Onze pony is echt dun

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onze pony is echt dun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:04

Pulp, ontwormen, kuilgras

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:11

Ik kan erover heen hebben gelezen maar hoe oud is de pony??
Hoefbevangen, al een paar keer, en erg mager doet mij sterk denken aan cussing. Zit de pony dan ook nog eens heel dik in zijn haar zou ik daar eens naar laten kijken.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:10

Als de pony zo gevoelig is op hoefbevangenheid zou ik niet tegen de DA in gaan en niet bij gaan voeren.
Eerst tandarts erbij, als ze dan na een tijdje nog hooi laat liggen, nog een keer DA erbij.
Mijn shet, ook gevoelig voor hoefbevangenheid, raakte bij ons opnieuw hoefbevangen, ze kreeg hooi van de tweede snede of ouder wat al een jaar gelegen had (houden zelf onze voorraden op peil en zorgen dus dat het hooi zo lang kan rusten (*zonder schimmel enzo*)) als ze had gewerkt kreeg ze 1,5 handje Havens meusli, eiwitarm, suikervrij, ook speciaal voor sobere rassen, vergelijkbaar met PAVO Natures best. We voeren nu alleen hooi en een aantal supplement en het gaat prima!
Ik zou dus echt niet bij gaan voeren zonder met de DA te overleggen, liever dun dan hoefbevangen!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:47

bijvoeren is in overleg met de DA.
Die zei dat je het beste een zo arm mogelijke slobber kon geven.
Zo dacht ik aan nature´s best

p.s pony is 16

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:54

indd volgens mij da kwam 1 van onze pony's makelijk op hooi leven alleen..vond het toch niks ...toen hij bevangen was heeft hij 3 weken ofzo niks gehad hooguit drooge cracker en wel veel hooi daarna ben gewoon over gegaan op 1 handje nature's best.. en gaat perfect zo Lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 20:05

oke dankje

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:15

Ik zou ook zeggen meer hooi. brokken of muesli speciaal voor paarden die hoefbevangen zijn geweest..en iets van slobber of mais(meel)..en van mijn vee arts moest ik juist wel wortelen geven toen mijn pony hoefbevangen was..
En de veearts om raad vragen lijkt me het beste idee, gewoon een telefoontje en je problemen voorleggen..dan hoeft de DA niet eens perse te komen..
Vitamine stoot kan nooit kwaad vooral als ze gaan verharen..