Swanzie schreef:Ik zou ten eerste eens kijken of een toevoeging van een vitamine brok wellicht kan helpen. Bij stress verbruik je zeer veel vitamines; vooral e en magnesium. Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom hij extra lijkt te verzuren bij wedstrijden (extra stress).
Mijn paard verzuurde ook altijd rrg snel bij de training... daarna ook veel pompen en weinig energie. Sinds ik een andere viramine brik bij voer, is dit niet meer het geval. Ik ben overgestapt van marstall naar equilin
Ik moet me toch eens wat verder verdiepen in dat vitamine e/selenium verhaal

Wat voor vitaminebrok voer jij bij?
Swanzie schreef:Verder zou het wellicht helpen om je eisen/verwachtingen wat omlaag te draaien bij wedstrijden?
Ik begrijp dat je er lang uitgelegen hebt (je paard).
Dus wellicht gewoon zweepje mee in de ring nemen met als enige doel dat het tempo erin blijft en niet gaan om de winstpunten...
En ook kijken hoe je hem verder wat extraverter krijgt.
Paard van mijn zus klapte ook altijd dicht in de ring.... hoe meer stress, hoe langzamer het tempo werd en hoe minder ze op hulpen reageerde...
Zij heeft toen ook gewoon een tijdje met een zweepje de proef gereden..
Als je eigen doelen lager liggeb, krijg je zelf ook minder stress in de ring...waardoor het paard ook minder stress zal ervaren...
Mijn eigen verwachtingen zijn niet idioot hoog. Ik weet ook niet of ik over verwachtingen moet spreken. Ik hoop alleen op prettiger rijden. Het gevoel hebben dat je er aan kán rijden.
Ik heb het gevoel dat mijn paard reageert zoals het paard van jouw zus. Voordat ik stress release deed, heb ik ook lang gedacht aan HC starten ivm zweepje (instructrice was het er niet echt mee eens). Tijdens die stress release toch meer de bevestiging gehad om dat juist niet te doen. Omdat je er jezelf mee voor de gek houdt. Maar ik ga jouw idee toch even bij juf voorleggen, mocht er niets uit het onderzoek komen.

kiomiamigo schreef:T’s, ik heb je OP gelezen de rest doorheen gewandeld.
Wat mijn vragen aan jou zouden zijn?
Vind jij jezelf knap? In de zin van ben je trots op wie je bent?
Hoe ben jij zelf in groot vreemd gezelschap?
Ben jij zelf introvert of extravert?
Je hoeft hier geen openbaar antwoord op te geven, ze zijn bedoelt om over na te denken. Kijk eens in hoeverre je paard jou qua doen en laten spiegelt. Herken je dingen hierin dan kun je hier mee aan t werk (je bent al stressrelease aan t doen las ik, top!) Je hebt best kans dat als je met jezelf aan de gang gaat, je paard zn gedrag ook verandert.
Succes en als je vragen hebt Mn pb staat open.
Ik heb je een PB gestuurd...

Dit is trouwens echt volgens mij het eerste topic ooit dat ik op Bokt heb gelezen, met een probleem... Waarbij een lichamelijk ongemak eigenlijk door iedereen wordt afgeserveerd!!!
Clasical schreef:Eens; Z is wel een rubriek waar er ook veel blijven “hangen”, omdat een paard niet verder komt of omdat er al de nodige blessures zijn, vooral bij paarden die hun fysieke of mentale grenzen niet zo goed aangeven.
Het zou dus echt wel kunnen.
Bij lange niet iedereen die naar de Z gaat haalt het niveau daarboven.
Jouw paard geeft wel een grens aan, het feit dat jij daar in zekere mate gehoor aangeeft ( respect daarvoor) neemt niet weg dat het kan dat hij aan zijn max zit.
Misschien vermenselijk ik nu te veel hoor... Maar waarom zouden mentale grenzen niet opgezocht kunnen/moeten worden bij paarden?
Is dat niet iets dat tegenwoordig heel normaal is? Ik denk even aan een Tristan Tucker....