Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Lastig, dan blijft het inderdaad gewoon uitproberen.
Rio kreeg een hele dikke koker van de Coolstance Copra (hij had gewoon een kogelronde uier tussen de achterbenen hangen met een gaatje aan de voorkant, echt bizar) , dus ben ik weer teruggeschakeld naar luzerne. Toen werd de koker dunner, maar nog steeds de helft te dik, dus toen vroeg ik me af of hij misschien niet nu ook allergisch/overgevoelig was voor luzerne aangezien je luzerne en dikke kokers wel vaker hoort. Dus de luzerne vervangen door soja en nu wordt de koker weer steeds dunner.
Ik ben zelf niet echt fan van soja voeren, maar het werkt erg goed qua spiervorming en je voert er in verhouding veel minder dan van alle andere spullen dus dat is dan wel weer een voordeel.
Als hij allergisch reageerde op de whey, dan zou het nog kunnen dat hij last had van de lactose die nog in whey concentraat zit. Dat kan bij sommige paarden voor darmklachten zorgen. Rio had er geen last van, maar in het kader van better safe than sorry ben ik met hem overgeschakeld van whey concentraat (uit mijn hoofd 5gr lactose/60 gr dagdosis poeder) naar whey isolaat (0,2gr lactose/60 gr poeder). Maar dat moet je dan wel weer testen, en dan kun je net zo goed voor iets compleet anders gaan.
Jotoma schreef:Is de sojaschroot wel met gmo?
En hoe kan t dat die eiwitten dan weer anders zijn dan uit lucerne of coolstance?
Want ergens neig je er idd bij [***] naar om t ook op de eiwitten te gooien.
meiske1577 schreef:Wat is jullie mening over het supplement BCAA van Pharmahorse?
Ninx schreef:meiske1577 schreef:Wat is jullie mening over het supplement BCAA van Pharmahorse?
Las ik nu dat je 5x pw traint, en dan nog 1 of 2 x longeren?
Wanneer dat zo is breek je juist spieren af.
Je zou eens een cursus trainingsleer kunnen volgen bij bijvoorbeeld Tonkie Collee.
Endurance, maar de basis is toepasbaar bij alle disciplines.
Wanneer je zoveel traint heb je veel kans op blessures.
Rust is 1 van de belangrijkste onderdelen van een goede training.
Verder zoveel mogelijk vrije beweging....