- Meer gaan trainen (opbouwend) en hem extra beweging geven. Dat wilt die zelf graag ook. Hij houd van trainen, dus dat komt wel goed! Mocht men daar nog tips voor hebben qua juiste hoeveelheid bewegingen etc. hoor ik het graag! Hij staat niet voor de kar. Hier zijn we wel mee bezig om hem daarvoor op te leiden (onder begeleidig).
- Geen brokken meer. De Metazoa brokken gooi ik vanavond nog weg want durf het ook niet meer aan de rest van de kudde te geven. Was er van de week met een mini mini handje weer mee begonnen. Niet bij hem, die is van de brokken af, maar wel bij zijn kudde maatjes, maar na de verhalen krijgen die het ook niet meer.
- Alles goed uitzoeken en op een rijtje zetten hoe of wat.
- Liksteen met vitaminen/mineralen zoeken. Iemand die daar nog een goede van weet om ze in de tussen tijd een beetje op weg te helpen?
Elcid: Dat is ook wel heel heftig zeg! Snap helemaal dat je de metazoa gelijk hebt weggedaan. Hier gaat de metazoa ook weg. Die gooi ik vanavond nog in de container (heb het voer thuis staan). Komt er bij de pony's niet meer in.
Hooicobs heel even snel naar gekeken en daar zit ook nog best veel suiker in als ik het zo zie? Maar ga mij er sowieso eens goed in verdiepen.
MyChoice: Ook heftig zeg! Ging dat ook weer over toen je stopte met voeren?
Lynn_Nikita: Nee, nog niet geprobeerd, maar zie in een reactie boven jou dat het ook weer slecht af te raden is.
Caatje: Die ga ik ook zeker dan even op het lijstje zetten! Dank je wel!
Hilary: Nog niet. Staat wel op de planning om inderdaad een allergie/bloedtest/PPID test etc af te laten nemen bij de DA. Zodat we zeker weten hoe of wat. Ook idd vanwege wat uit er uit de Mihealth scan en naar aanleiding van jullie tips. Dus dat komt sowieso op de planning te staan en in orde! En van daaruit verder kijken.
Van gras af is hier geen optie. Dan moet ik verhuizen als die van het gras af moet en omdat ik voor de volle 100% zeker weet dat zijn reactie van de brokken kwam en niet van het gras staat verhuizen nog lang niet op de planning. Moest hij ooit om wat voor reden dan ook vanwege gezondheid niet meer op gras kunnen verhuizen we uiteraard, maar voor nu nog lang niet aan de orde.
Daarnaast liep hij zodra ik stopte met het voeren van de brokken gelijk weer stukken beter en had alleen nog hulp nodig om weer beter in zijn vel te zitten. Na twee weken waren alle klachten ook weer weg.
Voor nu krijgt hij in ieder geval geen brokken meer. En krijgt alleen wat hij nodig heeft en ik schroef zijn training omhoog (wel opbouwend natuurlijk). Hij loopt verder gelukkig gewoon zuiver en goed. Is weer helemaal zichzelf. Moeten er wel weer even in komen met de training, maar zodra dat weer helemaal goed zit kunnen we echt weer lekker aan de slag. Hooguit nog even het juiste schema voor onszelf zoeken.
Dank je voor de tip van de balancer. Ga ik zeker ook even naar kijken! Echt heel fijn dat jullie allemaal zo mee denken!
BM_Stables: Allergietest wil ik inderdaad laten doen! Want dat het van de brokken komt daar ben ik zeker van. Ook omdat hij het nu gewoon weer goed doet (houd hem wel in de gaten natuurlijk). Hooi laten testen wil ik ook nog doen.
hij zegt intussen nog even hallo en wilt laten zien dat hij heel druk was met spelen met Frodo vandaag! We waren aan het werken in vrijheid en meneer gebruikte spelen met Frodo als uitweg om niet aan het werk te hoeven

Hij is degenen die bovenop Frodo springt.
Frodo is de hengst van de kudde. hij de ruin: