Raamzicht schreef:xyzutu2 schreef:Hier zijn we vorig jaar noodgedwongen met lijnzaadbrok gestopt omdat de twee belangrijkste leveranciers ruzie kregen over hoe het brokje eruit zag en er alleen nog een versie met melasse te koop was die gewoon naar Sultana's rook, zo zoet... Erg jammer.
Edit: ik zie net dat Horsefood van Gorp hun luzernebrokjes Lijnzaad Kant en Klaar zonder suiker weer terug in het assortiment zijn. Superfijn spul om extra eiwitten en vet mee te voeren (hoewel de eiwitten minder goed opneembaar zijn dan die uit esparcette, als ik de resultaten van vorig jaar vergelijk met nu met esparcette), dus die ga ik nu toevoegen aan de esparcette. Eens zien of dat nog invloed heeft op de bespiering. Ik vind het in elk geval een erg fijn idee dat er inuline en vitamine E in zit en dat het suikervrij is, en geen krachtvoer.
Ik geef gemicroniseerd lijnzaad van pure linseed. Misschien ook nog een optie voor je anders? Geen suikers of melasse toegevoegd. Pure lijnzaad kort verhit. Soort meel.
Die kende ik nog niet, maar het klinkt alsof ze een zelfde procede volgen als de Horsefood/van Gorp brokjes. Daarbij vind ik de extra vitamine E in de brokken ook prettig (naast de prijs