

Ik werk zelf in de reguliere gezondheidszorg, maar heb soms meer vertrouwen in de alternatieve.
Alle pillen (lees gif) en zalfjes zijn echt gebasseerd op planten alleen chemisch.
Maar ik zeg maar zo als een placebo (neppil) je helpt is dat toch prima?
Bij paarden werkt het niet zo, een paard wordt echt niet beter van een placebo daar moet je echt mens voor zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:33

Ik heb zelf twee jaar homeopatjie gestudeerd, voor dieren, en heb al een paar dieren kunnen helpen bij hefitge kwalen.
Super resultaten! Juist dieren reageren prima, net als kids...

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:39

is dat een beetje dezelfde methode als willy sidorak???
daar heb ik wel ervaring mee....ook nog goeie.
die beveelde de eidenaren om hun paard op zemelen met kruiden(herbavit,ursonne en kiezelderma)te zetten,dit aangevuld met mais of granen.....ook had hij er een vloeibaar goedje(heel sterk menthol/kruidig iets)als je dat op een onderhuidse ontsteking spoot kwam het er met een paar dagen uit.......wel goor,maar heeft veel paarden geholpen.
maar is dit hetzelfde idee???

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:58

Eigenlijk wel, maar Willi was wat rigoureuzer in zijn (voedings)aanpak. Knipoog

Hij heeft uiteindelijk de biologische brok ontwikkeld, die - nadat hij en opvolgers
voor 'Stichting de Natuurlijke Weg' vertrokken waren - nu verkocht wordt
door www.BIO-RON.com

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:06

Citaat:
Ik werk zelf in de reguliere gezondheidszorg, maar heb soms meer vertrouwen in de alternatieve.

Soms heb je meer vertrouwen in het alternatieve ?
Jawel, en ik zal je ook zeggen wanneer.
Zolang het om (relatief) onschuldige kwaaltjes gaat,
die voor 60 tot 70 procent spontaan genezen,
en zeker niet levensbedreigend zijn.
Maar als er iets ernstigs aan de hand is,
als je tbc krijgt, of een hartinfarct, of leukemie,
dan hol je zo snel als je kunt naar de reguliere geneeskunde,
in de hoop dat je kunt geholpen worden.
En weet je wat er gebeurt als je borstkanker hebt en alleen maar kruiden neemt ?
Of op een gebedsgenezer vertrouwt ? Dan ga je dood.
Zo simpel is dat.

Sorry als ik hiermee wel erg off topic ga,
maar dit mocht wel even gezegd zijn.

Rob

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:08

RobvdPK schreef:
Citaat:

En weet je wat er gebeurt als je borstkanker hebt en alleen maar kruiden neemt ?
Zo simpel is dat.

Rob

Sorry maar jouw mening is niet belangrijk Doei! Doei, doei

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:12

Citaat:
Sorry maar jouw mening is niet belangrijk

Gefeliciteerd.
Zelden zo'n intelligente reactie meegemaakt.

Rob

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:22

Ik zie Jonas niet zozeer als een alternatief genezer als wel iemand die advies op gebied van voeding geeft. Ach en laat hem dan zijn stofwisselingskuur verkopen. (waar mijn paard toen zeer bij gebaat was trouwens Rob en vooral de verandering van brok op haver heeft een voor een sensationele verbetering gezorgd)
Mijn paard had minimaal 2 x per maand zware koliek en na heel wat afgetobd te hebben en nadat niemand mij een antwoord kon geven (inclusief de veeartenij school te Utrecht niet) ben ik via via bij Jonas terecht gekomen. Ik heb van hem het advies gekregen om het paard op de granen te zetten, aangevuld natuurlijk met een vitamine en mineralen preparaat. Paard heeft daarna 2 jaar lang nooit meer koliek gehad, tot de laatste fatale aanval, maar dat had een andere oorzaak Rob, misschien kan je je dat nog herinneren. (O, ja en je zou nog iets voor me uitzoeken Knipoog )

Paard woog 650 kg, werkte iedere dag en kreeg 2 x daags 1,5 schep haver en een 1/2 schep zemelen waardoor ik de mineralen mengde. (en natuurlijk volop ruwvoer) Hij heeft er tot z'n dood uitgezien als een goudhaantje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:41

Moderatoropmerking:
Graag vanaf nu alleen nog ontopic reageren over dhr Jonas, en discussies over alternatieve dan wel reguliere gezondheidszorg en alle andere discussies die niet ter zake doen niet in dit topic voeren!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 23:32

In welke regio is Jan Jonas aan het werk?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:23

Hij heeft zijn woonplaats in Den Haag, maar volgens mij komt hij in groten delen van Nederland. Gewoon bellen zou ik zeggen als je belangstelling hebt Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 00:27

Dat is voor mij aan de andere kant van het land.
Bedankt voor de info.
Had namelijk nog nooit van hem gehoord en ik lees nu positieve ervaringen over hem, dus was erg benieuwd of hij ook in mijn regio werkzaam is: Twente, Duitsland. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:23

RobvdPK schreef:
Citaat:

Zo simpel is dat.

Rob

Daar ga ik niet helemaal in mee, Rob, zeker niet als je hier leest wat voor praktijkgevallen er al door J J verholpen zijn, en dat zijn nou niet alleen de kleinste dingetjes..

Daarbij heb ik mbv een reguliere arts die zeer gedreven is in de homeopathie, L Ellinger, een jonge hengst die ik had, op weten te knappen.

Hij had een enorm litteken l-achter en steeds deed hij iets stoms met dat been tot aan een distorsie van het kogelgewricht toe met als resultaat op de foto: I- artrose in het kniegewricht of II neerslag van botweefsel in het kogelgewricht (Second opinion).

Meneer was afgeschreven.

Ellinger is eerst aan de slag gegaan om het paard (wat volgens haar energetisch verstoord was geraakt in de zenuwbanen l-achter) zijn littekenweefsel weg te krijgen. Hoge potentie Arnica Montana er in (dat was zijn constitutietype) en verdomd; het litteken, 30 cm lang en 2 cm breed, begon te verdwijnen en meneer is weer helemaal goed gaan lopen nadat hij echt heel kreupel was! Hij staat nog steeds op dit middel en zelfs de arts van de foto snapte er niks van, de aanslag of artrose is dus aan het verdwijnen!

Das nou eens een vb van wat geen kattepis is, hoor, geen banketstaaf kwaaltje, lijkt me! En bij een peesbeschadiging en een sequester van het hielbot van een andere merrie van me hebben ook boven verwachting kunnen handelen na klaar te zjin met de reguliere middelen. Ze zou niet meer geheel opknappen. Ook daar wezen foto's uit en echo's van de pezen dat dat boven verwachting was gelukt!

daarom geloof ik, als ik dit topic doorlees, dat er wel degelijk goed werk wordt verricht door JJ en dat dat geen stomme toeval is. Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 12-09-07 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 09:46

Jezus.....We hebben het hier gewoon over Jan Jonas die op bepaalde spieren drukt waarbij hij voelt of deze verzuurd zijn! Zelfs ik kon dit bij mijn paard opmaken omdat die bijna ging zitten toen ik Jan na deed en bij zijn rug en bilspieren in de buurt kwam. Het is niet zo dat Jan voelt en dan een bepaalde ingeving krijgt met dat de paarden verzuurd zijn ofzo! Jou paard laat dit zelf wel zien door in elkaar te duiken als Jan bepaalde delen van het lichaam aanraakt. En dat hij dan een bepaalde pot met kruiden heeft waar heel de verzuring mee opgelost word......Ja ik zie dit niet zo als kwakzalverij of iets buitengewoons ofzo.

Ik heb bij meerdere paarden allerlei problemen op zien lossen door Jan zijn kuur maar niet doordat dit een of ander wonder middel is....nee, doordat het gewoon de afvalstoffen (verzuuring) uit je paard laat verdwijnen! Zoals mijn zusje heeft een zwart paard die in de zomer altijd bruin werd, na een kuur van Jan is dit nooit meer het geval geweest omdat je paard bruin word door alle gifstoffen in zijn lijf. Ook heb ik een paard mee gemaakt met chonische mok wat over is gegaan na een kuur van jan ook weer doordat je zulke gebreken krijgt van afvalstoffen.

Ik heb het nu met mijn eigen paard, als ik daarmee een dag op wedstrijd ben geweest waarbij hij veel spanning heeft opgebouwd en ik dat er niet uit heb gereden staat hij de andere dag met dikken benen op stal. Dit komt gewoon puur doordat hij veel gifstoffen heeft opgebouw met de spanning en dit niet kwijt heeft geraakt. Rij ik hem de dag erna gewoon weer beetje relex is hij weer van zijn dikke benen af omdat zijn afvalstoffen eruit zijn.

Ik vind dit allemaal niet zo wonderbaarlijk moet ik zeggen, het is gewoon allemaal heel logische namelijk. Ik hoef ook niet overtuigd te worden over Jan want dat was ik al doordat ik gewoon logische nadenk. Ik was alleen heel benieuwd naar meerdere problemen bij paarden die door de kuur of voedingsadvies van Jan zijn opgelost.
Laatst bijgewerkt door opaal op 12-09-07 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:54

Nee, ik zie dat ook neit als iets buitengewoons. ik vind het gewoon jammer dat er zo snel met dat soort termen wordt gesmeten..

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:12

Het vervelende bij deze 'alternatieve' lieden (Jonas, Taconis, Sidorak) is dat ze nooit prijs willen geven wát er nu in hun kuurtjes zit. Daardoor weet je eigenlijk helemaal niet of wat er nu in je paard gaat zoveel onschuldiger is dan de troep van de veearts, en je weet ook niet of het b.v. positief gaat testen op doping tijdens een wedstrijd.
Bovendien beoefenen ze niet een echt vak, waardoor ze ook niet verzekerd zijn voor eventuele beroepsfouten, en ze zijn er ook op aan te spreken voor een tuchtcollege.

Deze lieden zijn m.n. actief in het dravers- en topsportpaardencircuit, omdat iedereen daar op zoek is naar net dat kleine voordeel op de concurrentie.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:27

Knavia, niet dat ik fan ben van de drie die jij noemt. Maar hou wel in je achterhoofd dat juist de draf/rensport enorm critisch is met doping en wat ze dus krijgen op zijn minst doping proof moeten zijn.

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:13

Ik heb ook ervaring met Jonas!!

Mijn paard hoeste heel erg en de dierenarts kon niet echt z'n vinger op leggen waar dat probleem vandaan kwam. Wij dachten aan een allergie. Na heel lang rommelen met ventepulmin en prednison en broncho's heb ik op aanraden van een stalgenootje (had ongeveer zelfde probleem) Jonas laten komen. Mijn paard was ook mager en zag er slecht uit. Hij liep ook onregelmatig op rechts.

Ik heb Jonas laten komen die drukte op drie punten op mijn paard zijn lichaam en gaf een stofwisselingskuur type C. Het koste mij 110,00 euries. Mijn paard knapte enorm op en het hoeste werd minder, hij ging beter lopen etc etc. Na 5/6weken kakte alles weer in en kocht ik weer een kuur en daarna weer. Zo een stuk of 4 Deze hadden al een stuk minder resultaat en de tussenpozen dat het goed ging werden steeds kleiner.

Jan jonas zag wel dat het hoeste vanuit een darmprobleem kwam maar kon naar mijn mening het probleem niet helemaal oplossen alleen de symptomen behandelen. Hij was altijd erg snel weer weg en gaf weining uitleg en advies. Hij zei dat mijn paard scheef liep omdat hij buikpijn had dit was dus niet waar!! Zijn bekken zaten muurvast en hij kon zijn achterhand niet gebruiken. Ik denk dat deze man wel een bepaalde kennis heeft van het paardenlichaam en stofwisselingsproblemen maar het is zeker geen DA.

Ik ben samen met het stalgenootje naar Erik Laarakker geweest en wij zijn dik en dik tevreden. Mijn paard had een parasiet op zijn darmen en zat vast in zijn bekken. Zo zie je dat Jonas zeker wel warm zat. Het andere paard van dat stalgenootje had een schimmel op zijn darmen. Zij gebruikte de kuren al 4jaar !! En bleef ook iedere keer terugvallen.

Ik zou naar een holistisch DA gaan. Ik weet hoe het klinkt maar ze kijken naar je hele paard en concentreren zich niet op 1 probleem. Je hele paard wordt onder de loep genomen.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:15

Citaat:
en zat vast in zijn bekken

Nog eentje...
Van de regen in de drop.

Rob

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:27

Geuss1.
Kort samengevat:

Uit jouw verhaal concludeer ik dat Jonas niet graag zijn "patiënten" uit handen geeft als hij het zelf niet kan vinden.
Jammer is dat.
Gelukkig zijn jullie verder gaan zoeken.
Heb je dat ook aan Jonas doorgegeven?
Misschien dat hij er zijn lering uit kan halen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 00:42

RobvdPK schreef:
Citaat:

Nog eentje...
Van de regen in de drop.

Rob

Bloos Clown

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:08

RobvdPK schreef:
Citaat:

Nog eentje...
Van de regen in de drop.

Rob

Ik weet niet wat je hier mee bedoel Rob maar lijkt me ook weer heel logische als een paard vast komt te zitten in zijn bekken door buikpijn! Heel het darm gebeuren zit namelijk aan de rechte kant van het lijf van een paard, doe het daar zeer gaan ze die plek ontwijken dus scheef lopen.....

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:13

kaatje77 schreef:
Geuss1.
Kort samengevat:

Uit jouw verhaal concludeer ik dat Jonas niet graag zijn "patiënten" uit handen geeft als hij het zelf niet kan vinden.
Jammer is dat.
Gelukkig zijn jullie verder gaan zoeken.
Heb je dat ook aan Jonas doorgegeven?
Misschien dat hij er zijn lering uit kan halen.

Bij mijn vorige paard is Jonas wel gewoon verder gaan zoeken doormiddel van bloedonderzoek waar hij de bepalingen van heeft opgeschreven die ik moest laten nakijken bij de DA. Toen daar verder niks bijzonders uit kwam heeft hij mij geadviseerd om verder te gaan met onderzoeken bij een kliniek.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:29

Guess1 schreef:
Ik heb ook ervaring met Jonas!!

Mijn paard hoeste heel erg en de dierenarts kon niet echt z'n vinger op leggen waar dat probleem vandaan kwam. Wij dachten aan een allergie. Na heel lang rommelen met ventepulmin en prednison en broncho's heb ik op aanraden van een stalgenootje (had ongeveer zelfde probleem) Jonas laten komen. Mijn paard was ook mager en zag er slecht uit. Hij liep ook onregelmatig op rechts.

Ik heb Jonas laten komen die drukte op drie punten op mijn paard zijn lichaam en gaf een stofwisselingskuur type C. Het koste mij 110,00 euries. Mijn paard knapte enorm op en het hoeste werd minder, hij ging beter lopen etc etc. Na 5/6weken kakte alles weer in en kocht ik weer een kuur en daarna weer. Zo een stuk of 4 Deze hadden al een stuk minder resultaat en de tussenpozen dat het goed ging werden steeds kleiner.

Jan jonas zag wel dat het hoeste vanuit een darmprobleem kwam maar kon naar mijn mening het probleem niet helemaal oplossen alleen de symptomen behandelen. Hij was altijd erg snel weer weg en gaf weining uitleg en advies. Hij zei dat mijn paard scheef liep omdat hij buikpijn had dit was dus niet waar!! Zijn bekken zaten muurvast en hij kon zijn achterhand niet gebruiken. Ik denk dat deze man wel een bepaalde kennis heeft van het paardenlichaam en stofwisselingsproblemen maar het is zeker geen DA.

Ik ben samen met het stalgenootje naar Erik Laarakker geweest en wij zijn dik en dik tevreden. Mijn paard had een parasiet op zijn darmen en zat vast in zijn bekken. Zo zie je dat Jonas zeker wel warm zat. Het andere paard van dat stalgenootje had een schimmel op zijn darmen. Zij gebruikte de kuren al 4jaar !! En bleef ook iedere keer terugvallen.

Ik zou naar een holistisch DA gaan. Ik weet hoe het klinkt maar ze kijken naar je hele paard en concentreren zich niet op 1 probleem. Je hele paard wordt onder de loep genomen.

Ik denk dat dit met de meeste dierenartsen niet anders is. Bij mijn vorige paard is ook drie jaar lang van alles onderzocht zonder resultaat. Het enige wat elke keer werkte waren de kuren van Jonas. Ik heb alle klinieken hier in Nederland gezien, ben naar Rodinde Hoogeraad geweest die constateerde dat het bekken van mijn paard 10 centimeter scheef stond, zij heeft dit behandeld en recht gezet. Na paar maanden was het weer hetzelfde verhaal! Uiteindelijk moeten die stomme belgen erachter komen dat mijn paard atactische is! Ben toen gaan bellen met de oude eigenaar omdat ik het paard in wilde laten slapen en haar daar toch van op de hoogte wilde stellen. Nou toen vertelde ze mij dat ze zelf al tig keer dat bekken recht heeft laten zetten door Erik Laarakker, dat ze dacht dat ze dat paard zelf elke keer scheef reed en hem daarom verkocht heeft. Erik kijkt dus ook niet verder dan zijn neus lang is als hij zijn potje kan blijven vullen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:42

hopla schreef:
Jan Jonas hoort volgens mij in het lijstje thuis waar ook thijs Taconis in staat.
Mensen die bakken geld verdienen aan de lompheid en/of onwetendheid van de paardeneigenaars.
Oplichters dus.

Dat was wel mijn eerste gedachte. Gerrit Zomer vind ik ook zo een type. Maar er zit ook wel waarheid in hun verhaal.

We zijn ons te weinig bewust wat we onze paarden voeren. En idd bix is voor paarden, dus makkelijk te geven.

Ik ben ook nog steeds zoekende.

BV ik ben 3 weken geleden weer begonnen met 3/4 schep ponybrok van Subli, waarom? Ik wilde wat meer vlees en het gras is bij ons op, het hooi is graszaadhooi en hij krijgt alleen Subli zonder, een muesli zonder melasse en haver. Hij begon in te vallen, ik ben meer gaan rijden en ik wilde meer voeding om hem spieren te laten kweken, dus ik had ook meer eiwitten nodig.

In het begin ging het goed, nu dus de 3e week, en hij plast weer giga veel. Kennelijk hebben zijn lever en nieren toch last van de brok. Als ik langere tijd brok ga voeren, wordt hij foos/vadsig, krijgt dikke benen. Je kunt dan zien dat hij zijn vochthuishouding niet meer onder controle heeft. Overigens zit er een behoorlijke hoeveelheid suiker/melasse in brok. Om de mens voor het lapje te houden, de paarden moeten immers genoeg energie hebben voor het werk en suiker geeft dat ook. Een snelle energiegever, maar op de lange duur is dat geen goede gezonde voeding.

Dan zit er ook veel zout in brok, is dat om snel de verloren zouten in het zweten aan te vullen? Iig gaan ze ook daardoor meer drinken, ook dat is niet gewenst, de natuurlijke balans is verstoort. Wij willen ook niet na een zoute maaltijd de hele avond aan de kraan hangen.

De types die met wichelroedes je paard doormeten, tja het kan best mogelijk zijn hoor, alles is energie en ook elementen stralen waardes uit.

Maar de discussie over het hoe en wat, daar ben ik eigenlijk meer in geinteresseerd. Wil graag ervaringen horen, de kosten van de preparaten, wat er in die preparaten zit. Anders krijg ik weer Leen Taal ideeen.

Maar ik ben wel degelijk geinteresseerd in deze materie. Paardenvoeding is nl iets wat mijn volledige interesse heeft.