Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:25

ik moet gluco balance voeren voor zijn gezondheid, voer liever ook maar 1 ding...en uitrekenen doe ik ook niet, ik geef gewoon een halve kg brok en een schepje poeder....

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:35

1 Ding voeren is ook mijn voorkeur. Vandaar ook de liquihorse want bij ons krijgen ze geen brokken. Alleen als ze hard moeten werken. Verder gewoon gras, hooi met liquiorse en een paar wortels. Maar ik denk Tcm62 dat wij allebei het beste voor hebben met onze paarden maar dat ieder dat op zijn manier oplost.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:29

Ik zie dat de meningen verschillen.

Giga tekorten hadden ze hier niet enkel bij de Tinker was een magnesium tekort en dat terwijl ik al musli voerde die HOOG in de vit. en mineralen zat. Ook kregen ze een vitaminekorrel bij en nog had ik tekorten bij mn pony's.

Mijn exceem-fjord heb ik nu 10jaar ze is nu 26j en nog nooit heeft ze zo gaaf eruit gezien! veel bloedonderzoek gedaan is zelfs een keertje spierbevangen geweest ondanks genoeg vit. en mineralen.
Nu staat ze met pensioen en glimt als een spiegel en geen wonden meer te zien.

Tinker heb ik nu bijna 2 jaar,was behoorlijk verwaarloosd en was daardoor ook wat apatisch,dier voelde zich duidelijk niet lekker. (draaide zich om als je haar wou benaderen,zo sneu)
Nu komt ze op mijn af,wil nu wel de aandacht en dingen voor je doen. Ik moet nog 1 bloedonderzoek doen om de magnesiumwaarde te checken maar ik twijfel niet dat dat helemaal goed zit nu gezien haar hele gemoedstoestand.

Magnesium had ik voorheen al bijgevoerd dus ik heb alles geprobeerd van citraat-chelaat-oxide enz enz maarrrrr allemaal in poeder of brokvorm. NIKS sloeg dus aan,deze vloeibare variant slaat WEL aan.

Kan iemand mij uitleggen waar dat dan aan ligt? En dan met name de magnesium die zo mooi is gestegen!!! Daar ging het mij voornamelijk om dat de rest ook zo goed resultaat geeft had ik niet durven dromen.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:05

Misschien ( ik ben dan ook geen wetenschapper of zo maar hoor wel eens dingen) zou het zo maar kunnen zijn dat de mag nu wel goede resultaten geeft omdat je de andere sporen elementen nu in de juiste verhoudingen geeft. Dit is nml zeer belangrijk. Verder denk ik dat het feit dat liquihorse vloeibaar is alles makkelijker wordt opgenomen door het lichaam. En al verschillen de meningen, als het resultaat er is wat je wil, je paarden goed in het vel zitten en jij je er happy bij voelt moet je gewoon doorgaan.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:03

Ja ondanks dat ik mijn bedenkingen had ben ik echt meer dan tevreden.
Ik zie het aan mn paardjes terug en ik ben zo ene van zien is geloven hahaha

Ook het feit dat t vloeibaar is vind ik fijn want je zou het ook rechtstreeks kunnen toedienen mocht je geen krachtvoer willen of kunnen verstrekken of gewoon over het hooi vernevelen.

Tot nu toe ben ik super tevreden over Liqui horse.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:15

N.a.v. dit topic heb ik het van de week ook besteld voor 2 van mjin merries. Gisteren is t binnen gekomen, dus ik zal het vandaag of morgen mee nemen naar stal. Ik hoop dat ze het eten.
Jullie waren begonnen met een klein beetje te geven?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 09:30

Ja rustig introduceren hihi
Ik geef het nu met een spuitje in omdat ze niet veel krachtvoer krijgt en twee dopjes nodig heeft dan eet ze t voer niet meer.
Maar met spuitje gaat prima!

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:36

Mijn paard, stresskip, reageert ook goed op de liquihorse relax. Wanneer ik niet goed oplet en iets te weinig geef, merk ik het direct aan zijn gedrag. Gewoon krachtvoer krijgt hij niet vanwege maag- darmproblemen. Wel krijgt hij coolstance, Alpen grun mash en esparcette naast gras en hooi.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:48

@henshem: Wat is voor jou de aanleiding geweest om de coolstance en de esparcette te gaan voeren? en waar bestel je dat? (zag even zo snel dat de coolstance o.a. bij Rene Wielens te krijgen is)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:43

Mijn paard heeft snel last van maagzweren en darmontstekingen. Gewoon krachtvoer is dus een no go. Coolstance bevat goede vetten ten behoeve van de spijsvertering en esparcette bevat natuurlijke ontstekingsremmers. Coolstance voer ik al een tijd, maar even niet omdat er geen voorraad meer was, mijn paard ging toen echt minder. De esparcette voer ik sinds een maand (via pure Paardenvoeding) en op de combi doet hij het echt fijn.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:21

funnyhorses schreef:
Ja rustig introduceren hihi
Ik geef het nu met een spuitje in omdat ze niet veel krachtvoer krijgt en twee dopjes nodig heeft dan eet ze t voer niet meer.
Maar met spuitje gaat prima!

Je zou het ook over het hooi kunnen voeren hè! Maar spuitje kan idd ook. :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:24

Ja maar omdat ze samen eten vind ik met spuitje makkelijker dan weet ik zeker dat ze de gehele hoeveelheid binnen krijgt.