Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, net als met de Speedibeet.
hij krijgt er ook nog senioren muesli bij van marstall Michellkuh schreef:Ik ga ook van de week even naar de Boerenbond, kijken wat ze daar hebben..
Denken jullie dat dit de Seniores priores kan vervangen?
Sjors schreef:Kan ik dit ook voeren aan mijn paard van 17jaar? Klinkt als perfect voer voor haar. (ze word in maart 18).
Voor 't zelfde geld hadden ze het 16+ of 21+ genoemd, een grens trekken voor senioren kan toch niet.
Jierda schreef:Prut. De eerste ingrediënten zijn sojahullen en sojaschroot. Oftewel: goedkope afvalproducten van de humane sojaproductie met 0 voedingsstoffen. Soja is geen paardenvoer. Daarna zit er spelt en luzerne in. Kan je dan naar mijn mening beter los voeren. Dan tarwegries, nog meer afval, en gepofte gerst. Havergries (raad eens: afval) en gepofte tarwe. Daarna nog een aantal (afval)dingen en soja-olie en melasse en haast aan het einde lijnzaad. Plus natuurlijk de nodige toegevoegde vitaminen en mineralen want in de ingrediënten zit niks meer..
Voer dan liever een goede balancer met een handje spelt, luzerne en lijnzaad en een (verse) wortel toe. Net zo voedzaam en zonder toegevoegde troep. Als je laag suiker en zetmeel wilt voeren, voer dan geen granen, laat staan muesli met granen. Simpel.