[***] schreef:@ Koper : En de levertesten waren gewoon normaal dan als ik het goed begrijp?
Wat doe jij nu dan om die lever in balans te brengen? De darmen heb je verder geen problemen/ervaringen mee?
De veearts ontkende dat het een leverprobleem zou kunnen zijn
Paard is een paar jaar geleden behandeld voor de lever en enkele problemen (zoals hoesten en de ontstekingen in zijn huid) zijn toen verdwenen. Momenteel krijgt hij ondersteuning dmv enkele supplementen. Hoe hij daarop reageert zal uitwijzen of verdere ondersteuning in de vorm van bloedzuivering nodig zal zijn.
Mijn merrie is zoals ik al aangaf gevoelig op de dikke darm. Zij reageert ook heel anders op bij voorbeeld een ontgifting dan mijn ruin. Voor haar ben ik nog aan het zoeken wat goed bij haar past in de zomer, toevallig heb ik hierover gisteren beraadslaagd met mijn instructrice die een paard heeft met vergelijkbare problemen (ook een paard uit een metaaljaar). Afgelopen winter heeft mijn merrie regelmatig last gehad van koliek, ze heeft toen een middel gekregen wat de kolieken voorkomt en wat ook de opname van voedingsstoffen in de darmen bevorderde. Haar vacht en algehele conditie werden daar beter van.
Voor de nieren/blaas heeft ze in de winter extra ondersteuning nodig. Wat ook logisch is, de winter is voor deze waterenergieën de zwaarste periode.