kurkuma poeder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:08

Mac schreef:
Ik mik het vrijwel overal door. Soepen, stoofpotten, gehakt, roerbak ...
Curcuma heeft een gunstig effect op het hele spijsverteringskanaal. Het helpt bij maag- en darmzweren maar ook de onstekingsremmende werking kan een positief effect hebben op de ingewanden. Overigens ben ik mijn hond de curcuma gaan geven vanwege haar knie. Ze is nu 9 jaar oud en is al die 9 jaren een ontzettend slechte eter geweest. Dacht dat dat gewoon bij haar hoorde; het is sowieso een heel gevoelige hond. Maar: sinds ik haar curcuma geef, eet ze alles wat je haar voorzet! Altijd in voor iets te eten - het lijkt wel een gewone hond :D . Bijzonder, vond ik, vooral omdat dat dus niet was waar ik de curcuma voor had gekozen ...

Chinese kruiden heb ik ook goede ervaringe mee :j . Zit soms ook curcuma in trouwens :P .

:D ik doe dagelijks kukuma door de rijst voor de honden.
Wel grappig....als je het gewoon door je eten doet hoor je niemand.Ga je het met een medicinale bedoeling door je melk heendoen heeft het vervolgens bijwerking.Dat lees ik dus ook op meestal medische sites die het niet zo op hebben met plantjes en kruidjes ;)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:13

Kurkuma en zwarte peper is goed tegen kanker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:14

NoName126 schreef:
Kurkuma en zwarte peper is goed tegen kanker.

Je meent het. :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:21

geerke schreef:
:D ik doe dagelijks kukuma door de rijst voor de honden.
Wel grappig....als je het gewoon door je eten doet hoor je niemand.Ga je het met een medicinale bedoeling door je melk heendoen heeft het vervolgens bijwerking.Dat lees ik dus ook op meestal medische sites die het niet zo op hebben met plantjes en kruidjes ;)

Nou, inderdaad :D

superpony

Re: kurkuma poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:56

Heel veel dingen hebben bijwerkingen, ook in onze voeding. Sommige goede bijwerkingen, sommige die je liever niet ziet.
Wat ik lastig vind, is dat je over veel kruiden weinig kan vinden over bijwerkingen en dan in welke hoeveelheden het pas een nadelig effect heeft.
Bij pit-pit bijv zie je veel kruiden met gunstige werking. Sommigen met dezelfde werking. Ik vraag me dan af of het naast elkaar bijv nog steeds gunstig is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:54

Heeft iemand enig idee hoe snel je verbetering zou zien bij een paard?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:01

Dat ligt er maar aan wat je probeert te 'genezen' of verbeteren.. :)

Overigens: de wonderpil voor instant-genezingen is nog steeds niet uitgevonden: alles heeft tijd nodig. En daarbij is ieder wezen een individu, dus het kan per paard/mens/dier verschillen en dan weegt ook de ernst van de aandoening mee.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:15

Gelukkig begrijp ik dat een wonderpoedertje niet bestaat :o

Ik wil graag zijn lever ondersteunen (ivm jeuk/vies oog). Ook heeft begint er weer rotstraal (door vervelling van zijn straal?). Rotstraal zie ik toch als een afweerprobleem in het paardenlijf. Hij heeft het nooit eerder had, nu de 2e keer in een half jaar tijd.
Tevens als ondersteuning bij artrose.

Gisteren voor het eerst sinds een dikke 6 weken weer gereden. (Diepe hoefzweer gehad met een olifantenbeen). Hij liep erg soepel! Maar dat kan ook komen door de massage van twee weken geleden.

De poeder krijgt hij sinds zaterdag.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:48

Bij mezelf aan het expirimenteren met Kurkuma supplement bij onstoken gewrichtjes in mijn vingers, ze doen al een poos geen pijn meer, de zwellingen erond zijn nog iets afgenomen en minder rood.
Ik ben nu bijna 2,5 weken dit supplement aan het nemen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:03

Hey wat fijn zeg!!

Ik ben ook wel benieuwd hoe andere paarden er op reageren. Mijn paard heb ik niet echt kunnen rijden ivm het weer en werk. Maar hij is wel blij en heeft eigenlijk geen jeuk (en dat in de verhaartijd)

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:37

Helpt het tegen jeuk?? Dan is het iets voor mijn paard!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:46

Geen idee, die van mij heeft nog niet zo veel jeuk met verharen als anders. Of dat door de poeder komt???

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:39

Iemand die dit geeft aan een paard die kampt met een maagzweer?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:34

Mijn paard krijgt nu een aantal weken de kurkuma met peper.

Wat mij opvalt is dat hij veeeeeeeel rustiger is.
Zijn mest is goed, zelfs met deze hoge fructaan dagen is er niets op aan te merken.

Zijn er meer mensen die het voeren?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:52

Ik heb het een aantal weken gevoerd ivm steeds wat prut uit de ogen. Ik dacht na al die lyrische verhalen over kurkuma, laat ik het proberen! Na een aantal weken voeren merkte ik nog geen verschil, het werd zelfs erger. Paard stond met een enorm dik oog dat gelukkig de volgende dag alweer weg trok. Sindsdien heb ik het niet meer gevoerd, omdat ik op geen enkel vlak verschil merkte en het ook best wat kost. Dat geef ik dan liever uit aan iets dat wel werkt :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:20

Mette schreef:
Ik heb het een aantal weken gevoerd ivm steeds wat prut uit de ogen. Ik dacht na al die lyrische verhalen over kurkuma, laat ik het proberen! Na een aantal weken voeren merkte ik nog geen verschil, het werd zelfs erger. Paard stond met een enorm dik oog dat gelukkig de volgende dag alweer weg trok. Sindsdien heb ik het niet meer gevoerd, omdat ik op geen enkel vlak verschil merkte en het ook best wat kost. Dat geef ik dan liever uit aan iets dat wel werkt :)

Dit is een vrij 'natuurlijk' verloop, zeker bij gebruik tegen ontstekingen kunnen de klachten eerst erger worden. Afgelopen zomer stond er een paard 4 maanden hoefbevangen, verschillende bezoeken aan de DA en kuren, niets hielp. Na een paar dagen toedienen van Kurkuma werden de zweren erger, twee dagen later was hij er vanaf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:23

Mette schreef:

ik denk dat je meer baat hebt bij een goede ab zalf....maar hoe kom je er in vredesnaam bij om daar kurkuma voor te geven?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:34

No_No schreef:
Mijn paard krijgt nu een aantal weken de kurkuma met peper.

Wat mij opvalt is dat hij veeeeeeeel rustiger is.
Zijn mest is goed, zelfs met deze hoge fructaan dagen is er niets op aan te merken.

Zijn er meer mensen die het voeren?

rustiger zou een fijne bijwerking zijn :D

Ik heb het in een opwelling gekocht, maar nog niet durven geven...

Wat is nu een goede dosering? Paard weegt +/- 450kg
Het is tevens een moeilijke eter, stressgevoelig met als gevolg makkelijk maagzweren...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:57

Ik voer een volle theelepel.

De vieze ogen zijn wel minder bij die van mij maar niet helemaal weg.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:30

geerke schreef:
ik denk dat je meer baat hebt bij een goede ab zalf....maar hoe kom je er in vredesnaam bij om daar kurkuma voor te geven?

Nou nou nou in vredesnaam :D
Even voor de goede orde: paard staat echt niet met mega dikke/geïrriteerde ogen, alleen een beetje prut soms. Om daar nou direct antibiotica voor te gaan smeren (iets met niet overal antibiotica voor geven...) :) Het zou mooi zijn als het met de kurkuma opgelost was maar hier ga ik geen antibiotica voor halen. Dat dikke oog was gelukkig een eenmalige (zondagse) actie. Goed schoongemaakt met afgekoeld gekookt water en een vliegennet op zodat het schoon bleef. Volgende dag was er niks meer van te zien. :)

Ailill, dat het eerst erger wordt ben ik bekend mee, ik voerde het echter al een hele tijd (met een beetje vers gemalen peper). Ik verwacht dan dat het met enkele dagen/week/iets meer wel zo'n reactie geeft, maar na een maand voeren? :)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:59

Mette , deed je er ook olie bij? zo ja welke?

Ik geef het mijn paarden inmiddels zoon 2 jaar , wel met een pauze van een paar maand.
De oude ruin kraakt niet meer in zijn botten , de zwelling [van de slappe pezen] bij de kogel na lopen bij de merrie is veel sneller weg , en is ook minder. Mijn andere merrie met chronisch mok , is van de mok af.
Ik geef het gekookt , met vers gemalen peper en vers gemalen lijnzaad.
Zelf gebruik ik het ook , het geeft mij duidelijk meer energie , maar helaas werkt het niet bij carpaal tunnel syndroom... Mijn honden , beide 15 jaar , krijgen het ook. Sinds ik het geef verdwijnen er allerlei niet onderzochte rare bulten en vermeende melanomen. Ze hebben ,eer energie en minder last van hun gewrichten.
Het laatste uitlaatrondje van de dag doen ze nu weer graag!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:02

En de hoeveelheden die ik geef; de paarden 2 keer daags een flinke eetlepel , de honden 2 keer daags een theelepel , en ikzelf 4 keer daags een theelepel.
De honden en ik gebruiken de ''golden paste'' van de turmeric users group van facebook.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:03

Nammie schreef:
Mette , deed je er ook olie bij? zo ja welke?

Ik geef het mijn paarden inmiddels zoon 2 jaar , wel met een pauze van een paar maand.
De oude ruin kraakt niet meer in zijn botten , de zwelling [van de slappe pezen] bij de kogel na lopen bij de merrie is veel sneller weg , en is ook minder. Mijn andere merrie met chronisch mok , is van de mok af.
Ik geef het gekookt , met vers gemalen peper en vers gemalen lijnzaad.
Zelf gebruik ik het ook , het geeft mij duidelijk meer energie , maar helaas werkt het niet bij carpaal tunnel syndroom... Mijn honden , beide 15 jaar , krijgen het ook. Sinds ik het geef verdwijnen er allerlei niet onderzochte rare bulten en vermeende melanomen. Ze hebben ,eer energie en minder last van hun gewrichten.
Het laatste uitlaatrondje van de dag doen ze nu weer graag!

Ja Omega 3 olie van Effektri. Heeft dat invloed op elkaar dan?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 08:44

Mette schreef:
[

Ja Omega 3 olie van Effektri. Heeft dat invloed op elkaar dan?

Yep , is alleen maar goed.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:39

Ik ga me ook eens inlezen. Hier een merrie met vaak spijsverteringsklachten, wie weet