Wie voert er Pavo Speedibeet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Wie voert er Pavo Speedibeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:46

Die van mij wil het nu weer niet los eten, dus ik meng het met safe and sound van dodson and horrell, dat ruikt ook heerlijk kruidig. Nu eet ze de emmer netjes leeg.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:41

Care4life, wordt het! Was deze optie vergeten omdat Shire er kriebels van krijgt maar kwpner deed het er goed op :) vandaag had meneer alles op en nu na twee weken heb ik wel het idee dat hij wat aankomt *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:11

Ik voer nu al even Fiber Force en bevalt goed. heb oa Equifyt, HugHo en Marstall gevoerd, maar ik wil er ook makkelijk aan kunnen komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:28

Waarom voor je de fiber force? Gebruik je het toevallig ook voor het aankomen? Is het volgens jou een vervanger voor luzerne?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:58

Ik mengde eerst zelf, dus had tig bakjes staan. Daar kwam ik een beetje van terug. Ik had daarvoor de andere merken gevoerd, maar wilde ergens makkelijk aankomen.
Het ruwvoer van stal zou goed zijn, maar het verschilt weleens. Er zit heel weinig Lucerne in, dus daarvoor geven we het niet. Maar het is wel voer wat ik durf te geven in lage hoeveelheden. Nu geef ik alsnog Force bij, omdat we geen kilo's Fiber Force geven en dan de magnesium en lijnzaadolie.
We gaven compact gras losgemaakt door het voer eerder. In mn hart wil ik dat wel weer geven om ze lekker te laten kauwen, maar mn ruin mag echt niet dikker worden, dat is een obesitas pony. Ze staan met zn 3en 24/7 buiten en eten samen. Ik geef ze wel apart, maar ik moet dat wel wat regelen. de hengst staat wel op stal en krijgt meer.
Fiber Force bevalt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:41

Selka schreef:
Care4life, wordt het! Was deze optie vergeten omdat Shire er kriebels van krijgt maar kwpner deed het er goed op :) vandaag had meneer alles op en nu na twee weken heb ik wel het idee dat hij wat aankomt *\o/*

Da's fijn! Dan gaat het de goede kant op, toch?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

Zeker :) Ik ga het even zo volhouden en mocht het aankomen stoppen of te langzaam gaan de hoeveelheid opvoeren.

Morgen komt de dierenarts voor iets anders dus vraag ik meteen haar mening nog even over het tempo van aankomen :)

Luna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:33

Ik heb een vraag over pavo speedibeet. Eerder in dit topic staat dat iemand een schep speedibeet in een emmer water laat weken en dat het dan een halve emmer speedibeet wordt.
Nu heb ik 2x speedibeet gegeven. Ik geef dan 50 gram op 2,5 liter water. Als ik het dan laat weken dan zet de speedibeet niet echt uit. Het blijft meer op de bodem van de bak liggen.
Doe ik iets verkeerd?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:39

Je hebt je een factor 10 vergist: 50 gram speedibeet moet je aanmaken met 250 ml water, niet met 2500 ml (2,5 liter)!

Luna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:30

Hilli,

Bedankt voor je reactie. Nu snap ik waarom het er bij mij nog zo uit ziet. Ik zal morgen een stuk minder water erbij doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:36

Aangenomen dat je echt 50 gram bedoelt (categorie flinke hand vol) en niet 500 gram (10 flinke handjes vol). Als je het 1:5 aanmaakt, dan zet het flink uit :j , succes!