cissie schreef:
Precies, dat dus

Wordt vaak niet gezien, ik ben aan het zoeken gekomen toen mijn eigen paard een 'bril' kreeg.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
connie64 schreef:hoeveel kilo hooi dan wel kuil krijgt hij? wat weegt hij?
hoeveel uren is hij in beweging (dressuur, buitenrijden, springen?)
je zegt dat hij t dubbele krijgt van wat de rest krijgt maar dat is geen voermeter...
connie64 schreef:je vind m erg schraal, vind bv de dierenarts dat ook of vind je dat in vergelijking met andere paarden?
voel je zn ribben of zie je zie..
Wij hebben sinds kort een 2 jarige, zit geen grammetje vet aan en mn andere 14 jarige. tja die heeft dus wel een grammetje vet.....Hier in nederland staat 9 vd 10 paarden te zwaar en zodra we een ribje voelen vinden we een paard te schraal...
Heb je misschien een foto of beter nog een filmje, foto kan vaak erg vertekenen...
myk_en_shant schreef:Een slowfeeder is juist goed voor een paard die wat mager is, de hele dag heeft ie dan eten voor zn neus. Juist het schrokken / gulzig is slecht voor lichaamsopname. Je krijgt suikerpieken, die het lichaam weer op moet lossen. En vaak is dit in energie en niet in de gewichtstoename.
Zelf ben ik meer weg van NutriMash van Vitalbix, hier zit wel de benodigde dikmakers in, Maar niet de suiker.
connie64 schreef:ik wil niet zeurderig overkomen hoor!!ik probeer met je mee te denken.....
ik kan op een kruiwagen een baal hooi van 30 kilo leggen maar losgetrokken kan ik er 2 kilo op kwijt.....
paard wat zo schraal staat moet sowieso altijd hooi hebben....en dan bedoel ik echt 24u per dag moet ie dat kunnen eten.
Ik maak toch uit je post op dat dat niet het geval is.
Als je dat nou eerst eens een week of 6 voor mekaar krijgt en hij blijft nog zo schraal zou ik niet zelf gaan dokteren.Iedereen geeft kilo s pulp, brok en weet ik niet wat terwijl een paard op hooi eigenlijk gewoon voldoende is.(jaja bokt als hij gezond is en jaja uitzonderingen daargelaten)....
Nies_ schreef:Die van mij worden met slof feeders juist gulzig. Trekken heel die netten kapot en gaan slaan. Ik vind het dus poedersuiker dingenGewoon even kijken wat goed werkt, maar in ieder geval veel meer hooi in dat beest. Ik snap niet dat je dat nog niet gedaan hebt nadat het hier tien keer gezegd is.
myk_en_shant schreef:Een slowfeeder is juist goed voor een paard die wat mager is, de hele dag heeft ie dan eten voor zn neus. Juist het schrokken / gulzig is slecht voor lichaamsopname. Je krijgt suikerpieken, die het lichaam weer op moet lossen. En vaak is dit in energie en niet in de gewichtstoename.
Zelf ben ik meer weg van NutriMash van Vitalbix, hier zit wel de benodigde dikmakers in, Maar niet de suiker.