Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:18

Proefpakket is voor dierendag.
Ik verwacht dus ook dat het dan ong bezorgd zal worden.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:13

Djilna schreef:
12,35

Voor een zak van? 15 kg? 20 kg?

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:06

15 kg

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:26

Vind nog wel prijzig. Jammer dat de proef zakjes op zijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:31

Bij Countrymill liggen de zakken voer ook al en staan ook proefemmers (die roze met witte deksel) die je kunt kopen voor €4,-.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:50

De roze emmers *\%/*
Die heb ik nu nèt nodig!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:52

Hoeveel voer zit er in zo'n roze emmer ?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:54

Zal dat in meer winkels zijn? Die test emmers? Zal wel fijn zijn.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:22

@Michellkuh: ik denk van wel :j , net als met de Speedibeet.

@Maris: weet ik niet, ik heb nl. al een emmer van vorig jaar, dus alleen even gegluurd. Er zit wel een houten lepel bij om het te roeren als je er slobber van maakt.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:58

Ik ga volgende week even kijken bij mijn voer boer !!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:25

CaPrIoLe`79 schreef:
De roze emmers *\%/*
Die heb ik nu nèt nodig!

Jaa dat zou mooi zijn , roze emmers wil ik ook :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:55

Ik heb idd begrepen dat na jet succes met de emmers vorig jaar er dit jaar bij de 18+ ook weer een kennismakingsactie met emmer kwam :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:56

Ga straks even kijken wat ze hier hebben! Ben best nieuwsgierig!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:50

Hier hadden ze nog niets en geen idee wanneer het zou komen of konden bestellen. Van de week even dorp verder informeren die hebben een groter assortiment.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:19

Ik ga ook van de week even naar de Boerenbond, kijken wat ze daar hebben..
Denken jullie dat dit de Seniores priores kan vervangen?

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:31

Toen afgelopen zondag Horse-event afgelopen was mocht ik de zak meenemen die in de pavo stand stond.
Mijn 19 jarige vindt het heerlijk, dus zo gauw als het in de winkel is krijgt, hij het voortaan iedere dag.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:37

Kan ik dit ook voeren aan mijn paard van 17jaar? Klinkt als perfect voer voor haar. (ze word in maart 18).

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:45

Prut. De eerste ingrediënten zijn sojahullen en sojaschroot. Oftewel: goedkope afvalproducten van de humane sojaproductie met 0 voedingsstoffen. Soja is geen paardenvoer. Daarna zit er spelt en luzerne in. Kan je dan naar mijn mening beter los voeren. Dan tarwegries, nog meer afval, en gepofte gerst. Havergries (raad eens: afval) en gepofte tarwe. Daarna nog een aantal (afval)dingen en soja-olie en melasse en haast aan het einde lijnzaad. Plus natuurlijk de nodige toegevoegde vitaminen en mineralen want in de ingrediënten zit niks meer..

Voer dan liever een goede balancer met een handje spelt, luzerne en lijnzaad en een (verse) wortel toe. Net zo voedzaam en zonder toegevoegde troep. Als je laag suiker en zetmeel wilt voeren, voer dan geen granen, laat staan muesli met granen. Simpel.

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:46

Seniores priores is een complete ruwvoer vervanger. Geen muesli. Nee, dit is dus niet hetzelfde.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:00

Maar ook een dikmaker.. Mijn paard doet hrt daar zo goed op. Juist dat dik maken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:30

Michellkuh schreef:

Je bent met de seniores goedkoper uit en als dat voor jouw paard goed werkt kan je dat het beste blijven voeren.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:57

Oke, bedankt :) hij krijgt er ook nog senioren muesli bij van marstall

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:06

Michellkuh schreef:

SP is een complete ruwvoer vervanger en dit niet, dus ik zou als ik jou was lekker op de SP blijven, en dit evt als 'extra' geven. (in ieder geval niet totaal of deels vervangen)

Sjors schreef:
Kan ik dit ook voeren aan mijn paard van 17jaar? Klinkt als perfect voer voor haar. (ze word in maart 18).

Dat ene jaartje maakt echt helemaal niks uit :') Voor 't zelfde geld hadden ze het 16+ of 21+ genoemd, een grens trekken voor senioren kan toch niet. :)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:55

Sjors schreef:

Tuurlijk kan dat

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:31

Jierda schreef:
Prut. De eerste ingrediënten zijn sojahullen en sojaschroot. Oftewel: goedkope afvalproducten van de humane sojaproductie met 0 voedingsstoffen. Soja is geen paardenvoer. Daarna zit er spelt en luzerne in. Kan je dan naar mijn mening beter los voeren. Dan tarwegries, nog meer afval, en gepofte gerst. Havergries (raad eens: afval) en gepofte tarwe. Daarna nog een aantal (afval)dingen en soja-olie en melasse en haast aan het einde lijnzaad. Plus natuurlijk de nodige toegevoegde vitaminen en mineralen want in de ingrediënten zit niks meer..

Voer dan liever een goede balancer met een handje spelt, luzerne en lijnzaad en een (verse) wortel toe. Net zo voedzaam en zonder toegevoegde troep. Als je laag suiker en zetmeel wilt voeren, voer dan geen granen, laat staan muesli met granen. Simpel.

Hallo, wij van Pavo zijn natuurlijk zeer benieuwd naar de reacties van paardenhouders op ons nieuwe product Pavo 18Plus. Vandaar dat we dit topic met belangstelling meelezen. Op deze reactie willen we graag reageren omdat het echt niet correct is wat er staat.

Als eerste een kleine toelichting over soja-producten. Sojabonen zijn bekend als “vleesvervangers” voor vegetariërs. De sojaboon is een grondstof die kwalitatief zeer hoogwaardig eiwit en de gezonde soja-olie bevat. Sojabonen worden verwerkt tot meerdere producten.
Allereerst de sojahullen: de hul die om de sojaboon heen zit. Zeg maar het vliesje van de zilvervlies-rijst, maar dan van de soja-boon.

Sojahullen zijn een uitstekende en gezonde ruwe vezelbron voor paarden. De soja-olie, die uit sojabonen wordt geperst, is ook een zeer hoogwaardig product (veel gebruikt voor humane consumptie, maar ook in paardenvoer).

Tot slot de sojaschroot. Sojaschroot blijft over als de olie uit de boon is geperst. Het bevat een zeer hoog aandeel eiwitten en nog steeds een beetje olie wat niet uit de boon kon worden geperst. De sojaschroot bevat dus goede eiwitten en essentiële aminozuren voor het paard. Deze heeft het paard nodig voor spieropbouw maar ook voor spierbehoud. Dit zijn dus géén afvalstoffen, maar hoogwaardige voedingsstoffen voor paarden.

Vezelrijke producten die het oude paard nodig heeft omdat het vaak minder goed ruwvoer kan opnemen zijn in de Pavo 18Plus afkomstig uit sojahullen, tarwegries, havergries, luzerne en spelt. Allemaal voor paarden zeer gezonde vezelbronnen die overigens óók in andere producten voor oudere paarden voorkomen, zoals Seniores Priores.

Omdat het verteringssysteem van het oudere paard minder efficient functioneert voegen we goed verteerbare grondstoffen zoals gepofte granen toe. Het zetmeel dat oudere paarden daarmee binnen krijgen is daardoor goed verteerbaar

Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan horen we dat graag, stel gerust je vraag per mail naar voeradvies@pavo.net
Bedankt :)