Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardje schreef:Denk ik niet, want waar ik haar kocht stond ze volledig op het land en was ze ook al zo. Overigens begrijp ik dat je zo denkt, maar mijn vorige paarden waren een stuk looplustiger. Kregen wel wat meer voer en kwamen op die stal (helaas) niet elke dag buiten.
Heleennn schreef:Ik denk dat je hier de clue even mist, Onali. TS heeft op een halfuurtje tijd al geregeld dat het paard vanaf nu elke avond een uur naar buiten kan. Over bijvoeren heeft ze nog geen beslissing genomen. Als dat buitengaan al zo snel geregeld wordt kan een beetje meer tijd misschien zorgen voor een ideale situatie voor het dier. Dat valt af te wachten. Maar om nu meteen al te stellen dat ze haar gaat pesten is een beetje overdreven en klopt ook niet.
paardje schreef:Voor de duidelijkheid: ik heb altijd wat energierijkere paarden gehad. Vandaar dat ik nooit echt iets heb bijgevoerd. Daar ben ik nu naar op zoek.
paardje schreef:Eight schreef:Meer krachtvoer en minder naar buiten? Het zal aan mij liggen maar ik snap dit niet, ze loopt in de filmpjes boven tempo. Ze moet wat minder braaf worden? Ik denk dat jij gewoon niet het juiste paard te pakken hebt voor jouw doeleinden. Mening ruiter zou maar al te graag zo'n braaf paard hebben
Ze mag wat míj betreft wat meer energie en wil om te lopen krijgen. Wellicht geeft 1 kilo brok haar wat te weinig energie.
Myrth97 schreef:paardje schreef:Bedankt voor jullie tips qua voer. Ik houd dit topic er na mijn vakantie bij en ga me er dan eens goed in verdiepen wat ik zou kunnen gaan bijvoeren.
Onali, ze gaat zich nog verdiepen en niet haar paard gelijk pesten met voer.
Onali schreef:Myrth97 schreef:
Onali, ze gaat zich nog verdiepen en niet haar paard gelijk pesten met voer.
Ik lees het zoals het er staat.
Ze gaat zich erin verdiepen WAT ze gaat bijvoeren.
Nogmaals als het niet in het paard zit waarom dan voer erin gooien die niet nodig is zodat er een chemische reactie komt vanuit het paard en dan hopelijk in goede banen te lijden valt.
Phoya schreef:Jij hebt je keuze al gemaakt: paard moet vlugger, ik ga bijvoeren.
Succes dan.
paardje schreef:Ik geef het hier nog 1 keer aan, omdat ik voor zover ik weet mijn eerste bericht niet meer kan aanpassen: ik ben niet op zoek naar rijtechnisch advies, maar naar een aanvulling op het voer wat mijn paard nu krijgt. Ik vraag verder niet om nog meer meningen over het naar buiten gaan, dan die ik tot nu toe heb gezien. In mijn ogen is daar genoeg over gezegd en jullie meningen daarover zijn mij duidelijk.
Als er mensen zijn met ervaring qua voer dan hoor ik het graag. Zou fijn zijn als jullie dan willen vermelden wat je doel was met het bijvoeren van dat product. Ik krijg hier ook sterk het idee dat de meningen over bijvoeren verschillen, omdat mensen recreatief rijden of echt voor de sport, maar dat is niet aan ieder zijn profiel duidelijk te zien.
Koper schreef:paardje schreef:Ik geef het hier nog 1 keer aan, omdat ik voor zover ik weet mijn eerste bericht niet meer kan aanpassen: ik ben niet op zoek naar rijtechnisch advies, maar naar een aanvulling op het voer wat mijn paard nu krijgt. Ik vraag verder niet om nog meer meningen over het naar buiten gaan, dan die ik tot nu toe heb gezien. In mijn ogen is daar genoeg over gezegd en jullie meningen daarover zijn mij duidelijk.
Als er mensen zijn met ervaring qua voer dan hoor ik het graag. Zou fijn zijn als jullie dan willen vermelden wat je doel was met het bijvoeren van dat product. Ik krijg hier ook sterk het idee dat de meningen over bijvoeren verschillen, omdat mensen recreatief rijden of echt voor de sport, maar dat is niet aan ieder zijn profiel duidelijk te zien.
Voeren gaat je niet helpen. Ze zal van meer energie in het voer hooguit riller worden.
Wat je wel zou kunnen helpen is een instructeur die jou kan leren hoe je een voorwaartse overgang naar stap kan rijden. Langzamer gaan draven en dan in stap storten en daarna het paard weer naar voren porren in snellere (maar net meer voorwaartse) stap ga je met geen enkel voer verhelpen.
Seventeen schreef:Voer kan wel zeker een verandering brengen in de looplust van het paard. Als de mens immers gezonder, beter en passender gaat eten kun je je ook frisser, gezonder en voornamelijk fitter voelen. Dat is bij een paard niet anders.