Geen brok, maar welk krachtvoer dan voor sportpaard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:26

EllenRose schreef:
Even een kleine update: Ik heb op advies van Pure Paardenvoeding gekozen voor Vitalbix Daily Complete in combinatie met Pure Linseed. Het rantsoen wordt aangevuld met lucerne en haver, maar dan in een betere verhouding dan ik het nu voer (waardoor de verschillende stoffen beter uitgebalanceerd zijn en er meer voedingsstoffen opgenomen worden). Eens kijken hoe de paarden het daar op doen :)

Super voer, maar vitalbix daily plus is wel een brok en daar wilde je juist vanaf.............

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 18:33

baudyh schreef:
EllenRose schreef:
Even een kleine update: Ik heb op advies van Pure Paardenvoeding gekozen voor Vitalbix Daily Complete in combinatie met Pure Linseed. Het rantsoen wordt aangevuld met lucerne en haver, maar dan in een betere verhouding dan ik het nu voer (waardoor de verschillende stoffen beter uitgebalanceerd zijn en er meer voedingsstoffen opgenomen worden). Eens kijken hoe de paarden het daar op doen :)

Super voer, maar vitalbix daily plus is wel een brok en daar wilde je juist vanaf.............

Dat klopt, omdat standaard brok vaak wordt geperst met veel melasse en zetmeel en weinig bruikbare stoffen. Toen ik dit topic aanmaakte wist ik nog niet dat er ook brokken zijn die op andere manieren worden geperst. Voor zover ik weet zit Vitalbix Daily complete vol mineralen, vitaminen, sporenelementen en andere bruikbare stoffen en wordt de brok geperst zonder melasse en zetmeel :)

baudyh

Re: Geen brok, maar welk krachtvoer dan voor sportpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:35

Ja vitalbix is een super brok. Maar ik had alleen jou opening topic gelezen en daarin stond dat je geen brok meer wilde. Vandaar.