Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GMekkes schreef:Onze paarden krijgen allemaal onbeperkt hooi.
De ronde baal zo in de weide zetten kan wel als je het niet erg vindt dat ze veel verspillen.
Wij doen het ook weleens in de winter wanneer er minder voedingswaarde in het gras zit.
Als je je er 1 of 2x een baal neer zet dan zie je er bij ons de volgende zomer niets meer van.
Zou het geen optie zijn om midibalen te kopen en vervolgens zulke grote porties te voeren dat ze alsnog onbeperkt hebben? Zo doen wij het wel, ik durf bij onze paarden geen net of gaas te gebruiken omdat ik bang ben voor ongelukken.
maringe schreef:Als de baal in een palletbox past, zou ik hem er in leggen en dan een net erover spannen, dan denk ik dat er het minst geknoeid wordt.
Je zegt dat ze gaten in een net bijten, maar bijten ze er steeds nieuwe gaten in of stoppen ze als er enkele gaten in zitten. Want als ze stoppen dan blijft er toch nog veel net over en zal er nog minder geknoeid worden dan dat er geen net overzit.
Batlow schreef:maringe schreef:Als de baal in een palletbox past, zou ik hem er in leggen en dan een net erover spannen, dan denk ik dat er het minst geknoeid wordt.
Je zegt dat ze gaten in een net bijten, maar bijten ze er steeds nieuwe gaten in of stoppen ze als er enkele gaten in zitten. Want als ze stoppen dan blijft er toch nog veel net over en zal er nog minder geknoeid worden dan dat er geen net overzit.
Mocht ik dat doen, dan koop ik toch eerst een aanhangwagen net om te kijken hoe dat verloopt. Je hebt best een groot oppervlakte qua net nodig en dat is vaak best aan de prijs. Ik zag ook dat er netten bestaan die je dus om zo'n ronde baal doet, maar die zijn ook aan de prijs en ben bang dat ze dat ook zo open hebben.. Het is jammer dat de netten zo duur zijn, anders is het geen probleem om te proberen. Ik twijfel nu een beetje om het wel of niet te doen. Ik heb in ieder geval contact gehad met een bedrijf die een hooistolp heeft voor een lage prijs. Onder zit een klein scheurtje maar na een foto gezien te hebben neem ik aan dat ze dat niet verder kunnen slopen (hopelijk)