Wat voor groente en fruit kan je je paard geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:38

Voert iemand hier zijn paard wel een rabarber? Of Rode bieten?

Rode bieten heb ik al een paar keer gevoerd maar rabarber nog niet. Vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.

Valentijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:39

Die van ons krijgen: appels, wortels,gedroogd brood.
Komkommer en witlof heb ik nog nooit geprobeerd.
Mijn pony die inmiddels al weg is lustte ook zure matjes (snoep)

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 19:18

Ik heb banaan geprobeerd en eva vond het erg lekker, haha zure matjes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:55

Onyx88 schreef:
Voert iemand hier zijn paard wel een rabarber? Of Rode bieten?

Rode bieten heb ik al een paar keer gevoerd maar rabarber nog niet. Vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.

Nee.. ik ken wel de Bieten Chips van de Paardendrogist!

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:31

Mijn (schoonouders in de toekomst) telen rabarber, de koeien lusten het wel maar Butje vond het erg zuur aan zijn snoet te zien. Jammer dat ik geen fototoestel bij had. Verder voer ik bijna alles aan groente en fruit, altijd kleine hoeveelheden als lekkernij.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:14

Dan denk ik dat er geen kwaad in schuilt om rabarber te voeren. Als koeien het ook hewoon opeten en er niet dood bij neervallen....

Zijn de bieten-chips bij de paardendrogist van voederbieten of van rode bieten?

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:16

Nee hoor de koeien zijn nog op en top en krijgen toch regelmatig de stelen die niet te verkopen zijn door bijv beschadigingen

Djoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:03

mijn pony's krijgen eens in de maand suikerbiet, vooral niet te vaak doen want het is niet echt goed voor de tandjes

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:16

Ik geef qua groenten en fruit wat ik zelf ook kan eten. Dus als het nodig is om het voor menselijke consumptie te schillen/koken, doe ik dat ook voor de groenten/fruit dat ik mijn paard geef. En hij krijgt zo ongeveer alles, van witlof tot paprika en van banaan tot meloen.
Hij is er nog nooit ziek van geworden. Geef het wel met mate.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:02

Onyx88 schreef:
Dan denk ik dat er geen kwaad in schuilt om rabarber te voeren. Als koeien het ook hewoon opeten en er niet dood bij neervallen....

Zijn de bieten-chips bij de paardendrogist van voederbieten of van rode bieten?

Rode bieten
Zoekfunctie > Bieten Chips

andiamo97

Re: Wat voor groente en fruit kan je je paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:18

Die van mij geef ik: appels, peen, mandarijnen, sinaasappels, bananen, brood natuurlijk, maar ook komkommer, broccoli en soms pikt ie stiekem een chipje van me of een koekje. Hij eet alles.. echt alles Dus ik moet hem altijd in de gaten houden.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:26

Nou volgens mij is alles wel zo'n beetje genoemd? Appels, wortels, bananen (zonder schil!), sisaasappels (zonder schil!), watermeloen (ook zonder schil), brocolli, witlof, bloemkool, komkommer, paprika (zonder de steel met pitjes!!).

heb ik nog iemand maïs horen noemen? vind mijn paardje heerlijk, zowel verse maiskolven als droge maiskolven. Ik bij verse maiskolven wel het blad eraf.

Mijn paard krijgt dagelijks wat groente of fruit, gewoon wat voor het lekker na het werk. Dus geen gigantische hoeveelheden.

Op een eerdere pagina zei iemand dat iedereen wel eens een suikerklontje geeft; nou dat krijgt mijn paard dus nooit van mij. Fruit is dan een stuk gezonder!!

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:01

die van mij krijgen weleens winterpenen, appel sinaasappel,komkommer,bruinbrood,mandarijn, en ze vinden t allebei erg lekker

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:03

Als ik mais geef krijgt hij een hele plant met stengel en al. Die vind hij wel lekker. Mijn bejaarde krijgt het niet meer weg maart vind die pitjes eraf mummelen ook wel leuk.
Ik heb gisteren suikermais in de tuin gezaaid, als het mislukt of zo is het ovor mijn paardje (lees niet zoet genoeg om zelf op te eten) de stengels zijn sowieso voor de knollies

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:05

okeej mijn lijst met groenten en fruit:
aarbei
sinaasappel
mandarijn
appel
banaan
wortels
komkommer

en veeeeeeeeeeeeeeel meer... je had het trouwens over dat je hem brood gaf... dit vinden paarden ook heel lekker:

pureer wat en fruit, koop een bruin broodje, stop daar gepureerde fruit tussen, en gooi over de gepureerde mix ook nog wat suiker... tadam!! ze vinden het heerlijk!

Riemke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:16

ik geef ze af en toe een sinaasappel met schil en al, geweldig geluid als ze die oppeuzelen.. het schijnt een lekker zacht neusje te geven alleen heb ik daar nog niets van gemerkt...

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:52

whahaha ik geef eigenlijk ook verschillende soorten fruit komkomer vind hij echt niet lekker gek beest

marleen89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:31

Ik geef paarden meestal gewoon appels peren en mandarijnen/sinaasappels (soms met soms zonder schil). Ze gaan er wel lekker fris van uit hun mond ruiken Zijn schillen van mandarijnen en sinaasappels erg om te geven?

marleen89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:31

Ik las ook dat iemand zijn paard wel eens snoep gaf.. dat lijkt me toch niet echt goed?

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:40

Wat ik Quasito voor groenten/fruit heb gegeven:
- Wortel
- Appel
- Banaan
- Mandarijn (vond ze niet lekker)
- Ze kregen wel is sinaasappel van de stalhouder, maar ik denk dat ze dat ook niet erg lekker vind.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:56

Ik heb mijn verzorgpony een paar dagen geleden een stukje paprika gegeven. Ik heb hem nog nooit zo vies zien kijken. En hij heeft wel een kwartier aan zijn halstertouw staan likken.

Bij mij op de oude manege was ooit een meisje die haar paard wel eens pizza en frietjes enzo gaf. Dat beestje was tonnetje rond, moddervet. Ik zei er eens wat van en toen kreeg ik een hele grote mond terug.

marleen89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:31

whahah nee pizza en friet lijkt me inderdaad niet erg goed voor een paard Raar als mensen dat doen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:51

liekieJ schreef:
Wat ik Quasito voor groenten/fruit heb gegeven:
- Wortel
- Appel
- Banaan
- Mandarijn (vond ze niet lekker)
- Ze kregen wel is sinaasappel van de stalhouder, maar ik denk dat ze dat ook niet erg lekker vind.

Katie is de hele dag zoet na één sinaasappel

Trouwens, ik geef al het fruit zónder schil. Neem liever het zekere van het onzekere, zo'n enorme sinaasappelschil lijkt mij nou ook niet bepaald gezond te noemen!

roompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:11

in de winter kregen mijn paarden altijd winterpenen, die kleine kreeg hem in stukjes gesneden
en een lekker appeltje of 2 vaak kleine appeltjes,
ze hebben nooit ergens last van gehad,

ook haal ik wel eens een zak vers brood, ook geen probleem.
en natuurlijk de absoluute lieveling van me lieverds peren , in de winter koop ik ze,

en in de zomer groeien ze aan de bomen bij ons, netzoals de appels.

en soms neem ik wat mee van de fruitschaal van thuis, mango, nectarines, meloen, sinaasappel, manderijn &banaan..
hoewel die kleine niks van dat lange kromme gele ding moet hebben

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 06:47

Eva lust ook stophoest heb ik gemerkt!